• Anonym (Stina)

Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig

Ingen sk fredagstråd. Jag behöver råd.

Jag och en vän har en flörtsam, lite småelak jargong, inget seriöst, utan bara som en lek. Jag kunde inte drömma om att han tänkte annorlunda. Jag känner inte hans fru, aldrig träffat henne och han och jag känner inte varandra jättebra heller, vi pratar mest om barnen med liknande problematik.

Häromdagen hittade hon kondomer i bilen, som han tydligen köpt med mig i åtanke!? Jag var helt ställd och frågade om han menade allvar. Hans fru har lämnat honom för det, "så han kan vara med mig" och nu är han arg på mig över att han "fått sitt äktenskap förstört på grund av mig..."

Alltså... jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Hon har sökt upp mig och skickat massa meddelanden också, jag har så ont i magen och vet ingenting nu...

• Svar på tråden Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig
  • Cathariiina

Han har ju handlat fel både mot frun och mot dig. DU har ju också rätt att vara kränkt över att han köpt kondomer, i tanke att bara ha sex med dig, men inte lämna frun och gifta om sig med dig. Jag skulle i alla fall ha blivit väldigt kränkt för något sådant. 

Sedan tycker jag att frun överreagerar - d.v.s. om det här var första gången och han inte har en historia av otrohet. För för diagnosbarn blir verkligen inget bättre, om man rycker upp dem ifrån deras trygghet. (Tvärtom, de behöver just förutsägbarhet i tillvaron.) T.o.m. helt normala barn kan ta skada av det. 

• Anonym (JB)

Skit i dom. Riktigt märkliga människor båda två.

• Anonym (Abc)

Vissa människor är ju flörtiga i sättet rent generellt och många killar misstar det för något mer. 

Han verkar pantad.

• Anonym (J)

Haha, låter som ett ex. Han var helt galen. Hade mig vid sidan av sin tjej, men ljög att han inte hade någon trots man märkte tydligt (smusslade med mobilen, gick ut och ringde, åkte iväg sent, stängde av mobilen osv). Han hade också kondomer i bilen och i plånboken. Vi låg både i bilen, i skogen, i hans hus, osv. Medans hans tjej var hemma. Visste inte jag då utan det kom fram efteråt. Till henne säger han att jag är dum i huvudet och hittar på. Vi har ju aldrig gjort något. 

Nu var detta typ 10 år sen. hon trodde honom och de är tillsammans än. 

Kul för henne. 

Vissa killar är helt galna 

• Anonym (J)

Hans vänner visste. En skvallrade till mig, sa att han gör så mot alla. Han hatar den vännen. 

• Anonym (projektion)
    Anonym (Stina) skrev 2024-09-06 11:42:52 följande:
    Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig

Ingen sk fredagstråd. Jag behöver råd.

Jag och en vän har en flörtsam, lite småelak jargong, inget seriöst, utan bara som en lek. Jag kunde inte drömma om att han tänkte annorlunda. Jag känner inte hans fru, aldrig träffat henne och han och jag känner inte varandra jättebra heller, vi pratar mest om barnen med liknande problematik.

Häromdagen hittade hon kondomer i bilen, som han tydligen köpt med mig i åtanke!? Jag var helt ställd och frågade om han menade allvar. Hans fru har lämnat honom för det, "så han kan vara med mig" och nu är han arg på mig över att han "fått sitt äktenskap förstört på grund av mig..."

Alltså... jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Hon har sökt upp mig och skickat massa meddelanden också, jag har så ont i magen och vet ingenting nu...

Klassisk projektion från hans sida.
    Du har inte gjort nåt fel. Håll dig borta från deras trassel. Svara inte på fruns samtal

PS. Trodde du verkligen ni bara var vänner? Det låter som det var bara då flört och förtrolighet. Oavsett - knappast ditt fel att äktenskapet sprack. Även om ni var flörtiga mot varandra.
    PS2. Bara läst trådstart
  • Anonym (projektion)
    Anonym (gg) skrev 2024-09-06 11:52:54 följande:

Ni småflörtiga människor riskerar att hamna i sådana här situationer, har en manlig vän som anser att han bara gör saker på skoj, men kvinnor faller för honom hela tiden, då brukar han verka helt oförsående och bryter kontakten. 

Det bästa du kan göra är att förklara att du aldrig menade allvar och be om ursäkt. Säg till hans fru att du såg honom som en vän och inte var intresserad på det sättet. När du förklarat dem tycker jag du ska undvika dem en tid.

TS har inget att be om ursäkt för.
  • Anonym (projektion)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-09-06 12:12:23 följande:

Det är därför man aldrig ska flörta om man inte menar något. 
    Visst hälften är hans ansvar men man inleder inte något som man inte är beredd att stå för. 

Väldigt smidig ursäkt och bortförklaring med att det var skoj och aldrig var menat att bli något.. nänä varför flörtade man då alls överhuvudtaget till att börja med?  Varför räcker inte vanlig vänskap? 

Visst kan han ha haft en historia med otrohet tidigare,  det kan inte du veta . Och han kan ha varit ärlig med att han flörtar med dig . Inte heller något du kan veta.  Men detta är konsekvenserna av att flörta "på skoj". 

Du är inte ansvarig för hans liv men hoppas du ändå lärt dig något av detta. 

Lite oskyldig flirt är väl livets krydda. Men i detta fall trodde mannen det var dags att ligga.
  • Anonym (projektion)
    Tecum skrev 2024-09-06 18:05:16 följande:
    Tönten får skylla sig själv, antagligen är han den sociala och charmiga typen som tror han är Guds gåva till kvinnorna. Du har inte gjort något fel, avsluta med honom och förklara för frun hur det hänger ihop. Jag tror att hon tog tillfället i akt när hon hittade kondomerna, att avsluta men någon hon tröttnat på och samtidigt låta honom få skulden.
    Håller med, hälsningar J
  • AlbaC

Självklart har han inte köpt kondomer med dig i åtanke. Tror han varit otrogen så försöker han använda tillfället för att få ligga med dig. 

• Anonym (.)

De låter knäppa båda två. Jag hade sagt till dem att hålla sig borta från mig annars kontaktar jag Polisen. 

• Fjäril kär

Den här killen är en man med dold agenda i  bagaget och har förmodligen en historia av otrohet bakom sig . Nu är han ertappad av frun och i  klassisk otrohets-anda skyller han det på dig. 

Antingen har du varit lyckligt naiv och ovetande om hans förehavanden eller så ligger det mer bakom denna historia än du ger sken av .  

• Anonym (Inte ovanligt)
    Anonym (.) skrev 2024-09-09 06:44:37 följande:

De låter knäppa båda två. Jag hade sagt till dem att hålla sig borta från mig annars kontaktar jag Polisen. 

Hans fru har väl inte varit på ts, eller har jag missat något?
    Det verkar ju vara mannen som har psykiska problem?
  • Virriga Vera
    Anonym (Inte ovanligt) skrev 2024-09-09 09:18:26 följande:
    Hans fru har väl inte varit på ts, eller har jag missat något?
    Det verkar ju vara mannen som har psykiska problem?
    I TS står det "Hon har sökt upp mig och skickat massa meddelanden också, jag har så ont i magen och vet ingenting nu..."
  • Anonym (Inte ovanligt)
    Virriga Vera skrev 2024-09-09 09:32:38 följande:
    I TS står det "Hon har sökt upp mig och skickat massa meddelanden också, jag har så ont i magen och vet ingenting nu..."
    Ok tack. Har inte hunnit läsa genom hela tråden så jag missade det.
    Låter helt bisarrt! 
  • Anonym (Mannen)

Män är mycket mer benägna att tolka småflirtande som att kvinnan vill på riktigt. Det borde fler kvinnor tänka på. Och män borde tänka på att småflirtande bara är en lek och inget mer.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-09-06 12:12:23 följande:

Det är därför man aldrig ska flörta om man inte menar något. 
    Visst hälften är hans ansvar men man inleder inte något som man inte är beredd att stå för. 

Väldigt smidig ursäkt och bortförklaring med att det var skoj och aldrig var menat att bli något.. nänä varför flörtade man då alls överhuvudtaget till att börja med?  Varför räcker inte vanlig vänskap? 

Visst kan han ha haft en historia med otrohet tidigare,  det kan inte du veta . Och han kan ha varit ärlig med att han flörtar med dig . Inte heller något du kan veta.  Men detta är konsekvenserna av att flörta "på skoj". 

Du är inte ansvarig för hans liv men hoppas du ändå lärt dig något av detta. 

Att flirta betyder ju dock egentligen att man bara leker och inte vill något seriöst. Många verkar inte tänka på det. 

Detta till skillnad mot att uppvakta, stöta på eller ragga som innebär att man vill något på riktigt. 

• Anonym (Mannen)
    Mandel skrev 2024-09-06 12:49:31 följande:

Jag har killkompisar och utomstående skulle säkert uppfatta det som att vi flirtar med varandra och jag får även ofta frågan varför jag inte är tillsammans med någon av dem.
    Grejen är den att jag och dessa män har pratat igenom detta och vi är inte intresserade av varandra som partner - för en seriös relation. Och vi har heller inte sex med varandra.
    Det är klargjort redan från början. 
    Det har därför inte heller varit några problem att presentera dem för ev "pojkvänner" jag har haft. 
    Hade vi velat ha sex med varandra eller vara ett par så skulle vi ju varit det och inte varit ute på jakt och dejtat på varsina håll. 

Har i dejtingsammanhang väldigt tidigt talat om att jag har dessa killkompisar och en del backar redan då. Mina 2 bästa "väninnor" är män - har inga kvinnliga väninnor då de försvann när jag skilde mig...
    Och jag tänker inte offra deras vänskap för att någon osäker man inte klarar av att de finns i mitt liv.

Tydlighet är A och O!

Dina killkompisar kanske bara är killkompisar. Men annars kan det vara ett av de vanligaste och äldsta raggningstricksen som finns. Man är vän med kvinnan och förnekar att man vill något mer i förhoppningen att det ska bli något mer. Åtminstone om du är väldigt attraktiv.

Sen är det tyvärr vanligt att kvinnor som skaffar nära killkompisar får svårt att inleda en seriös relation och även tappar väninnorna. Kanske dina vänninor känner sig hotade av att du är singel?

Sen behöver det inte handla om att män är osäkra om de ogillar att du har nära killkompisar. Säkra män kan i större grad veta vad de vill och generellt sett kan det vara ett problem med att ha nära manliga vänner om man vid eventuella relationsproblem vänder sig till dem. Säkra män kan ha möjlighet att välja mer mellan kvinnor och då blir de enklare för dem att sålla bort en kvinna med nära manliga vänner.

Jag har själv varit i den sitsen och skulle inte göra det valet igen. När det blev sämre mellan mig och min sambo började hon prata mer med sina killkompisar än att lösa problemen med mig. Det är den stora risken med att vara känslomässigt nära någon annan än sin partner. Det är risk för åtminstone känslomässiga affärer. Och i det kaoset så visade faktiskt ett par killkompisar att de var intresserade av henne. 

• Anonym (Skylla ifrån sig)

Det är ju väldigt märkligt att skylla på den man är kåt på, om ens relation havererar för att man har kondomer liggandes i bilen....

Jag tänker att denna man har problem, och att han "prövar lyckan" i hur du reagerar på detta och helt enkelt testar.

Det kostar ju inte honom något, utan han har bara att vinna på att någon "bryr sig" och räddar honom. 

Sammanfattningsvis så är denna man rätt fjantig som försöker få omkull någon av barmhärtighet....

Svar på tråden Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig