• Anonym (Undrar bara)

Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?

Ni är i ett stadigt förhållande men utan sex. Varför då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?
  • Anonym (Lia)

Du glömde alternativet: jag har ingen ork kvar efter att ha gjort allt hushållsarbetet och tagit hand om barnen innan och efter jobbet.

• Anonym (Eh)

Du glömde också alternativet "Han har slutat ge mig komplimanger och närhet dagtid och förväntar sig sen att han ska kunna använda mig som ett hål på kvällen, utan att öht ha min njutning i åtanke"

• Anonym (Undrar bara)
    Anonym (Lia) skrev 2024-09-12 01:06:49 följande:

Du glömde alternativet: jag har ingen ork kvar efter att ha gjort allt hushållsarbetet och tagit hand om barnen innan och efter jobbet.

Aj fan, det var tyvärr ett bra alternativ. Men det låter tufft, hoppas han läser ditt inlägg och tar till sig av det du säger. Önskar alla ett jämställt liv och massor av kärlek!
  • Anonym (K)

Men om ni tappar lusten för er partner så separera, problem solved. Barnen drabbas av er icke-relation om ni stannar kvar, och har ni inte barn, vad är problemet?

• Anonym (Suck)

Saknar alternativet att han ser mig som ett hembiträde/nanny som tar hand om hushållet och barnen. Sedan tror han att jag även ska ställa upp på sex.

• Anonym (Mina anledningar)

Mina anledningar till att jag inte tog initiativ till sex med mitt numera ex:

- all närhet skulle automatiskt leda till sex, att bara gosa i soffan utan att det ledde till sex fanns inte

- fick inte ligga nära och mysa när vi skulle sova. Kom jag för nära när vi somnat blev jag bortstött 

- blev kallad fula ord så fort något blev fel eller inte som han tänkt sig

- behövde hela tiden tänka på vad jag sa och hur jag sa något för att inte bli anklagad för att vara en bitch 

- i princip ingenting jag gjorde dög längre

- hans alkoholism och få höra att han drack dessa mängder för att orka leva med mig.

- skulle vara "kåt, glad och tacksam" över att han hade mycket högre lön än mig och gjorde det möjligt för oss att åka på diverse resor etc som jag "krävde" (tillägg: det var han som bokade och planerade allt, inte jag)

Så till slut orkade jag inte längre och är nu singel sedan ca 6 månader. Men tydligen tog jag fel beslut även där om jag ska tro honom. Alla våra problem genom åren hade kunnat lösas om jag bara hade gjort om vem jag är. 

• Anonym (Mina anledningar)
    Anonym (K) skrev 2024-09-12 08:31:36 följande:

Men om ni tappar lusten för er partner så separera, problem solved. Barnen drabbas av er icke-relation om ni stannar kvar, och har ni inte barn, vad är problemet?

Man river inte upp ett långt, gemensamt liv i en handvändning. Man när fortfarande ett hopp om att saker och ting ska ändras. Man älskar fortfarande sin partner trots allt. 

Några anledningar till varför man inte "bara separerar".
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Undrar bara) skrev 2024-09-12 06:45:19 följande:
    Aj fan, det var tyvärr ett bra alternativ. Men det låter tufft, hoppas han läser ditt inlägg och tar till sig av det du säger. Önskar alla ett jämställt liv och massor av kärlek!
    Han tog aldrig till sig, jag är singel.
    Men det finns ju många män där ute som fortfarande har chansen att ta till sig av det, tyvärr har ju många kvinnor det så.
  • Anonym (Ij)

Min sambo har varit utbränd och hans sexlust är som bortblåst. Så hemma handlar det om att jag vill, men inte han. så de är inte bara kvinnor det inträffar för. 
    de är lätt att säga att man ska separera, men ändå svårt om man älskar någon. 

• baam77
    Anonym (Lia) skrev 2024-09-12 01:06:49 följande:

du har naturligtvis pratat med honom om detta? 
Svar på tråden Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?