Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?
Ni är i ett stadigt förhållande men utan sex. Varför då?
Ni är i ett stadigt förhållande men utan sex. Varför då?
Mina anledningar till att jag inte tog initiativ till sex med mitt numera ex:
- all närhet skulle automatiskt leda till sex, att bara gosa i soffan utan att det ledde till sex fanns inte
- fick inte ligga nära och mysa när vi skulle sova. Kom jag för nära när vi somnat blev jag bortstött
- blev kallad fula ord så fort något blev fel eller inte som han tänkt sig
- behövde hela tiden tänka på vad jag sa och hur jag sa något för att inte bli anklagad för att vara en bitch
- i princip ingenting jag gjorde dög längre
- hans alkoholism och få höra att han drack dessa mängder för att orka leva med mig.
- skulle vara "kåt, glad och tacksam" över att han hade mycket högre lön än mig och gjorde det möjligt för oss att åka på diverse resor etc som jag "krävde" (tillägg: det var han som bokade och planerade allt, inte jag)
Så till slut orkade jag inte längre och är nu singel sedan ca 6 månader. Men tydligen tog jag fel beslut även där om jag ska tro honom. Alla våra problem genom åren hade kunnat lösas om jag bara hade gjort om vem jag är.
Nu lämnade jag mitt ex, men vi var tillsammans länge och gled helt enkelt isär, jag slutade finna honom attraktivt. Det var inget jättestort som släckte lusten utan massa småsaker som lades på hög, till den dagen när jag såg på honom på andra sidan köksbordet och bara kände "Urk".
I äktenskapet var det jag som tappade sexlusten pga att jag fick sköta allt kring hem, barn, trädgård, bilar, husrenovering, snöskottning osv. Ja allt var mitt även om jag jobbade heltid.
Sedan blev han även tjock och när jag till slut påpekade även den biten så fick jag svaret att han tyckte inte att det var ett problem för hans del så varför störde hans mage mig?
Svårt att känna attraktion och tända på någon man mest har lust att strypa...
Sa jag också till honom.
Nästa var en särborelation där mannen sällan tog initiativ och till slut dog det ut helt. Frågade gång på gång vad jag kunde göra, men till slut fick jag svaret att han inte saknade sex så han såg ingen anledning till att försöka hitta sin sexlust igen...
Tappade aldrig lusten till mitt ex även när jag började avsky honom för hans totala egoism. Så det är olika.
Sexet var tillslut det enda som var värt något för mig, att man fortfarande har ett sexliv behöver alltså inte vara en temperaturmätare på relationen. Motsatt mot vad som sägs. Men det var såklart inte värt något efter att jag hade passerat en viss gräns pga hans beteende mot mig och barnen.
Än sålänge finns det ingen i tråden där kvinnan har ens en liten del ansvar till ett obefintligt sexliv. Det är genomgående bara männens fel av en eller annan anledning. Rimligt om ni tänker efter?
För de var dåliga i sängen helt klart. Barnens pappa kom för fort och sen var det över, ingen tanke på mig som inte kommit. Nästa, särbon hade helt enkelt den minsta kuk jag sett och han hade ingen bra teknik.
Båda hade ofta dålig andedräkt, den ena pga munsår den andra pga tandfickor. Urk.
Fler alternativ:
Hans BMI tangerar fetma, jag tänder tyvärr inte på det och har själv jobbat häcken av mig för att förbli slank, men får knappt aldrig en komplimang för det.
Jag vill ha sex ändå och tar initiativ ibland. Han har blivit trött och slapp och tar knappt några initiativ, eller gör något annat för att vårda relationen. Ska det bli en romantisk övernattning får jag boka den själv, ska det blir en morsdagsmiddag får jag boka den.
Han sitter vid datorn och spelar spel och jag sitter i soffan och tittar på serier. Jag hade gärna kollat på nästan vad som helst om jag fick sällskap.
Du glömde också alternativet "Han har slutat ge mig komplimanger och närhet dagtid och förväntar sig sen att han ska kunna använda mig som ett hål på kvällen, utan att öht ha min njutning i åtanke"