• Anonym (Undrar bara)

Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?

Ni är i ett stadigt förhållande men utan sex. Varför då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?
  • Core

Vilken jävla tragedi folk lever sina liv i alltså. Då säger vissa att sex inte är allt, eller hur?

Men för de flesta är sex en beståndsdel av lycka och passion, även om det i undantagsfall är två asexuella i en relation. Även om man själv accepterar och är nöjd med läget lever man halvt, om sin andra hälft bara är kvar av gammal trygghet

Som sagt, slöseri med liv, med tid, en tragedi

• ht1

Det låter som om männen aldrig gör någonting i en familj nu för tiden om man läser alla svaren.
    Själv kanske jag inte är bäst i klassen heller på hushållssysslor. Därimot så gör jag alla sysslor utomhus samt tar hand om bilen (bor i villa)

Jag spederar mycket tid med våran son på kvällar och helger så att han får ett bra liv, det kan ingen säga något om. Jag märker att det är ytterst få andra barn med eller utan pappor ute och leker på helger och kvällar doc.

Jag betalar mest för hushållets kostnader och nöjen  och resor eftersom jag har bättre lön, inget konstigt med det.

Är detta bra nog för er kvinnor eller vill ni ha ännu mera uppmärksamhet / vad ger ni era män för uppmärksamhet tillbaka i vardagen.
    Jag ger min kvinna kramar och uppmuntran ofta i vardagen.
    Doc blir det inte så ofta sex pga barnet är uppe länge på kvällarna och då är vi båda för trötta för sex.

• Kvinna7
    Anonym (Mina anledningar) skrev 2024-09-12 09:13:37 följande:

Mina anledningar till att jag inte tog initiativ till sex med mitt numera ex:

- all närhet skulle automatiskt leda till sex, att bara gosa i soffan utan att det ledde till sex fanns inte

- fick inte ligga nära och mysa när vi skulle sova. Kom jag för nära när vi somnat blev jag bortstött 

- blev kallad fula ord så fort något blev fel eller inte som han tänkt sig

- behövde hela tiden tänka på vad jag sa och hur jag sa något för att inte bli anklagad för att vara en bitch 

- i princip ingenting jag gjorde dög längre

- hans alkoholism och få höra att han drack dessa mängder för att orka leva med mig.

- skulle vara "kåt, glad och tacksam" över att han hade mycket högre lön än mig och gjorde det möjligt för oss att åka på diverse resor etc som jag "krävde" (tillägg: det var han som bokade och planerade allt, inte jag)

Så till slut orkade jag inte längre och är nu singel sedan ca 6 månader. Men tydligen tog jag fel beslut även där om jag ska tro honom. Alla våra problem genom åren hade kunnat lösas om jag bara hade gjort om vem jag är. 

Starkt och bra gjort av dig!
  • Anonym (S)
    Core skrev 2024-09-13 20:35:28 följande:

Vilken jävla tragedi folk lever sina liv i alltså. Då säger vissa att sex inte är allt, eller hur?

Men för de flesta är sex en beståndsdel av lycka och passion, även om det i undantagsfall är två asexuella i en relation. Även om man själv accepterar och är nöjd med läget lever man halvt, om sin andra hälft bara är kvar av gammal trygghet

Som sagt, slöseri med liv, med tid, en tragedi

Sex är en följd av att resten är bra. Jag har aldrig upplevt en sexlös relation men jag har antagligen lämnat innan det kommit dit eftersom en dålig relation är meningslös för mig.
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (hopplöst) skrev 2024-09-13 18:15:07 följande:

Fler alternativ:

Hans BMI tangerar fetma, jag tänder tyvärr inte på det och har själv jobbat häcken av mig för att förbli slank, men får knappt aldrig en komplimang för det. 

Jag vill ha sex ändå och tar initiativ ibland. Han har blivit trött och slapp och tar knappt några initiativ, eller gör något annat för att vårda relationen. Ska det bli en romantisk övernattning får jag boka den själv, ska det blir en morsdagsmiddag får jag boka den.

Han sitter vid datorn och spelar spel och jag sitter i soffan och tittar på serier. Jag hade gärna kollat på nästan vad som helst om jag fick sällskap.

Låter tyvärr som du fått ett bonusbarn om halsen. Har lite samma tendenser här hemma. Fast omvända roller. Skulle oxå gärna se film ihop!
  • Anonym (Emiliya)
    Anonym (S) skrev 2024-09-14 08:58:38 följande:
    Sex är en följd av att resten är bra. Jag har aldrig upplevt en sexlös relation men jag har antagligen lämnat innan det kommit dit eftersom en dålig relation är meningslös för mig.
    Oftast!, men inte alltid p.g.a en dålig relation. 
    Kan handla om någon sjukdom med, eller klimakteriet.
  • fornminne
    Anonym (Man) skrev 2024-09-12 17:59:01 följande:

Än sålänge finns det ingen i tråden där kvinnan har ens en liten del ansvar till ett obefintligt sexliv. Det är genomgående bara männens fel av en eller annan anledning. Rimligt om ni tänker efter?

TS frågar varför kvinnor inte vill ha sex med sin partner. Då är det ju det perspektivet man får i svaren.

Kvinnor som vill ha sex och inte har skäl att vara missnöjda, svarar ju inte, eller hur? Eftersom tråden inte vänder sig till dem.

Du får ett riktat urval beroende på hur du ställer en fråga. En mer allmän fråga, som riktade sig till både kvinnor och män, hade nog gett delvis andra svar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-12 17:59:01 följande:

Än sålänge finns det ingen i tråden där kvinnan har ens en liten del ansvar till ett obefintligt sexliv. Det är genomgående bara männens fel av en eller annan anledning. Rimligt om ni tänker efter?

Om mannen lämnar över allt ansvar för hem och barn på kvinnan så är det väl inte särskillt konstigt om hon tappar sexlusten. Det är inte särskillt upphetsande med en man som beter sig som ett extra barn? Skulle du bli sexuellt upphetsad om din partner betedde sig så? Och när man då står och fixar disken efter maten man själv lagat får en man på sig som klappar en på rumpan ska man helt enkelt bara känna "åh ja ta mig!"?

Eller när man efter en lång dag sitter i soffan inte ens kan sitta nära varandra utan att det ska börja blir sexuellt istället, kan man inte bara vara med varandra och få känna lite närhet och uppskattning utan att man också ska behöva ställa upp för att han är sugen?

Och sedan blir sur för att man inte vill. Ne då blir det heller ingen Närhet i soffan alls för man orkar inte ta diskussionen varje gång det händer, vilket gör att chanserna att man faktiskt ska bli sugen blir minimala. För ärligt talat ibland när det varit för mycket kan det räcka att bara få känna närhet och få slappna av, utan förväntan på sex för att man ska börja känna ett litet sug komma igång.

Men nej man får aldrig chansen att komma dit för mannen har noll lust att lyssna på vad man behöver. När han sen till slut inser att man kanske menar allvar med det man sagt har det gått så långt så man är ganska nöjd med att inte ha sex med mansbebisen alls. 
  • Anonym (Mina anledningar)

Igår hade jag en vän-som-är-mer-än-en-vän på besök. Efter en mysig middag, som vi hjälptes åt sitt göra (utan en massa diskussion om hur det ska göras), låg vi och mös i min bäddsoffa framför en film. Sen ligga nära och mysa under natten så gissa vem som var sugen på morgonen? 

En trevlig kväll, fylld med prat, utan en massa dumma ord att man gör saker på fel sätt, att bara kunna njuta av sällskapet efter en arbetsdag på varsitt håll... 

• Anonym (Undrar bara)

Jag startade tråden för att jag är genuint intresserad av att veta varför. Många har tyvärr svarat att det är pga lata egoister till män. Jag beklagar det, det låter inte bra och ni borde dra. Men jag vet ju också att det är inte lätt att bara sticka. Själv har jag och min sambo en fin relation. Vi tar hand om varandra, bråkar inte, vi turas om att handla och laga mat, vi tvättar och städar lika mycket, motionerar ihop, vi har delad ekonomi. Allt är väldigt enkelt, men vi har inte sex. Hon säger att hon helt enkelt inte har lust. Hon saknar det men är inte sugen. Hon berättade det för länge sen och jag tänkte att jag har inte bråttom, vi fixar detta tillsammans i hennes takt. Men hon är inte så intresserad av att fixa något som funkar för henne, inser jag nu 5-6 år senare. Det är för mig det inte funkar. Så varför drar jag inte bara? Jag kan inte, allt annat stämmer. Jag saknar sex med min sambo väldigt mycket, så mycket att jag kommer att lämna henne. Inte idag, eller imorgon. Men jag kommer att lämna henne.

Svar på tråden Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?