Inlägg från: Anonym (V) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V)

Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?

Anonym (Nia) skrev 2024-10-03 19:56:04 följande:
    Ja men du missförstår ju den frågan. Det jag hade varit ute efter är ju snarare: varför är X utesluten, är det för att värdparet är mobbare, eller fattar de inte bättre, skulle de kunna göra samma sak mot mig? osv.

Det enda acceptabla svaret på den fråga du är ute efter, hade för mig varit om X hade varit en riktigt dålig person som sabbar fester. 

Men annars är ju som sagt svaret mer mot hur värdparet framställer sig själva genom att bete sig på det sättet.
    Så du vill alltså inte ärligt veta hur de tänkte utan du vill bara klandra dem.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-03 20:57:34 följande:
    Ok. Det är bara att inse att vi har olika åsikter om det här.
    Du anser att det är ok att utesluta bara en person. Jag gör det inte.
    Vi får enas om att vara oeniga i den här frågan.
    Du tycker ju också det är ok att utesluta en person om den har fel kön eller inte jobbar där. Som inte ens är ett lika intimt sammanhang. Men att någon enbart vill ha de närmaste på sin egen födelsedagsfest kan du inte acceptera.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-03 20:55:24 följande:
    Nej,det är ganska uppenbart att du inte gör det. Så det är ingen idé att diskutera den saken mer.
    Nej och det verkar inte du heller göra. Du bara påstår att det är en skillnad utan att påvisa den.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-05 18:05:28 följande:
    Ja,det kan jag acceptera. Men inte att man bjuder alla utom en.
    Har en av de närmaste träffat en ny partner så bjuder man in även den.
    Anonym (V) skrev 2024-10-05 15:34:06 följande:
    Nej och det verkar inte du heller göra. Du bara påstår att det är en skillnad utan att påvisa den.
    Jodå,och jag,och andra här i tråden,har försökt förklara för dig flera gånger,men antingen så förstår du verkligen inte eller så vill du inte förstå.
    Och då är det svårt att försöka föra en vettig diskussion.
    Fast då accepterar du ju inte att någon enbart vill ha de närmaste på sin födelsedag. Du kan inte ha både och. Antingen accepterar du det eller inte.

Så visa då det inlägget som förklarar varför det är OK att utesluta en partner på tjejmiddag eller för fest kollegor men inte på en födelsedagsfest för nära vänner.
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-10-05 18:32:18 följande:

På en tjejmiddag är ALLA partners uteslutna. Dvs inte EN utan ALLA. 

På en fest med kollegor är ALLA partners uteslutna. Dvs inte EN utan ALLA.

På ts födelsedagsfest uteslöt de EN partner. Dvs bara EN fick inte komma, ALLA andra fick.

Förstår du inte den skillnaden menar du?

Nej så behöver det inte alls vara att det är alla, som jag redan skrivit så kan vissa av tjejerna ha kvinnliga partners som också ingår i tjejgänget men gubben fick inte komma. Och på jobbet kan också flera par jobba så de är också kollegor.
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-10-05 18:29:19 följande:
    Ja givetvis klandrar jag ett dåligt mobbarbeteende. 
    Då hade du kunnat skriva det istället för att framställa det som att du faktiskt är intresserad av att veta hur de har tänkt.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-05 20:05:08 följande:
    Jo,räknar man vännerna till sina närmaste så bjuder man även deras partner.

På en tjejmiddag så bjuder man alla tjejer utan deras partner. Inte alla tjejers partner utom en. Är det svårt att förstå?
    Fast fortfarande du motiverar inte skillnaden du bara skriver att det är så bara utan att förklara varför
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-10-05 20:35:24 följande:
    Eh ja och är kollegor par så kommer de som kollegor men skulle det vara så att alla kollegor är i par med varandra utom en kollega som är ihop med en som inte är kollega, så skulle man givetvis låta denna kollega ta med sig sin partner också.

Om alla tjejer i tjejgänget är ihop med en tjej som också ingår i tjejgänget, utom en som har en kille, så hade jag bjudit alla tjejer och frågat om tjejen som är ihop med en kille velat ta med honom också, givetvis!

Varför tror du jag plötsligt skulle börja utesluta EN person när jag flera gånger sagt att jag inte skulle göra det?

Dock är det nog ganska ovanligt att alla ens kollegor utom en är ihop med en kollega, och att alla ens tjejkompisar utom en är ihop med en annan tjej i tjejgänget. Men skulle det hända så skulle givetvis som sagt den enda kollega som har en partner utanför arbetet få ta med denna, och likaså om alla tjejkompisar tar med sina flickvänner får den enda som har pojkvän ta med honom såklart!
    Ja i så fall är jag med på resonemanget. Då blir det mer konsekvent i mina ögon även om blir konstigt med en kille på en tjejmiddag
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-05 21:47:59 följande:
    Jag har förklarat flera gånger. Men det verkar inte gå in.
    Men jag tycker att Anonym (Nia) har förklarat det bättre.
    Nej ni säger inte samma saker. Du tyckte ju det var ok att utesluta gubben från tjejmiddagen, det tyckte inte anonym(Nia)
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-10-05 22:38:48 följande:
    Sluta hitta på, jag tycker visst att det är ok att utesluta killar från tjejmiddagar!

Enda gången jag skulle bryta det var ju i ditt hypotetiska scenario där alla tjejkompisar är tillsammans med en tjej i samma gäng utom en som har kille - dvs där man då skulle bjuda alla par utom en som skulle få komma ensam - då bjuder man givetvis killen också.
    Och det är just det scenariet jag pratat om hela tiden. Att man utesluter en gubbe från tjejmiddagen. EN
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-06 00:12:22 följande:
    Jag har samma åsikt som Nia. Det är bara du som inte förstår.
    Nej du svarade tidigare att det var skillnad på att utesluta gubben på en tjejmiddag. En tjejmiddag är bara för tjejer, svarade du mig.
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-10-07 21:11:08 följande:
    Men sluta spela dum!

Och sluta skriv gubbe. 
    Jag har hela tiden menat scenariet där det finns partners som även stämmer in på det så kallade temat på festen/bjudningen. Men en partner stämmer inte in.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-07 21:19:59 följande:
    Ja,och så är det ju. Annars är det ju ingen tjejmiddag. Eller tycker du att man ska bjuda in frun på en herrmiddag också?
    Är det då en herrmiddag?
    Diskutera inte det med mig utan med Nia som du trodde du var överens med. Hon anser man ska bjuda in gubben på en tjejmiddag.
  • Anonym (V)

Jo hon skrev att då bjuder man givetvis killen också. För man utesluter inte en person.

molly50 skrev 2024-10-07 21:40:57 följande:
    Nej,så har jag inte tolkat henne.
    Och vi är överens och menar samma sak.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-10-07 22:13:43 följande:
    I rest my case.
    Det visar att du tolkar henne fel om du inte förstod det.
Svar på tråden Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?