• Anonym (Arg)

Bestrida "äktenskapsförord"?

Utan att gå in på massa detaljer, är det någon här som gjort det? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Bestrida "äktenskapsförord"?
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 16:38:36 följande:
    Jag skriver inte på saker utan att läsa igenom. Han vet lika väl som jag att VI aldrig bestämt att ha äktenskapsförord.
    Är ni skillda?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jur) skrev 2024-09-22 16:53:07 följande:
    Är ni skillda?
    Ligger i skilsmässa. Barn med i bilden, så betänketid.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 16:57:22 följande:
    Ligger i skilsmässa. Barn med i bilden, så betänketid.
    Om inget registrerat äktenskapsförord finns hos skv är det lugnt. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Jur) skrev 2024-09-22 17:03:48 följande:
    Om inget registrerat äktenskapsförord finns hos skv är det lugnt. 
    Det är registrerat.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 17:05:29 följande:
    Det är registrerat.
    Så han har registrerat ett äktenskapsförord där han har förfalskat din namnteckning, samt undanhållit detta för dig i 15 år?

Det är inte bara brottsligt utan hutlöst. Är han normal på andra sätt?

Om man vill skydda enskild egendom tar man väl upp det med sin partner? Om man är normal.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 17:05:29 följande:
    Det är registrerat.
    Begär ut en kopia från skv i morgon.  Ta med den till en jurist, berätta och hör sen hur du ska gå vidare
  • Anonym (Q)
    Anonym (Göran) skrev 2024-09-22 11:35:22 följande:
    Oj, så avundsjuk du blev då! Misslyckad brottsling förstår jag!
    Som jag sa så är det inte alltid bara en sida som räknas. Sanningen gör ont för dig!
    Oja! Jätteavundsjuk. På vad? Att du tycker det är ok att förfalska en annans persons namnteckning, bara man gör det snyggt? Du får nog vara lite mer specifik på vad det finns att vara avundsjuk på i ditt märkliga tankesätt. Sanningen gör ont? Är din sanning, att brott är ok, den enda sanningen? I så fall vill jag inte leva ditt liv. Då lever jag hellre ett liv där jag inte ryggdunkar kriminella handlingar. Hoppas du får en sundare tankegång någon gång.
  • Anonym (Göran)
    Anonym (Q) skrev 2024-09-22 18:17:12 följande:
    Oja! Jätteavundsjuk. På vad? Att du tycker det är ok att förfalska en annans persons namnteckning, bara man gör det snyggt? Du får nog vara lite mer specifik på vad det finns att vara avundsjuk på i ditt märkliga tankesätt. Sanningen gör ont? Är din sanning, att brott är ok, den enda sanningen? I så fall vill jag inte leva ditt liv. Då lever jag hellre ett liv där jag inte ryggdunkar kriminella handlingar. Hoppas du får en sundare tankegång någon gång.
    Så personligt du tar det. Mycket avundsjuka här.
  • Anonym (E)

Begär att få ut en kopia och kolla vem som har vidimerat din namnteckning.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Bestrida "äktenskapsförord"?