• Anonym (Arg)

Bestrida "äktenskapsförord"?

Utan att gå in på massa detaljer, är det någon här som gjort det? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Bestrida "äktenskapsförord"?
  • Anonym (Arg)

Jag har självfallet inte skrivit på, det trodde jag var underförstått, men exet kan utan problem härma min signatur.

• fornminne
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 13:51:11 följande:

Jag har självfallet inte skrivit på, det trodde jag var underförstått, men exet kan utan problem härma min signatur.

Vad säger han själv? Har han erkänt att det är förfalskat? 
  • Anonym (Arg)
    fornminne skrev 2024-09-22 13:53:39 följande:
    Vad säger han själv? Har han erkänt att det är förfalskat? 
    Han insisterar att jag visst skrivit på och att jag bara försöker ta mig ur det, trots att jag vet att han ljuger.
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 13:55:14 följande:
    Han insisterar att jag visst skrivit på och att jag bara försöker ta mig ur det, trots att jag vet att han ljuger.
    Finns det något registrerat hos skm? Är ni skillda? 
  • Anonym (D)

Om du inte redan gjort det, begär själv ut kopia av äktenskapsförordet av skattemyndigheten. Så du har torrt på fötterna och säkrar att han inte drar en vals. Sen kontaktar du en egen jurist som får bedöma rättsläget.

• fornminne
    Anonym (Arg) skrev 2024-09-22 13:55:14 följande:
    Då bör du göra som flera har föreslagit i tråden. Polisanmäl för urkundsförfalskning och kontakta en jurist omgående.

Även om anmälan läggs ner, finns det dokumenterat att du bestrider äktenskapsförordets giltighet.
  • Anonym (M)
    fornminne skrev 2024-09-22 13:22:56 följande:

Då skulle hon väl inte skriva att det var förfalskat? 

Möjligen att hon har blivit vilseledd, men det är något annat. 

Inte alls ovanligt att hävda förfalskning trots att man själv har skrivit på, utan att läsa ordentligt. 
  • Anonym (Rätt)
    Anonym (M) skrev 2024-09-22 15:13:29 följande:
    Inte alls ovanligt att hävda förfalskning trots att man själv har skrivit på, utan att läsa ordentligt. 
    Och vad är poängen med att göra det i en anonym tråd? Hon har absolut noll att vinna på att hävda något felaktigt här.

Av nån underlig anledning är du bergsäker på att TS ljuger.
  • Anonym (M)
    Anonym (Rätt) skrev 2024-09-22 15:44:00 följande:
    Och vad är poängen med att göra det i en anonym tråd? Hon har absolut noll att vinna på att hävda något felaktigt här.

Av nån underlig anledning är du bergsäker på att TS ljuger.
    Nej, jag är inte bergsäker på att ts ljuger. Faktum så tror jag inte alls att ts ljuger. Däremot tror jag att hon har skrivit på papperet utan att läst vad hon skrivit på och nu vill få det till att hon aldrig skrivit på något. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2024-09-22 15:46:35 följande:
    Nej, jag är inte bergsäker på att ts ljuger. Faktum så tror jag inte alls att ts ljuger. Däremot tror jag att hon har skrivit på papperet utan att läst vad hon skrivit på och nu vill få det till att hon aldrig skrivit på något. 
    Jag skriver inte på saker utan att läsa igenom. Han vet lika väl som jag att VI aldrig bestämt att ha äktenskapsförord.
Svar på tråden Bestrida "äktenskapsförord"?