Inlägg från: Anonym (projektion) |Visa alla inlägg
  • Anonym (projektion)

Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig

Anonym (Stina) skrev 2024-09-06 11:42:52 följande:
    Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig

Ingen sk fredagstråd. Jag behöver råd.

Jag och en vän har en flörtsam, lite småelak jargong, inget seriöst, utan bara som en lek. Jag kunde inte drömma om att han tänkte annorlunda. Jag känner inte hans fru, aldrig träffat henne och han och jag känner inte varandra jättebra heller, vi pratar mest om barnen med liknande problematik.

Häromdagen hittade hon kondomer i bilen, som han tydligen köpt med mig i åtanke!? Jag var helt ställd och frågade om han menade allvar. Hans fru har lämnat honom för det, "så han kan vara med mig" och nu är han arg på mig över att han "fått sitt äktenskap förstört på grund av mig..."

Alltså... jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Hon har sökt upp mig och skickat massa meddelanden också, jag har så ont i magen och vet ingenting nu...

Klassisk projektion från hans sida.
    Du har inte gjort nåt fel. Håll dig borta från deras trassel. Svara inte på fruns samtal

PS. Trodde du verkligen ni bara var vänner? Det låter som det var bara då flört och förtrolighet. Oavsett - knappast ditt fel att äktenskapet sprack. Även om ni var flörtiga mot varandra.
    PS2. Bara läst trådstart
  • Anonym (projektion)
    Anonym (gg) skrev 2024-09-06 11:52:54 följande:

Ni småflörtiga människor riskerar att hamna i sådana här situationer, har en manlig vän som anser att han bara gör saker på skoj, men kvinnor faller för honom hela tiden, då brukar han verka helt oförsående och bryter kontakten. 

Det bästa du kan göra är att förklara att du aldrig menade allvar och be om ursäkt. Säg till hans fru att du såg honom som en vän och inte var intresserad på det sättet. När du förklarat dem tycker jag du ska undvika dem en tid.

TS har inget att be om ursäkt för.
  • Anonym (projektion)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-09-06 12:12:23 följande:

Det är därför man aldrig ska flörta om man inte menar något. 
    Visst hälften är hans ansvar men man inleder inte något som man inte är beredd att stå för. 

Väldigt smidig ursäkt och bortförklaring med att det var skoj och aldrig var menat att bli något.. nänä varför flörtade man då alls överhuvudtaget till att börja med?  Varför räcker inte vanlig vänskap? 

Visst kan han ha haft en historia med otrohet tidigare,  det kan inte du veta . Och han kan ha varit ärlig med att han flörtar med dig . Inte heller något du kan veta.  Men detta är konsekvenserna av att flörta "på skoj". 

Du är inte ansvarig för hans liv men hoppas du ändå lärt dig något av detta. 

Lite oskyldig flirt är väl livets krydda. Men i detta fall trodde mannen det var dags att ligga.
  • Anonym (projektion)
    Tecum skrev 2024-09-06 18:05:16 följande:
    Tönten får skylla sig själv, antagligen är han den sociala och charmiga typen som tror han är Guds gåva till kvinnorna. Du har inte gjort något fel, avsluta med honom och förklara för frun hur det hänger ihop. Jag tror att hon tog tillfället i akt när hon hittade kondomerna, att avsluta men någon hon tröttnat på och samtidigt låta honom få skulden.
    Håller med, hälsningar J
Svar på tråden Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig