• Anonym (Träna)

Pepptråd om träning/rörelse

Tänkte från nästa vecka se till att träna, röra på mig mer under veckorna än vad jag gör nu. Främst i form utav promenader och cykelturer.
    Har planer på att ev börja simma på badhuset någon dag/vecka med. Kan inte exakt sätta en specifik dag då jag jobbar oregelbundet dag/kväll. 

Hade varit kul om det finns någon/några andra som är med så vi kan peppa varandra till att verkligen göra det vi har tänkt!!

• Svar på tråden Pepptråd om träning/rörelse
  • Anonym (Cicilia)

Jag är gärna med, behöver gå ner I vikt och har börjat lägga om kost, träna på gym och gå någon enstaka promenad...

Mitt mål är att göra 4 pass i veckan...  4 promenader eller 2 pass på gymmet och 2 promenader... osv... om jag lyckas komma upp i 4 st får jag sola solarieHjärta (kanske inte det bästa men jag älskar det och det är inte en mat-belöning...) Har fått ihop 4 pass, så nu ska jag iväg och sola Solig

Denna veckan: 
    Mån 3,5 km promenad
    Tis. Gym och 5 km promenad
    Ons. Gym
    Tors Gym
    Fre
    Lör
    Sön

• Anonym (Träna)
    Anonym (Cicilia) skrev 2024-09-20 09:55:08 följande:

Jag är gärna med, behöver gå ner I vikt och har börjat lägga om kost, träna på gym och gå någon enstaka promenad...

Mitt mål är att göra 4 pass i veckan...  4 promenader eller 2 pass på gymmet och 2 promenader... osv... om jag lyckas komma upp i 4 st får jag sola solarieHjärta (kanske inte det bästa men jag älskar det och det är inte en mat-belöning...) Har fått ihop 4 pass, så nu ska jag iväg och sola Solig

Denna veckan: 
    Mån 3,5 km promenad
    Tis. Gym och 5 km promenad
    Ons. Gym
    Tors Gym
    Fre
    Lör
    Sön

Kul! Ja, jag kör väl igång på riktigt på måndag. Blir en början med antingen lång promenad eller cykeltur. Ledig dag då så kan göra det när som på dagen. Bara hoppas på bra väder 😁
  • Anonym (Träna)

Då var dagen här. 

Blir en längre promenad vid 12 tiden till att börja med.

• Anonym (Cicilia)

Hur gick romenaden?

Skriver du upp det du går i någon app eller loggar du det i stegräknare eller liknande?

Testade en klänning idag som mamma sydde in åt mig den 2 sep...

Den behöver sys in igenSkrattande

På 3 veckor har jag tappat ganska många cm, men jag står helt stilla i vikt sedan 4 månader tillbaks... Det är frustrerande...

Men ville bara ge lite pepp att promenader lönar sig!!

• Anonym (Cicilia)

Hmmm, varför kom bilden upp och ner???

• Anonym (Träna)
    Anonym (Cicilia) skrev 2024-09-23 16:21:49 följande:

Hur gick romenaden?

Skriver du upp det du går i någon app eller loggar du det i stegräknare eller liknande?

Testade en klänning idag som mamma sydde in åt mig den 2 sep...

Den behöver sys in igenSkrattande

På 3 veckor har jag tappat ganska många cm, men jag står helt stilla i vikt sedan 4 månader tillbaks... Det är frustrerande...

Men ville bara ge lite pepp att promenader lönar sig!!

Använder mig utav stegräknaren som finns i mobilen. Idag blev det 7,5 km :) 

Roligt med resultat och även om vikten står still så är ju det viktiga egentligen att storleken blir mindre. 

• Anonym (Smultron)

Idag gick jag hem från city... ca. 3 km. :)
    Kollade inte så noggrant hur lång tid det tog att gå, men enligt Google Maps så tar det ca 40 minuter... 

Mitt mål med träning är att bli starkare och snabbare och må bättre fysiskt och psykiskt. Jag skulle vilja börja jogga och träna lite styrka.. men jag är lite lat.

• Anonym (Cicilia)
    Anonym (Smultron) skrev 2024-09-23 18:40:05 följande:

Idag gick jag hem från city... ca. 3 km. :)
    Kollade inte så noggrant hur lång tid det tog att gå, men enligt Google Maps så tar det ca 40 minuter... 

Mitt mål med träning är att bli starkare och snabbare och må bättre fysiskt och psykiskt. Jag skulle vilja börja jogga och träna lite styrka.. men jag är lite lat.

Jag är också lat, hade säkert kunnat köra hårdare, längre och mer fokuserat på gymmet, men jag är glad att jag kommer dit över huvud taget. Jag går glad därifrån, det räknas högt i min bok.

Jag har en hund som jag rastar ibland, så idag blev det promenad med honom.

Mån: Hundpromend 2,5 km + gym 1 tim
  • Anonym (Smultron)

Jag gillar inte gym så mycket... men jag har en yogamatta hemma så borde kunna få in lite styrke- och smidighetsövningar hemma utan vikter.. men det blir liksom sällan av. :) 

• Anonym (Cicilia)
    Anonym (Smultron) skrev 2024-09-23 18:56:10 följande:

Jag gillar inte gym så mycket... men jag har en yogamatta hemma så borde kunna få in lite styrke- och smidighetsövningar hemma utan vikter.. men det blir liksom sällan av. :) 

All träning som blir av är bra träning, sedan vad det är spelar inte så stor roll... Du bränner mycket mer på promenad än gym... Jag gick mest till gymmet för att sonen var intresserad men för ung för att träna själv... 

Har bara tränat 5 veckor, men har lovat mig själv att jag ska hålla ut till vinterlovet, så får jag se sedan Hur jag vill göra i fortsättningen...

Har 20 kilo som jag vill bli av med. Har lyckats gå ner 11,3 kg sedan januari...
  • Anonym (Smultron)

Sant. Bra träning... man behöver ju träna smidighet och styrka också.. även om man inte går på gym kan man få in styrketräning.

• Anonym (Cicilia)

Hon jag skulle tränat med hoppade över idag, så det blev ensamträning, det gjorde att jag hade hela gymmet för mig själv... nöjd!!!!

Har ni fått till något idag? :)

Mån. Hundpromenad + gym ben
    Tis. Gym  ben

• Anonym (Träna)

Igår blev det 4,2 km och vi får se om det blir nåt mer senare ikväll 😁

• Anonym (Smultron)

Jag gick ca. en timme på ett motionsspår idag (lite över en timme). :) 

• Anonym (Cicilia)
    Anonym (Smultron) skrev 2024-09-25 17:58:24 följande:

Jag gick ca. en timme på ett motionsspår idag (lite över en timme). :) 

Skitbra!!
    Mamma kom på besök idag så hade inte riktigt tiden att gå ut, men det blev en tur till gymmet... dock kortast då sonen var trött...

Men jag är ändå glad, i början för 5 veckor sedan klarade jag av max 90 kg i benress-maskinen. Idag tog jag 200!!!! Det var ett av mina mål på gymmet.

Men jag känner att jag måste komma ut och gå mer, det är det enda som gör att vikten korrigeras.

Äter ni något speciellt? Kalorier, lchf, proteinpulver osv?

Mån, hundpromenad + gym
    Tis, Gym
    Ons, Gym
  • Anonym (Smultron)

Jag äter ingenting speciellt. Jag är en aning underviktig, så jag kan inte pressa mig för hårt med träning, måste försöka gå upp i vikt litegrann egentligen, vilket är svårt.

Jag äter i teorin en rätt allsidig kost. Men jag äter ändå mest lakto-ovo-vegetariskt. Det vill säga, ägg och mejeriprodukter. 
    Äter fortfarande kött ibland men inte så ofta... Mest för att det är dyrt om man vill ha god kvalitet... och jobbigt att tillaga. :) 

Jag beräknar inte mina kalorier.. Brukar försöka äta så att jag inte äter för lite och inte för mycket onyttigt. Men jag har inte så bra koll faktiskt. 

• Anonym (Cicilia)

Dyblöt med nöjd. 8 km promenad i ösregn...
    Och en vända till gymmet i morse blev det med.
    Så nu får jag solaSolig

Mån. Hundpromenad + gym
    Tis. Gym
    Ons. Gym
    Tors. 8 km promenad + Gym

Har ni fått till något idag?{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Träna)

Helgen har inte blivit så mycket med rörelse. Men får vara glad att jag heller inte ätit några sötsaker.. Inte så mycket för det så ganska lätt att hålla sig ifrån. 

Imorgon är det ny vecka igen Cool

• Anonym (Smultron)

Jag gick en promenad idag i lite över en timme. :) 

• Anonym (Träna)

Jag fick för mig att köpa en vibrationsplatta och börja träna lite på den hemma. Tycker annars det bara är skönt att stå på den och skaka loss 😁 Provade den först gången igår. Fanns även träningsprogram som man kan köra till den.

Svar på tråden Pepptråd om träning/rörelse