• Anonym (Ledbelly)

Vad tycker du om att mannen har mage?

Sexigt, neutralt eller lustdödande?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att mannen har mage?
  • Anonym (Ih)
    Anonym (stor kalaskula) skrev 2024-09-27 12:03:47 följande:

Det visar på pondus

Bukfetma är pondus för dig?
  • Elin pelin

Handlar väl om hur stor magen är. Min mans mage och chipstuttar stör inte mig, em mer mage hade inte varit sexigt...

• Auditanne
    Anonym (Ih) skrev 2024-09-27 12:06:34 följande:
    Bukfetma är pondus för dig?
    Lite lustigt hur ren och skär ohälsa ses som något värdefullt hos en del. Själv tar jag övervikt och fetma för vad det faktiskt är - lättja och negligering av det som borde vara en av de främsta prioriteringar i livet.
    För vad är vi människor utan en god hälsa? Ingen mår bra av att fördärva sin kropp. Varken fysiskt eller mentalt.
  • Auditanne
    En glad tjej skrev 2024-09-27 06:16:46 följande:
    Jag var en gång tillsammans med en man som var kraftigt överviktig. Han hade rejäl mage, jag var väl runt 18 då. Vi hade sex och jag minns inte det som att jag inte skulle tända på honom. Han är den ende jag varit med som varit stor.

Nu, när jag är 46 skulle jag säga att lite mage spelar väl ingen roll. Dock är det viktigt att han har ork att genomföra ett samlag samt kan vara flexibel och uthållig. Min nuvarande, som är 47 har fortfarande platt mage och är i allmänt bra form, det är sexigt att fortfarande vara läcker i vår ålder haha!

Det är inget konstigt att ha platt mage vid 47 om man tar hand om sin kropp och ser över sitt matintag. 

Min svåger är över 50 och är lång, smal och ser bra ut. Ingen övervikt någonstans vilket även kan sägas om min syster och min mor på 70+. 

Ingen av dem har heller någonsin varit överviktiga utan snarare har de haft sunda vanor under hela livet.

Är kroppen van sen en längre tid att bli övergödd med dåliga livsmedel så kan det möjligen bli lite svårare med omställningen. Jag lyckades dock med detta, trots tidigare ovanor och min ålder. Folk har alltid såna dumma ursäkter till sin egen brist på disciplin.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Okej) skrev 2024-09-26 16:15:08 följande:

Vissa kan komma undan med det. Bättre än chipstuttar

Hänger det inte ihop? Har bara haft vältränade/smärta män så är faktiskt en allvarligt ställd fråga :)
  • Auditanne
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-27 14:26:31 följande:
    Hänger det inte ihop? Har bara haft vältränade/smärta män så är faktiskt en allvarligt ställd fråga :)
    Män med ölmagar har ofta överflödigt fett även vid  bröstet och under hakan. Lika anskrämlig syn alla tre. Att gå omkring och se ut som en uppblåst ballong i både kropp och ansikte.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Ledbelly) skrev 2024-09-27 10:08:50 följande:
    Du väljer att håna och förolämpa mig. Det kanske får dig att känna dig lite duktig och god. För mig blir det bara tröttsamt. Du kanske ska lämna den här tråden helt enkelt.

Så här blir det tyvärr alltför ofta i FL:s trådar, att det dyker upp någon moralist eller hatare som får en kick av att vara otrevlig.
    Du valde ju själv att lägga upp bollen...
  • Anonym (Ih)
    Auditanne skrev 2024-09-27 14:06:07 följande:
    Lite lustigt hur ren och skär ohälsa ses som något värdefullt hos en del. Själv tar jag övervikt och fetma för vad det faktiskt är - lättja och negligering av det som borde vara en av de främsta prioriteringar i livet.
    För vad är vi människor utan en god hälsa? Ingen mår bra av att fördärva sin kropp. Varken fysiskt eller mentalt.
    Förmodligen har väl personen som skrev själv en rejäl kagge och vill hoppas att andra ser det som pondus. Aldrig hört någon som ser det som pondus på riktigt.
  • Anonym (Borderlina)

Utseendemässigt så störde inte min mans mage mig, men han är i en ålder (50) där män med mage får stroke och dör. Min pappa var inte särskilt mycket äldre än honom när han dog.

Jag är 18 år yngre än min man och det där oroade mig något väldigt. Så vi har kämpat bort magen på honom nu. Ej pre-diabetisk längre heller. Men han är världens finaste oavsett.

• Anonym (Tjejen)
    Auditanne skrev 2024-09-27 14:32:00 följande:
    Män med ölmagar har ofta överflödigt fett även vid  bröstet och under hakan. Lika anskrämlig syn alla tre. Att gå omkring och se ut som en uppblåst ballong i både kropp och ansikte.
    Ja, det i ansiktet/under hakan är ingen vacker syn. Manlig käklinje är fint, varför dölja den.
Svar på tråden Vad tycker du om att mannen har mage?