Inlägg från: Anonym (V) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V)

Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?

molly50 skrev 2024-09-29 10:44:17 följande:
    Ingen i tråden har påstått att man ska bjuda in männen på tjejmiddag.
    Det är en helt annan sak.
    Det blir ju konsekvensen av resonemanget att man alltid måste bjuda med respektive oavsett vad man hade för tanke med bjudningen.
  • Anonym (V)
    Anonym (P) skrev 2024-09-29 13:58:43 följande:
    Vilka inlägg är det som säger att man alltid, oavsett sammanhang, ska bjuda in partners? Visa!
    Det är ingen som skrivit just så men om det inte alltid gäller så är det väl ok att ha en fest för enbart nära vänner då. Då är det ju ett speciellt sammanhang.
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-09-29 11:24:00 följande:
    Är du dum på riktigt eller spelar du bara?

Tjejkväll är för tjejer. Om du har en tjejkväll, skulle du utesluta en av dina kompisar?

Om du bjuder på fest, bjuder du alla par utom ett?

Om din bästa vän ordnar en fest och ALLA par du känner är bjudna men DIN man/pojkvän får inte komma, då är du helt ok med detta? Alla andra får ta med sin respektive utom DU.
    Återigen ingen är medbjuden i egenskap av respektive utan ALLA inbjudna är direkt inbjudna som nära vän till TS. Ändå fortsätter du tjata om att de ?tar med? sin respektive, det är falsk framställning. De är inbjudna för att de är nära vänner till TS, inte för att de är en respektive som ?tas med?
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-09-29 14:16:52 följande:
    Ingen har fört ett sådant resonemang att alla måste bjudas med, alltid.

Det handlar om att man inte utesluter EN person!
    Ja i så fall måste ju den enda gubben bli inbjuden på tjejmiddagen också, annars utesluter man en person
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-09-29 14:19:59 följande:
    Och då när det bara finns EN vän som blir drabbad av det hela, att få se ALLA ANDRA vänner får gå i par - så bjuder man med EN till för vännens skull.

Skillnad om de bjudit 10 par och 10 st som INTE fick ta med sin respektive pga att de inte är vänner. Då är 10 andra i samma sits, och känner sig inte uteslutna.

Men om man är kompis med 19 par och det 20:e paret känner man bara den ena i, så får ju den givetvis också ta med sin partner, eftersom det annars bara blir EN som är drabbad av det.
    är det 19 par som TS bjudit in alltså. Eller måste du överdriva det till det extrema för att du tror du får en poäng då
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-09-29 14:26:21 följande:
    Nej. Eftersom tjejmiddag innebär en middag för TJEJER.

Då är liknelsen att bjuda alla tjejer utom EN.
    Och liknelsen blir då att det innebär en middag för VÄNNER. Alla vänner ÄR bjudna.

Det var aldrig tal om att bjuda alla vänner utom en så din liknelse håller ju inte.
  • Anonym (V)
    Anonym (Nia) skrev 2024-09-29 14:27:53 följande:
    Nej, det är för att visa på exempel. Siffrorna är exempel.

Skulle du vara ok med att vara den enda uteslutna? Typ alla dina vänner och din kille känner ett par som bjuder alla dina vänner och din kille på fest.
    Du skulle vara helt ok med detta?
    Och det var ett överdrivet exempel men jag förstår att du måste dra till med det extrema för att försöka få till någon slags poäng.
    Om det paret som är värd inte var mina vänner så skulle jag vara ok med det ja.
  • Anonym (V)
    Anonym (Partners blir vänner oftast!) skrev 2024-09-29 14:59:57 följande:
    Men diskussionen handlar ju om vad ts tar upp och inget annat.
    Att du inte menar dina svar som svar på vad ts och vi andra diskuterar är ju en annan diskussion, varför är det inte det ts och vi andra svarar på som du tar upp?
    Det är ju det jag och andra svarar på inte ditt sidospår!
    Det var inte jag som började med att dra upp att TS skulle ha bjudit denna partner och varför man bör göra det. Jag höll inte med och därför svarade jag dem. Vill du slippa den diskussionen så behöver du inte svara på det.
  • Anonym (V)
    Anonym (Partners blir vänner oftast!) skrev 2024-09-29 15:17:25 följande:
    ??????? Vad är det som är oklart?
    Driver du med alla eller förstår du verkligen inte skillnaden?

Umgås inte du på olika sätt med olika personer utan alltid på ett och samma sätt?

Du kan inte skilja på en tjej resp killträff, bara kollegor som träffas osv
    eller när man har middag eller fest med nära vänner i par och om det finns singlar?

När man har 40 års fest brukar det vara blandat av vänner i olika konstellationer.
    Man kan givetvis bara en middag med killarna eller tjejerna utan partners, ha kollegor utan partners eller så blandar man vänner och då är många par och en del singlar men man bjuder ju inte sina vänner i par men utesluter en person hur som helst. 
    Varför vill man göra så mot en nära vän som tror att partnern är medbjuden?
    Det är en fest med blandade personer inte en tjejmiddag eller grupp kollegor eller
    tennisklubben. Skillnaden är väl uppenbar?

Men du får tycka vad du vill de flesta andra skulle inte göra så.
    Och du kan inte skilja på en träff för enbart vänner och en parmiddag.

Gruppen i det här fallet är NÄRA VÄNNER. Lika OK som att ha en grupp tjejer, killar eller vad man vill.
  • Anonym (V)
    molly50 skrev 2024-09-29 16:23:24 följande:
    Nej,det behöver det inte alls bli.
    Men bjuder man in till fest för sina närmaste vänner så tillhör det vett och etikett att även bjuda med deras partners.
    En tjejfest är en helt annan sak. Och det tror jag att du förstår.
    Jo det blir det om man är konsekvent. Men det är inte ni utan ni använder resonemanget enbart när det passar er.
Svar på tråden Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?