Säga till chefen?
En kollega som sjukanmälde sig igår såg jag på vårdcentralen igår eftermiddag. Är man sjuk håller man sig hemma, är mitt tycke. Ska jag säga till chefen? Är inte det ogiltig frånvaro?
En kollega som sjukanmälde sig igår såg jag på vårdcentralen igår eftermiddag. Är man sjuk håller man sig hemma, är mitt tycke. Ska jag säga till chefen? Är inte det ogiltig frånvaro?
Kollegan har tagit ansvar och gått till vc för att få behandling så hon snart kan komma till jobbet igen. Alla rätt. Ts har fel och försöker provocera men lägg din energi på något bättre.
Jag skulle köpa hem alvedon på apoteket. Detta gjorde jag på min fritid! Och ang. Sjukfrånvaro vs ta ledigt, ja, hon är frånvarande oavsett MEN vid ledighet eller planerad frånvaro hinner man troligtvis skaffa fram vikarier vilket är svårare än när det är plötslig sjukfrånvaro.
Ts, du vet väl att har man recept så behöver man inte gå till vc för att förnya det. Du går in på 1177, din vårdcentral, och beställer nytt recept. Det kan du göra på din fritid och behöver inte slösa tid på vc för.
Ts, du vet väl att har man recept så behöver man inte gå till vc för att förnya det. Du går in på 1177, din vårdcentral, och beställer nytt recept. Det kan du göra på din fritid och behöver inte slösa tid på vc för.
Chef under många år, små och lite större enheter. Jag hade kallat till samtal vilket hade resulterat i en skarp tillrättavisning. En förmildrande omständighet kan vara att detta är TS första arbete och fortfarande förstår inte signaturen hur arbetslivet fungerar. Om inte tillrättavisningen tas på allvar och TS rättar in sig i ledet skulle jag ha gjort allt för att åstadkomma en omplacering. Facklig hänsyn förstås. Det är därför man måste vara så noga med nyanställningar, felrekryteringar är jobbiga.
Jag skulle köpa hem alvedon på apoteket. Detta gjorde jag på min fritid! Och ang. Sjukfrånvaro vs ta ledigt, ja, hon är frånvarande oavsett MEN vid ledighet eller planerad frånvaro hinner man troligtvis skaffa fram vikarier vilket är svårare än när det är plötslig sjukfrånvaro.
Är stallet tomt?