• Anonym (good grief)

Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?

Hur gör ni med alla streamingtjänster? Hur väljer ni? Roterar ni eller har ni ala igång samtidigt?

Streamingtjänster vi har:
    Netflix
    HBO/Max
    Disney+
    Crunchyroll
    Prime
    SkyShowtime
    Apple TV+

Youtube Premium 

Playstation Plus
    GamePass Ultimate

Nextory

Jag kanske har glömt något. Det känns som att det enda vi inte har är Spotify premium.

Det känns som att det börjar bli mycket och dyrt. 

• Svar på tråden Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?
  • Anonym (good grief)
    Anonym (GA) skrev 2024-08-27 18:57:29 följande:
    Böcker lånar jag gratis på biblioteket. Läser böcker, gillar inte att lyssna.
    Vi har Nextory framför allt för vår sjuka dotters skull. Framför allt 3-4 dagar efter veckobehandling orkar hon inte göra mycket annat än ligga i sängen eller soffan och blunda och lyssna. Men som sagt, hela familjen lyssnar flera timmar per dag.
  • Anonym (good grief)
    Anonym (Enja) skrev 2024-08-27 18:58:08 följande:

Spotify är ett måste för mig, så det är konstant.

Streamning film/serie brukar jag rotera beroende på om det finns något jag vill se just då. Så pausar jag när jag kollat klart på det jag vill.

Har just nu även en bok-app som jag har gratis ett antal dagar, kommer nog inte fortsätta med den sedan.

Jag tänker också att vi borde kunna rotera tv-tjänster. 
  • Anonym (good grief)
    Anonym (Enja) skrev 2024-08-27 18:58:08 följande:

Spotify är ett måste för mig, så det är konstant.

Streamning film/serie brukar jag rotera beroende på om det finns något jag vill se just då. Så pausar jag när jag kollat klart på det jag vill.

Har just nu även en bok-app som jag har gratis ett antal dagar, kommer nog inte fortsätta med den sedan.

• Anonym (good grief)
    Anonym (Elin79) skrev 2024-08-27 18:59:14 följande:

Men herregud människa, kollar du så mycket på tv att du behöver alla de där?
    Mitt hushåll betalar för Netflix + en ljudbokstjänst. That's it.
    Disney + , MAX och Viaplay lånar vi.
    Äldsta sonen har Playstation + som han själv betalar för.
    Spotify gillar ingen av oss så det har vi inte.
    Övriga vet jag inte ens vad det är

Vi tittar ganska mycket, 7 personer, barn mellan 5 och 15. Framför allt tittar vi på olika saker som finns på olika ställen. Men som sagt börjar det bli mycket. Plus att vi alla spelar, både Xbox/PC och Playstation.
  • Anonym (good grief)
    Anonym (Elin79) skrev 2024-08-27 18:59:14 följande:

Men herregud människa, kollar du så mycket på tv att du behöver alla de där?
    Mitt hushåll betalar för Netflix + en ljudbokstjänst. That's it.
    Disney + , MAX och Viaplay lånar vi.
    Äldsta sonen har Playstation + som han själv betalar för.
    Spotify gillar ingen av oss så det har vi inte.
    Övriga vet jag inte ens vad det är

Vi tittar ganska mycket, 7 personer, barn mellan 5 och 15. Framför allt tittar vi på olika saker som finns på olika ställen. Men som sagt börjar det bli mycket. Plus att vi alla spelar, både Xbox/PC och Playstation.
  • Lönnsirap

Vi roterar. 
    Spotify har vi "jämt", men det är uppe till diskussion då och då. 
    Just nu youtube, vilket också används en del.

Netflix, HBO, Disney+, Prime har vi vanligtvis någon åt gången. Likaså har jag perioder av BookBeat, Nextory och storytel. 

Och perioder då jag tittar mer på svt och lyssnar på SR.

Att bara ha tjänster som tickar på är slöseri. 

• Anonym (Elin79)
    Anonym (good grief) skrev 2024-08-27 19:19:22 följande:
    Okej... men kanske ändå läge att sålla lite. Särskilt av ekonomiska skäl. Och att man lär sig vuxna som barn att man inte behöver ha allt alltid och NU och att prioritera och vara tacksam över det man har.
    Ha ett rådslag i familjen och rösta fram två tjänster. Sen fimpar ni resten. Utvärdera om 6 mån.
  • Anonym (Hej)

Vi tittar enbart på SF Anytime. Hyr och köp film när du vill utan bindningstid. 

• Anonym (Enja)
    Anonym (good grief) skrev 2024-08-27 19:15:49 följande:
    De flesta (alla?) har ju ingen uppsägningstid utan man tittar klart tills månaden man betalat för är slut.

Vill man starta upp igen så startas det upp på direkten. Jag pausade tex Netflix till nyligen och då det inte gått 1 år än fanns all historik/profiler kvar.

Tycker det är supersmidigt. Brukar starta upp när det tex kommer en serie eller säsong jag vill titta på och när den är slut blir det paus om det inte finns något annat jag vill se.

Ni kan ju göra så att avsluta allt ni har. Sedan när ni vill titta på något, starta upp bara den. Då märker ni lättast vilka det är ni vill ha kvar för tillfället. De som ingen vill använda kommer ju då inte startas upp.
Svar på tråden Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?