Inlägg från: Anonym (?????) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?????)

Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?

Jag har de sista kanske 5 åren noterat att många yngre kvinnor under 30 år går runt i tränings tights. De går runt så i affärer, på stan, åker så i kollektivtrafiken, promenerar ute, dyker upp så på arbetsplatsen eller universitetet. 

Ofta till detta har de en tröja, t shirt, jacka som bara går till midjan och därför exponeras både rumpa och underliv. Då dessa tights oftast sitter väldigt tätt inpå kroppen vilket gör att konturerna av både rumpa och vulva i många fall syns väldigt tydligt. Upplever inte folk att det är genant att gå runt så? Är de medvetna om det? Känns det inte blottande att gå omkring så?

Jag kan ju förstå att de används i träning, men ute på stan och i vardagliga sammanhang? Med korta jackor eller tröjor som inte täcker för rumpa eller vulva? 

Hur ser ni på det? Är du en sån som går runt så? Är det jag som är för gammalmodig? 

• Svar på tråden Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?
  • Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:06:57 följande:

Tycker att människors former syns även i vanliga slimfitbyxor med rumpa och höfter.

Och kvinnans sköte har dessutom en ganska blygsam och diskret form som knappt syns ändå 

Mycket värre med män i cykelbyxor isåfall. Där hela paketet buktar ut och ger illusionen av att mannen bajsat ner sig. Där kan man prata om en osmaklig syn.

Det håller jag med om, men männen med de där cykelbyxorna är ju ute och cyklar. De går ju inte runt så i skolan, på jobbet, på stan, i affärer. Och gör trots allt någon det så är ju det väldigt smaklöst. 

Men jag tycker att man kan se konturerna av både rumpa och vulva väldigt tydligt på många kvinnor med tights. 
  • Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:15:20 följande:
    Fast det är ju en ganska vanlig syn med bakdelar eftersom modet är sånt, även med vanliga jeans, så varför skulle detta vara not uppseendeväckande? Du ser värrre saker på reklampelare varje dag liksom.

Sen så finns det inte mycket att se på med kvinnors underliv då de inte har mer än typ en liten trekant. Varför väljer du att fokusera din blick på såna små detaljer ens?

Stirra in i folks privata delar är oartigt. Särskilt när dessa delar inte ens syns om man inte glor specifikt på dem då.
    Alla kvinnor har ju olika utseende på sina underliv. På vissa syns knappt någon trekant alls när de har tights, på andra syns en fyllig trekant och springan i mitten. 

Känner folk sig bekväma med att gå runt så på stan, arbetet, skolan? Jag hade känt mig utblottad om jag gick runt så. 
  • Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:15:20 följande:
    Fast det är ju en ganska vanlig syn med bakdelar eftersom modet är sånt, även med vanliga jeans, så varför skulle detta vara not uppseendeväckande? Du ser värrre saker på reklampelare varje dag liksom.

Sen så finns det inte mycket att se på med kvinnors underliv då de inte har mer än typ en liten trekant. Varför väljer du att fokusera din blick på såna små detaljer ens?

Stirra in i folks privata delar är oartigt. Särskilt när dessa delar inte ens syns om man inte glor specifikt på dem då.
    En gång så ställde jag mig demonstrativt mitt emot en kvinna som stod klädd så, sedan stirrade jag nedåt mot hennes underliv med stora öppna ögon i kanske 5 sekunder, sedan gick jag snabbt vidare. 
  • Anonym (?????)
    Tukt skrev 2024-10-01 14:26:22 följande:

Kan tycka det är värre att sitta på kammaren och döma andra för utseende och klädsel, än att man faktiskt får välja själv vad man vill ha på sig.

.

Jag dömer ingen. Jag blir mer förvånad och undrandes. Vill veta hur man tänker kring det. Men jag dömer ingen. 
  • Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:27:57 följande:
    Vilket bara bevisar ytterligare min poäng om att du är ett creep. Kvinnor kommer inte att ändra sin klädsel bara för att vissa creeps startar anonyma gnälltrådar online om det hela.
    Jag brukar inte stirra på det sättet, jag vet inte vad som flög i mig den gången. Men jag undrar varför folk väljer att klä sig så och om det inte känns blottande eller naket att gå runt så exponerat. 

Jag vill gärna veta hur de som går runt så tänker. För det är ganska många i Stockholm där jag bor. 
  • Anonym (?????)
    Mrs Moneybags skrev 2024-10-01 14:31:18 följande:
    Det låter som att ditt beteende är betydligt mer avvikande än kvinnor i tights. 

Sluta titta neråt utan fokusera på folk ansikten så slipper du uppröras. 

Gör du sådär på stranden också? 
    Men jag ställde mig och stirrade så eftersom jag ville sända ut en signal. Ungefär som "ähhh, ursäkta" eller "okej, det där var udda", eller "nu blir jag helt stum". 

Sedan vaknade jag till och försvann fort därifrån. 
  • Anonym (?????)
    Mrs Moneybags skrev 2024-10-01 14:37:14 följande:
    Jaha. Och ditt beteende gjorde att både den tjejen och folk som såg dig tänkte att det var något fel på dig, inte på henne. 
    Nä men mer "ursäkta, din vulva syns och här står du som ingenting, okeeeeej"

Sedan försvann jag. Men nu vill jag veta hur det kommer sig att så många kläs sig så. Går runt med tights som visar konturer så tydligt och samtidigt har korta jackor eller tröjor på sig, i offentlig miljö. 
  • Anonym (?????)
    Anonym (Ss) skrev 2024-10-03 15:36:59 följande:
    Är det något som vi borde diskutera så är det ditt avvikande beteende. 

Hade det varit mig du tittade på sådär så hade jag gett dig en rak höger.

Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om mig. 
    Nej du hade inte gett mig en rak höger. På sin höjd hade du slängt ur dig nått i stil med "vad glor du på", tveksamt om du ens hade det. Däremot är det lätt att skriva att du hade gett mig en knytnäve, men verkligheten är en annan och det vet du med. 

För övrigt är det min fulla rätt att titta på vad fan jag vill i offentlig miljö. Om du står där och är promiskuös och blottar dig själv, så får du räkna med att det väcker blickar. Då kan man inte bli arg och hota med våld. 

Om du står där iklädd ett par tights så hela din triangel syns igenom och syns på 5 meters avstånd så tro fan att det finns en risk att det väcker förundran. 
    Vissa kvinnor har tights som har en annan passform så att inte triangeln syns, vissa har även ett underliv eller en kroppsbyggnad som gör att det inte syns. 
    Men kvinnan i fråga, eller du om vi ska vända på det, hade en muff som syntes klart och tydligt igenom tightsen. 
    Och då kände jag att jag bara behövde markera att det var porrigt och naket av henne. Jag antar att jag undermedvetet försökte förtydliga för henne på ett passivt sätt att hon stod där och blottade sig mer än vad hon kanske själv tänkte att hon gjorde. 
    Så jag kanske gjorde henne en tjänst. När hon såg sig i spegeln kanske hon insåg att det där kanske inte var så lämpligt trots allt. 
  • Anonym (?????)
    hejsanhå skrev 2024-10-04 02:43:22 följande:

Äldre människor börjar bli riktigt obehagliga.

Nu har byxor som går över halva magen och ner till fötterna blivit "naket". 

Äldre och äldre. Jag är 28 år. 
Svar på tråden Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?