Mrs Moneybags skrev 2024-09-06 13:10:09 följande:
Nej, det är verkligen inte mycket. Särskilt inte som han skrev under 3-4 veckor. Jag tycker han kan relaxa och ta sitt vin.
Andra käkar godis som om det inte fanns någon morgondag eller en blodig biff med bearnaisesås och pommes. Vissa dricker några glas vin. Ser ingen större skillnad på det hela. I lagom mängd kan väl allt vara okej.
Helt klart, det intressanta är att det finns en del som tror dessa mängder är ett likhetstecken med alkoholism.
Eller som läkaren sade till mig att jag drack abnorma mängder alkohol, och när jag drack 2st 3,5öl(Aldrig mer eller annan alkohol då.) dagligen för ett bra tag sedan.
Jag frågade om det är ett abnormt alkoholintag, vad är då de som dricker en bag-in-box dagligen då?
Läkaren bara stirra på mig och ville inte svara, jag tolkade det som att läkaren fatta hur korkat det lät som h*n sade var.
Det är stora problem med att äta fel också och hur en del överdriver intag av tex godis....
Men det är inte direkt stigmatiserande att äta godis, så därför blir det inga större diskussioner om det, mer än möjligtvis adresserande trådar.
Men dålig kosthållning är helt klart mer skadligt än dessa mängder vin som TS dricker.(Men förstår absolutister tycker annat, men spelar ingen roll, de har ändå inte rätt i sitt tyckande.)