• Anonym (Ledbelly)

Vad tycker du om att mannen har mage?

Sexigt, neutralt eller lustdödande?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om att mannen har mage?
  • En glad tjej
    Anonym (Ledbelly) skrev 2024-09-26 16:10:56 följande:
    Vad tycker du om att mannen har mage?

Sexigt, neutralt eller lustdödande?

Jag var en gång tillsammans med en man som var kraftigt överviktig. Han hade rejäl mage, jag var väl runt 18 då. Vi hade sex och jag minns inte det som att jag inte skulle tända på honom. Han är den ende jag varit med som varit stor.

Nu, när jag är 46 skulle jag säga att lite mage spelar väl ingen roll. Dock är det viktigt att han har ork att genomföra ett samlag samt kan vara flexibel och uthållig. Min nuvarande, som är 47 har fortfarande platt mage och är i allmänt bra form, det är sexigt att fortfarande vara läcker i vår ålder haha!
  • Anonym (Ledbelly)
    Anonym (Ih) skrev 2024-09-26 20:31:09 följande:
    Ett åldertecken är till exempel rynkor. Något som kommer automatiskt med åldern. En mage har du ätit dig till. Att fler äter sig till mage när de blir äldre betyder inte att det är ett ålderstecken.
    Jo, bukfett är något som lätt kommer med ålder. Sen kan man ju säga att alla som blir äldre bör äta mindre och mindre, men det är väldigt svårt.

På 1177 kan man läsa:

"Ämnesomsättningen brukar också minska med åldern. Det gör att man ökar i vikt om man fortsätter äta som man gjorde förut. Det är också vanligt att kroppen förändras under klimakteriet. Många får mer fett runt midjan än tidigare."

• SmulanFnulan
    Anonym (Ledbelly) skrev 2024-09-27 09:48:07 följande:
    Jo, bukfett är något som lätt kommer med ålder. Sen kan man ju säga att alla som blir äldre bör äta mindre och mindre, men det är väldigt svårt.

På 1177 kan man läsa:

"Ämnesomsättningen brukar också minska med åldern. Det gör att man ökar i vikt om man fortsätter äta som man gjorde förut. Det är också vanligt att kroppen förändras under klimakteriet. Många får mer fett runt midjan än tidigare."
    Ni fetton har alltid ena ursäkten efter den andre. Inget nytt under solen. Vad skyllde du på när du var yngre?Drömmer
  • Anonym (Ledbelly)

Min fru har fått lite lätt hängbröst med åren, och en större mage. Hon är gråhårig och rynkig och jag älskar henne, tänder på henne, blir kåt på henne om och om igen. 

Så min fråga var egentligen inte vad man bör göra åt sin övervikt eller handlade om så stor mage att man måste luta sig bakåt när man går. Min fråga var om det är möjligt att känna attraktion för någon som har lite trivselvikt, pondus, vilande muskelmassa och allt annat det brukar skämtas om.

Och flera kvinnor här verkar tycka att en mage, inom rimliga gränser, inte är något hinder för en lycklig relation.

En (väldigt smal) kvinna jag träffade en gång frågade om jag alltid haft mage. Jag låtsades helt oförstående. Hon log. Sen hade vi massor av sex, och hon ville genast att vi skulle flytta ihop. Trots magen.

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (Ledbelly) skrev 2024-09-27 09:54:15 följande:

Min fru har fått lite lätt hängbröst med åren, och en större mage. Hon är gråhårig och rynkig och jag älskar henne, tänder på henne, blir kåt på henne om och om igen. 

Så min fråga var egentligen inte vad man bör göra åt sin övervikt eller handlade om så stor mage att man måste luta sig bakåt när man går. Min fråga var om det är möjligt att känna attraktion för någon som har lite trivselvikt, pondus, vilande muskelmassa och allt annat det brukar skämtas om.

Och flera kvinnor här verkar tycka att en mage, inom rimliga gränser, inte är något hinder för en lycklig relation.

En (väldigt smal) kvinna jag träffade en gång frågade om jag alltid haft mage. Jag låtsades helt oförstående. Hon log. Sen hade vi massor av sex, och hon ville genast att vi skulle flytta ihop. Trots magen.

Hahaha. Fortsätt du att rättfärdiga en äcklig kropp och ett osunt leverne. Patetiskt är bara förnamnet.
  • Anonym (Ledbelly)
    Anonym (Äckligt) skrev 2024-09-27 09:56:09 följande:
    Hahaha. Fortsätt du att rättfärdiga en äcklig kropp och ett osunt leverne. Patetiskt är bara förnamnet.
    Du väljer att håna och förolämpa mig. Det kanske får dig att känna dig lite duktig och god. För mig blir det bara tröttsamt. Du kanske ska lämna den här tråden helt enkelt.

Så här blir det tyvärr alltför ofta i FL:s trådar, att det dyker upp någon moralist eller hatare som får en kick av att vara otrevlig.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Ledbelly) skrev 2024-09-27 10:08:50 följande:
    Du väljer att håna och förolämpa mig. Det kanske får dig att känna dig lite duktig och god. För mig blir det bara tröttsamt. Du kanske ska lämna den här tråden helt enkelt.

Så här blir det tyvärr alltför ofta i FL:s trådar, att det dyker upp någon moralist eller hatare som får en kick av att vara otrevlig.
    Istället för att lägga ner din energi på att rättfärdiga din äckelmage borde du istället lägga energin på att bli av med den. Eller har din ämnesomsättning stannat? Drömmer

Fetton alltså. Misslyckade @ life.
  • Anonym (Q)

En mindre mage gör inte så mycket , generellt kan en mage kompenseras med andra egenskaper, det behöver inte alls vara en dealbreaker. Och med mina hängtuttar, gäddhäng och dallrande lår och rumpa vore det direkt patetiskt att kräva en sexpack.

• Anonym (Ih)
    Anonym (Ledbelly) skrev 2024-09-27 09:48:07 följande:

På 1177 kan man läsa:

Men snälla, det är fortfarande inget ålderstecken. Du har fortfarande ätit dig till din mage.
  • Anonym (stor kalaskula)

Det visar på pondus

Svar på tråden Vad tycker du om att mannen har mage?