• Anonym (Stina)

Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig

Ingen sk fredagstråd. Jag behöver råd.

Jag och en vän har en flörtsam, lite småelak jargong, inget seriöst, utan bara som en lek. Jag kunde inte drömma om att han tänkte annorlunda. Jag känner inte hans fru, aldrig träffat henne och han och jag känner inte varandra jättebra heller, vi pratar mest om barnen med liknande problematik.

Häromdagen hittade hon kondomer i bilen, som han tydligen köpt med mig i åtanke!? Jag var helt ställd och frågade om han menade allvar. Hans fru har lämnat honom för det, "så han kan vara med mig" och nu är han arg på mig över att han "fått sitt äktenskap förstört på grund av mig..."

Alltså... jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Hon har sökt upp mig och skickat massa meddelanden också, jag har så ont i magen och vet ingenting nu...

• Svar på tråden Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig
  • Anonym (gg)

Ni småflörtiga människor riskerar att hamna i sådana här situationer, har en manlig vän som anser att han bara gör saker på skoj, men kvinnor faller för honom hela tiden, då brukar han verka helt oförsående och bryter kontakten. 

Det bästa du kan göra är att förklara att du aldrig menade allvar och be om ursäkt. Säg till hans fru att du såg honom som en vän och inte var intresserad på det sättet. När du förklarat dem tycker jag du ska undvika dem en tid.

• Anonym (Volvo)

Det är därför man aldrig ska flörta om man inte menar något. 
    Visst hälften är hans ansvar men man inleder inte något som man inte är beredd att stå för. 

Väldigt smidig ursäkt och bortförklaring med att det var skoj och aldrig var menat att bli något.. nänä varför flörtade man då alls överhuvudtaget till att börja med?  Varför räcker inte vanlig vänskap? 

Visst kan han ha haft en historia med otrohet tidigare,  det kan inte du veta . Och han kan ha varit ärlig med att han flörtar med dig . Inte heller något du kan veta.  Men detta är konsekvenserna av att flörta "på skoj". 

Du är inte ansvarig för hans liv men hoppas du ändå lärt dig något av detta. 

• Anonym (Inte ovanligt)

Ytterligare en tråd som bekräftar att män har svårt att bara vara vän med kvinnor. Så förvånande, NOT. 

Det är inte ditt fel att han misstolkat, men om du på något vis hintat om att du vill ha honom , om än på skämt. Är det inte konstigt.
    Har du talat om för honom när ni skojflörtat att du bara skämtar eller bara vill vara hans vän? Annars är det inte underligt att han misstolkat?.

Det kan aldrig vara ditt fel att han lämnar, det är ju hans beslut. Om han nu tänkt lämna för din skull,så kan han inte vara kär i sin fru. Varför skulle han då stanna kvar om du inte fanns med i bilden . Är han bara rädd för att bli ensam?

• Anonym (Inte ovanligt)

Åh vänta jag missförstod. Han ville bara ha sex och inte att frun skulle lämna. Vilket äckel i så fall! Nu är han arg för att frun upptäckt att han tänkt vara otrogen!

• Anonym (L)

Helt otroligt och sååå Familjeliv- mentalitet att man inte ska kunna ha en lite "flirtig" jargong på jobbet utan att MÄN ska gå händelserna i förväg på detta sätt. 

Du har inte gjort fel - han har dragit på för stora växlar på detta. Jag tycker du ska säga till honom exakt vad du tycker och sen avsluta er relation. Han verkar inte riktigt klok.

• Anonym (Stina)

Men jag har inte "inlett" något. För mig var det bara vänskapligt och jag har aldrig antytt att jag skulle vilja något mer. De flesta som hört oss skulle nog mest uppfatta det som att vi är elaka mot varandra. Vi har samma sarkastiska attityd mot varann. Han började "attackera" min korthet första gången vi träffades och jag dissade hans ålder tillbaka... och på den vägen fortsatte det.

Hon lämnade honom över kondomerna, något jag inte ens visste att han köpt eller att han tänkte i såna banor alls.

• Anonym (L)
    Anonym (Stina) skrev 2024-09-06 12:18:13 följande:

Men jag har inte "inlett" något. För mig var det bara vänskapligt och jag har aldrig antytt att jag skulle vilja något mer. De flesta som hört oss skulle nog mest uppfatta det som att vi är elaka mot varandra. Vi har samma sarkastiska attityd mot varann. Han började "attackera" min korthet första gången vi träffades och jag dissade hans ålder tillbaka... och på den vägen fortsatte det.

Hon lämnade honom över kondomerna, något jag inte ens visste att han köpt eller att han tänkte i såna banor alls.

Exakt. Han har dragit på för tok för stora växlar i detta som du inte har haft en tanke på. Alltså så har du inte gjort fel utan han verkar inte riktigt hundra.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Vad är det för sunkiga svar i tråden?

Man ska inte flörta om man inte menar något med det. Så långt håller jag med.

Kanske inte ens skojflörta om man inte känner varandra väl och vet var man står.

Men inget av det är ju relevant i TS fall, eftersom det inte bara handlar om ett oskyldigt missförstånd. 

Mannen hade alltså hoppats på att ligga med TS bakom sin frus rygg? Han hade t om _planerat_ för det låter det som, utan någon som helst bekräftelse på att TS verkligen var intresserad. Och skyller sen på TS när han blev påkommen. Som att det inte skulle vara hans eget fel och ansvar? Han har ju uppenbarligen också flörtat fast han var gift.

TS enda fel är att hon har varit otydlig och möjligen naiv. Mannen har betett sig vida värre än så.

• Mandel

Jag har killkompisar och utomstående skulle säkert uppfatta det som att vi flirtar med varandra och jag får även ofta frågan varför jag inte är tillsammans med någon av dem.
    Grejen är den att jag och dessa män har pratat igenom detta och vi är inte intresserade av varandra som partner - för en seriös relation. Och vi har heller inte sex med varandra.
    Det är klargjort redan från början. 
    Det har därför inte heller varit några problem att presentera dem för ev "pojkvänner" jag har haft. 
    Hade vi velat ha sex med varandra eller vara ett par så skulle vi ju varit det och inte varit ute på jakt och dejtat på varsina håll. 

Har i dejtingsammanhang väldigt tidigt talat om att jag har dessa killkompisar och en del backar redan då. Mina 2 bästa "väninnor" är män - har inga kvinnliga väninnor då de försvann när jag skilde mig...
    Och jag tänker inte offra deras vänskap för att någon osäker man inte klarar av att de finns i mitt liv.

Tydlighet är A och O!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • fornminne

Frun gör väl rätt som lämnar idioten. Vad TS har gjort för fel kan jag inte heller riktigt se, eller hur det är relevant för mannens agerande. De hade en småflörtig jargong vilket kanske var dumt, men det är lätt att tro att det är ?safe? när personen är gift.

Mannen verkar inte ha alla djur i lagårn. 

Svar på tråden Hon lämnar honom på grund av mig - han arg på mig