• Anonym (Undrar bara)

Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?

Ni är i ett stadigt förhållande men utan sex. Varför då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?
  • Anonym (Man)

Än sålänge finns det ingen i tråden där kvinnan har ens en liten del ansvar till ett obefintligt sexliv. Det är genomgående bara männens fel av en eller annan anledning. Rimligt om ni tänker efter?

• Anonym (Mina anledningar)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-12 17:59:01 följande:

Än sålänge finns det ingen i tråden där kvinnan har ens en liten del ansvar till ett obefintligt sexliv. Det är genomgående bara männens fel av en eller annan anledning. Rimligt om ni tänker efter?

Så du menar att det är vårt eget fel om männen överlåter allt gällande hem och barn till oss? Att det är vårt eget fel om männen är elaka och otrevliga mot oss? Att det är vårt fel att männen inte lyssnar när man försöker påtala vad som felas i relationen? 
  • Anonym (None)

Allt är mannen eller männens fel om man läser kvinnornas svar här på FL. Män genuint onda, kvinnor genuint goda. 
  • Anonym (Alice)

Jag har varit i tre långa relationer. I nr 1 och 2 var sexet helt på mannens villkor och det kändes med tiden hemskt. Min njutning var bara mitt ansvar och mys efter fanns inte ?bort med dig, jag är varm?. Det fick mig att ledsna på sex och lämna så småningom.

min nuvarande är alltid mån om att sex är ett samspel och till för bådas glädje njutning. Dessutom är han engagerad i hem och barn. Då är det liksom roligt att ha sex flera ggr i veckan.

Så ja, jag skyller på männen.
  • Anonym (Anna)

Han tar mig för givet, vilket gör att mina känslor för honom minskat.

För att kunna ha sex så behöver jag emotionell intimitet. Det får jag inte av någon som spelar dataspel medan jag tar hand om barnen och sedan förväntar sig att jag ska sära på benen utan att knappt ens pratat med varandra.

Jag vill att han får mig att känna mig som en kvinna, hans kvinna. En gudinna. Inte ett hembiträde Eller hans morsa. För då kommer jag behandla honom som en gud. Men orkar inte ge utan att få.

• Anonym (Borderlina)

Jag gillar att ha sex med min man, det är det roligaste jag vet, min absoluta favoritsyssla i livet.

Men jag tänker att om jag inte kände så? Jag har läst säkert 50 trådar här på FL av män i sexlösa relationer. Män verkar bli helt, ursäkta uttrycket, uppfuckade mentalt av detta. Man kan nästan känna ångesten och uppgivenheten mellan raderna i de trådarna. Det känns som männen där är suicidala rentav. De skriver det inte men jag får det intrycket. Eller övertolkar jag nu med att jag får det intrycket? Sexlös relation= depression?

• Aliona

Vi har helt enkelt annat fokus och andra intressen i vårt liv just nu. Är rätt säker på att sex kommer att spela en större rill i vårt liv igen, men just nu är inte den tiden. 

• Anonym (hum)
    baam77 skrev 2024-09-12 17:44:44 följande:
    du har naturligtvis pratat med honom om detta? 
    Han har naturligtvis den gnutta intelligens som krävs att tänka: vi har båda jobb, vi har barn och hushåll tillsammans - vi ska dela lika på arbetet och ansvaret?

• Anonym (Lia)

Ja det verkar som att denna undersökning pekar på att kvinnans bristande intresse av/ork till sex i de flesta fall har att göra med hur männen beter sig mot dem. 
  • Anonym (Borderlina)
    Anonym (Lia) skrev 2024-09-12 21:28:54 följande:
    Ja det verkar som att denna undersökning pekar på att kvinnans bristande intresse av/ork till sex i de flesta fall har att göra med hur männen beter sig mot dem. 
    Min man är underbar mot mig (och det är inte bara borderline-idolisering utan han är det) och mitt intresse av sex är högt. Jag kan planera hur jag skall kn*ll* honom på kvällen och jag kan lätt ägna en timme eller två varje dag på olika sexideer/sexplanering. Så jag tror på det sambandet helt klart. 
Svar på tråden Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?