Anonym (Vill mer) skrev 2024-09-28 16:35:45 följande:
Varför skulle det räcka? Det fysiska behovet inkluderar att vara nära sin livspartner. Att kyssa henne passionerat samtidigt som vi älskar. Är du man? Att runka är inte ens i närheten av den intimiteten.
Om det bara handlade om det fysiska behovet skulle det räcka. Jag har inte sagt att det räcker. Tvärtom tror jag sex, särskilt i relationer, handlar om så mycket mer, att känna sig älskad och åtrådd.
TS ville inte ha några djupgående svar, men jag tror inte det funkar så.
Man kan ju fundera på varför kvinnor, som inte vill ha sex, inte känner samma saknad, och det finns olika svar på det. Jag tror det finns många olika svar men de två nedan är nog rätt vanliga.
1.Det handlar om brister i relationen. Ibland har kvinnan tappat känslorna för mannen, och det hjälper inte vad än mannen gör. De kan trivas ihop som familj, någon typ av vänner, och ändå inte vilja skiljas.
Eller så finns det uppenbara brister, bråk, och missnöje med vardagslivet på flera sätt. I vissa fall kanske man här kan lösa en del problem.
2.Kvinnan får inte ut tillräckligt av sex, och har mest gillat det i början då förälskelsen gjorde så att lusten fanns. Därefter har sex helt enkelt inte gett tillräckligt. Hon har inte sällan börjat ställa upp och tappat bort sin lust. Hon, till skillnad från mannen, känner tvärtom sig inte älskad eller åtrådd av sex. Utan känner tvärtom att det handlar om hans behov, och hon kan känna att han inte bryr sig om henne som människa, utan bara ser henne som ett sexobjekt, en kropp.
Kvinnor är mer vana vid att vilka män som helst kan vilja ha deras kroppar. Det behöver liksom inte handla om dem som personer.