BIM Oktober 2024
Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽
BIM-lista i kommentarerna! ☺️
Okej, står på nc att det är en bekräftad ägglossning, men man kanske inte ska lita på de då?☺️
jo jag tror du kan lita på den. Hur länge har du använt NC?
jag hade väntat tills BIM +12 då det tar ca 8-12 dagar för implantation. har du några symptom?
BIM OKTOBER 2024
GRATTIS! ❤️ Alltså din resa låter typ exakt som min?! Så kul och sjukt!
Plussade för en vecka sen, på ÄL+10, efter ungefär fyra/fem försök. Det vi gjorde annorlunda var också att vi bara låg en(!) gång under fertila fönstret pga jag var bortrest utan sambon så vi hann inte mer. Vi låg ungefär 2-4 dagar innan ÄL. Hade också väldigt stark ägglossning med teststreck starkare än kontroll. Jag tog också D-vitaminboost innan ÄL, tror dagen innan eller samma dag som vi myste (det som blev ett plus sen då). Och med boost menar jag typ 6-7 tabletter av D-vitamin med 3000 IE. Precis runt ÄL och några dagar efter drack jag C-vitamin brustabletter. Kanske 1-2 per dag eftersom jag även var förkyld. Visste ju inte att jag skulle bli gravid då. Men har läta i efterhand att C-vitamin ger naturligt högre progesteron vilket ju hjälper kroppen behålla en graviditet. Såna sjuka sammanträffanden ändå?!
Stort lycka till allihop !
Gårdagens känslostorm och besvikelse visade sig vara inget mindre än hormoner. Tyckte mig se en svag skugga på vanligt test imorse och skyndade efter ett testa tidigt. Och visst, ett svagt men ack så tydligt plus! Helt otroligt! 😍 Väntar ännu ett par dagar och bekräftar med digitalt mest för att det är härligt.
Femte försöket blev det för vår del. Äl+9 idag kanske äl+10. Inte mycket vi gjort annorlunda förutom två grejer. Det ena var att vi legat mer sällan än de andra försöken. Varannan dag kring ägglossning. Jag hade också tydlig ägglossning med ett test där teststrecket var starkare än kontrollstrecket. MEN så gjorde jag också en grej som jag gjorde då jag blev gravid med första barnet vilket var att ta en dubbeldos d-vitamin en dag då jag såg att ägglossningen var på gång. Det är säkert bara ett sammanträffande men lyckats bli gravid två gånger så nu 😅
BIM OKTOBER 2024
En vecka sedan ÄL nu för mig, är så otålig på att behöva vänta 🙈 Haft lite hugg och stickningar i magen ikväll, man kan ju alltid hoppas att det beror på nåt 😏 Har dock ganska låg temp den här cykeln jämfört med vad jag brukar så det bådar ju inte gott 🙄