• Anonym (Stina)

Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig

Ingen sk fredagstråd. Jag behöver råd.

Jag och en vän har en flörtsam, lite småelak jargong, inget seriöst, utan bara som en lek. Jag kunde inte drömma om att han tänkte annorlunda. Jag känner inte hans fru, aldrig träffat henne och han och jag känner inte varandra jättebra heller, vi pratar mest om barnen med liknande problematik.

Häromdagen hittade hon kondomer i bilen, som han tydligen köpt med mig i åtanke!? Jag var helt ställd och frågade om han menade allvar. Hans fru har lämnat honom för det, "så han kan vara med mig" och nu är han arg på mig över att han "fått sitt äktenskap förstört på grund av mig..."

Alltså... jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Hon har sökt upp mig och skickat massa meddelanden också, jag har så ont i magen och vet ingenting nu...

• Svar på tråden Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Förstår inte riktigt.... Frun hittar kondomer i bilen och han berättar direkt att det var tänkt att användas med dig? Vilken otäck och dessutom riktigt korkad människa. Varför ens nämna Dig och inte bara hitta på nån helt okänd alternativt att han tänkt "lyxrunka" eller vad f*n som helst.

• Anonym (Anonym)

Du har inte gjort något fel. Han var i en relation och oavsett om du skojar, flirtar eller är helt passiv så är det hans ansvara att avsluta sin relation innan han börjar satsa på någon ny. Är nog ganska sannolikt att de inte hade det särskilt bra och frun försöker hitta en syndabock utöver mannen. Försök att inte ta åt dig.

• Fiona M

Hur flirtar ni som får honom att köpa kondomer? Det känns som ett låååångt steg från skämt.

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Fiona M skrev 2024-09-06 15:36:28 följande:

Hur flirtar ni som får honom att köpa kondomer? Det känns som ett låååångt steg från skämt.

Exakt, definitivt inte nåt oskyldigt flirtade på skämt. Förstår frun  men undrar fortfarande hur hon fick veta ts?
  • Eurydike

Jag skulle inte gjort någonting. Eller jo, blockat bådas nummer och gått på helg. Det där får de reda ut själva.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Fiona M skrev 2024-09-06 15:36:28 följande:

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-06 17:11:59 följande:
    Exakt, definitivt inte nåt oskyldigt flirtade på skämt. Förstår frun  men undrar fortfarande hur hon fick veta ts?

Vadå får honom att köpa kondomer? Han köpte väl på eget initiativ. TS skriver att hon inte hade någon aning, vilket inte är så konstigt om det bara var en småflörtig jargong och han var gift. 

Men jag undrar också hur frun fick veta att det gällde TS. Varför han inte ljög om det. Såg han en väg ut ur relationen? Samt skyllde på TS när det sket sig?

Nu vill varken frun eller TS ha honom. Kanske det han är besviken över, men han får ju skylla sig själv.
  • Tecum
    Anonym (Stina) skrev 2024-09-06 12:18:13 följande:

Men jag har inte "inlett" något. För mig var det bara vänskapligt och jag har aldrig antytt att jag skulle vilja något mer. De flesta som hört oss skulle nog mest uppfatta det som att vi är elaka mot varandra. Vi har samma sarkastiska attityd mot varann. Han började "attackera" min korthet första gången vi träffades och jag dissade hans ålder tillbaka... och på den vägen fortsatte det.

Hon lämnade honom över kondomerna, något jag inte ens visste att han köpt eller att han tänkte i såna banor alls.

Tönten får skylla sig själv, antagligen är han den sociala och charmiga typen som tror han är Guds gåva till kvinnorna. Du har inte gjort något fel, avsluta med honom och förklara för frun hur det hänger ihop. Jag tror att hon tog tillfället i akt när hon hittade kondomerna, att avsluta men någon hon tröttnat på och samtidigt låta honom få skulden.
  • Anonym (Inte ovanligt)

Han verkar inte det minsta normal. Man köper väl inte kondomer utan att veta om den andre är intresserad av att ha sex med en? Åtminstone inte av den orsaken.

Du ska inte ha ont i magen för något, utan fråga bara lugnt ??vad som fick honom att tro att du var intresserad av att ha sex med honom?. Samt varför han inte ens nämnt något till dig om sina idéer.

Om han ger sig på dig igen med antydan om att det är ditt fel. Sätt honom på plats.

• Anonym (dramaqueen)

Det här är tydligen en rutinerad kille som flörtar med allt och alla. Eftersom han inte kan veta var det kommer till att nappa måste han vara förberedd på alla eventualiteter, t.ex. genom att ha kondomer i bilen..

Det är också en kille som gillar drama. Blir han påkommen med dessa kondomer lämnar han utan vidare ut hela historien med namn och telefonnummer på den dessa är avsedda för. För att få ännu lite mer drama går han därefter vidare till TS som får hela historien serverad med lite malplacerad ilska. Säkert inte första gången liknande scener utspelas.

TS borde nog lära sig att inte vara så naiv och spela med på en sån jargong när hon tydligen inte känner motparten som hon flörtar med bättre. Men nu finns ju inget annat att göra än att avbryta kontakten med denna vän som uppenbart är en magnet för drama och konflikter, och naturligtvis inte försöka reda ut något varken med vännen eller dennes fru.

• Tom Araya

Den enda som gjort fel här är han, så han får själv bära bördan av vad som blivit.

Svar på tråden Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig