Inlägg från: Anonym (Noa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Noa)

Ni som lever utan sex i ett äktenskap.

Anonym (I mitt fall) skrev 2024-09-25 11:42:31 följande:

I mitt fall kommer jag kanske att ingå ett äktenskap snart med en kvinna jag vill hedra och ge en fin ring, och visa att hon betyder något för mig, men jag vill i så fall leva i avhållsamhet i det äktenskapet bla då hon inte är min verkliga kärlek, som är en annan kvinna. Den kvinnan jag kanske gifter mig med vet om min önskan att leva avhållsamt. 

Om man är överens tror jag det kan gå.

Frågan är om kvinnan du kanske gifter dej med vet något om orsaken till din önskan om avhållsamhet med just henne? 

• Anonym (Noa)
    Anonym (Vill mer) skrev 2024-09-27 15:12:46 följande:

Och orsaken....Hon har inte samma behov som jag på det området (hennes förklaring)

Har ni två aldrig varit kompatibla i ert samliv? Velat ha varandra lika mycket? Inledningsvis då?

Har inte läst hela tråden och vet därför inte om du berört något om den initiala passionerade lusten till den andre som vanligtvis väcks. 
  • Anonym (Noa)
    Anonym (Vill mer) skrev 2024-09-28 16:38:19 följande:
    Jag har väl alltid velat mer. Utom möjligen första perioden före vi gifte oss. Förstår när barn osv kommer mellan men förstår inte hur man kan vilja leva utan närhet och sex. Vi är jämställda och det är snarare så att jag tar mer av "familjearbetet". Så det beror inte på praktiska saker.
    Positivt att ni tycks passat varandra som handsken rent sexuellt innan giftemålet. Ett gott tecken enligt mig för då har ni något att falla tillbaka på i er sexuella karriär så att säga. Pusselbiten som fattas er i nuet är avgörande att finna, som du nämner är närhet och sex a och o. Super att du gör din andel och stundtals mer i praktiska uppgifter hemma. Då kan vi lägga den aspekten på hyllan. Har din hustru givit dig någon ledtråd eller hint till sin sexuella olust. Jobbiga förlossningar? Förlossningsdepression? Hormonrubbningar? 
  • Anonym (Noa)
    molly50 skrev 2024-09-28 18:25:35 följande:
    En fin ring kan du väl ge henne utan att det behöver betyda att ni ska gifta er?
    Om du hellre vill ha en annan kvinna så är det kanske bättre att du och den hör kvinnan bara är vänner.
    Huvudet på spiken. Håller med om att den här mannen bör välja vänskap i första hand. Framförallt behöver killen öppna upp om skälen till varför han avstår intimiteter med kvinnan han dejtar. Kvinnan behöver nog vetskap om vad den fysiska eller sexuella distansen beror på. 
Svar på tråden Ni som lever utan sex i ett äktenskap.