Mandel skrev 2024-09-06 12:49:31 följande:
Jag har killkompisar och utomstående skulle säkert uppfatta det som att vi flirtar med varandra och jag får även ofta frågan varför jag inte är tillsammans med någon av dem.
Grejen är den att jag och dessa män har pratat igenom detta och vi är inte intresserade av varandra som partner - för en seriös relation. Och vi har heller inte sex med varandra.
Det är klargjort redan från början.
Det har därför inte heller varit några problem att presentera dem för ev "pojkvänner" jag har haft.
Hade vi velat ha sex med varandra eller vara ett par så skulle vi ju varit det och inte varit ute på jakt och dejtat på varsina håll.
Har i dejtingsammanhang väldigt tidigt talat om att jag har dessa killkompisar och en del backar redan då. Mina 2 bästa "väninnor" är män - har inga kvinnliga väninnor då de försvann när jag skilde mig...
Och jag tänker inte offra deras vänskap för att någon osäker man inte klarar av att de finns i mitt liv.
Tydlighet är A och O!
Dina killkompisar kanske bara är killkompisar. Men annars kan det vara ett av de vanligaste och äldsta raggningstricksen som finns. Man är vän med kvinnan och förnekar att man vill något mer i förhoppningen att det ska bli något mer. Åtminstone om du är väldigt attraktiv.
Sen är det tyvärr vanligt att kvinnor som skaffar nära killkompisar får svårt att inleda en seriös relation och även tappar väninnorna. Kanske dina vänninor känner sig hotade av att du är singel?
Sen behöver det inte handla om att män är osäkra om de ogillar att du har nära killkompisar. Säkra män kan i större grad veta vad de vill och generellt sett kan det vara ett problem med att ha nära manliga vänner om man vid eventuella relationsproblem vänder sig till dem. Säkra män kan ha möjlighet att välja mer mellan kvinnor och då blir de enklare för dem att sålla bort en kvinna med nära manliga vänner.
Jag har själv varit i den sitsen och skulle inte göra det valet igen. När det blev sämre mellan mig och min sambo började hon prata mer med sina killkompisar än att lösa problemen med mig. Det är den stora risken med att vara känslomässigt nära någon annan än sin partner. Det är risk för åtminstone känslomässiga affärer. Och i det kaoset så visade faktiskt ett par killkompisar att de var intresserade av henne.