Anonym (Vill mer) skrev 2024-09-29 12:43:28 följande:
Bra analys. Läst en del av dina andra inlägg och du bär på erfarenhet och vishet 🙂
Finns givetvis saker jag kan jobba på men ibland känns det bara som det hänger på mig. Men jag känner ändå att det är värt att försöka.
Tack!
Anonym (Vill mer) skrev 2024-09-29 12:53:31 följande:
Inte något av det sistnämnda alls. Hon känner prestation när jag rör vid henne och tror att jag tror att det skall leda till sex. Jag tror själv att grunden finns i att vi successivt slutat beröra varandra. Men jag har saknat det, känt mig ensam. Och när jag försökt närma mig så vill hon inte. Då har jag tröttnat. Är inte en person som sitter i soffan och fricker öl så det finns annat praktiskt runt familj och boende som tagit upp tiden. Vet inte varför hon inte sagt något. Kanske inte har samma behov som jag. Tiden går och familj och barn skall skötas...
Frågan är vad som är orsaken. Har hon tappat känslorna är det nog inte så mycket att göra.
För att hitta tillbaka till varandra kan vara att göra något nytt tillsammans. Det kan vara bra att uppleva något nytt och se sin partner i ett annorlunda sammanhang än det vanliga
Har hon sagt att hon känner prestationsångest när du rör henne, får ni väl prova jobba med det.
Du skulle ju kunna säga att du saknar att ni inte har någon närhet. Om hon sagt att hon känner prestationsångest kan du fråga henne hur hon tycker att ni ska gå vidare.
Du kan tex säga att du inte trivs när det är så här och fråga vad hon tycker att ni ska göra. Om hon svarar, lyssna, ställ följdfrågor. Ibland kan ju samlagsförbud öppna upp för en annan närhet, ett annat sex, som kan vara lite lättare att njuta av. Fast nu låter det ju som att det inte bara är sex som saknas .
.
Jag tror inte det handlar så mycket om "behov"
Jag tror ofta att sexlivet speglar relationen. Det behöver inte vara någon som gör något "fel" . Du känner dig ensam. Är ni inte nära varandra känslomässigt heller? I så fall är det mycket som ligger bakom, och sexlivet är snarare ett symtom på att relationen inte är bra.