• Anonym (good grief)

Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?

Hur gör ni med alla streamingtjänster? Hur väljer ni? Roterar ni eller har ni ala igång samtidigt?

Streamingtjänster vi har:
    Netflix
    HBO/Max
    Disney+
    Crunchyroll
    Prime
    SkyShowtime
    Apple TV+

Youtube Premium 

Playstation Plus
    GamePass Ultimate

Nextory

Jag kanske har glömt något. Det känns som att det enda vi inte har är Spotify premium.

Det känns som att det börjar bli mycket och dyrt. 

• Svar på tråden Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?
  • Fjäril kär

Jag har enbart Spotify premium. Lyssnar på musik och poddar dagligen 

Jag använder endast tv-kanalpaketets möjlighet till streaming vilket räcker och blir över för min del i och med smart-tv.  Tittar mest på dokumentärer och har upptäckt att dom flesta dokumentärer förr eller senare ändå landar i det utbudet jag redan har. Även dom som är gjorda för specifikt Netflix tex släpps ju på andra kanaler också .  
    Ser helst "direktsänd" tv (alltså den som är enligt tv-tablån) och kan ju välja att se filmer i efterhand via smart-funktionen . 

Själv är tv sekundärt här hemma och det kan gå dagar innan jag ens sätter igång tv här så att betala för nåt jag inte tittar på känns som onödiga pengar.  

• Anonym (H)

Jag har Netflix, Spotify Premium och Storytel som jag betalar för.
    Spotify delar jag och dotter på, det går bra om man inte lyssnar samtidigt.
    Sen kör jag på hennes konto på TV4 Play.

Är det något speciellt som sänds, typ OS, kan man aktivera och avavktivera konton snabbt på dessa tjänster, jag köpte MAX bara för en månad för OS.

Det finns dock väldigt mycket gratismaterial på t ex SvtPlay att titta på och poddar att lyssna på. Jag skulle kunne överleva utan Netflix också.

Storytel har numera flera olika differentierade abbonemang, prissatta beroende på hur mycket man lyssnar. Jag downsizade från 179 till 99 kr. Storytel är min livräddade under pendling och långpromenader.

• beli

Det där lät helt sjukt mycket.

Jag ser sällan på tv, men när jag gör det så blir det SVT Play. De har ändå alltid mer än jag ens hinner se.

Spotify Premium har jag också.

Jag blev väldigt nyfiken av TS - det låter som om ni som familj tillbringar i princip all er fritid framför skärmar. Gör ni nåt annat? Har barnen fritidsintressen? Gör ni utflykter?

• Anonym (Varför allt?)

Varför ha allt, på en gång dessutom?

Jag har Netflix och Disney+ som jag delar. 
    Spotify familjekonto till mig och barnen. Lånar Viaplay ibland av syrran. 

Storytel för att det var halva priset. Ska säga upp nästa månad. 

Men känns inte rimligt att lägga mer än typ 300-400 på streamingtjänster i månaden. totalt sett. 

• OlleSQ

Inga alls. Finns mycket annat kul att göra än att glo på tävä vare sig det är i tablåform eller streaming.

• Anonym (good grief)
    beli skrev 2024-08-28 10:40:22 följande:

Det där lät helt sjukt mycket.

Jag ser sällan på tv, men när jag gör det så blir det SVT Play. De har ändå alltid mer än jag ens hinner se.

Spotify Premium har jag också.

Jag blev väldigt nyfiken av TS - det låter som om ni som familj tillbringar i princip all er fritid framför skärmar. Gör ni nåt annat? Har barnen fritidsintressen? Gör ni utflykter?

Det där är ju ett lite feltänkt resonemag. Gör du inget annat än läser för att du har mer än 10 böcker?

Så, ja, självklart gör vi annat också.
  • beli
    Anonym (good grief) skrev 2024-08-28 12:02:47 följande:
    Det där är ju ett lite feltänkt resonemag. Gör du inget annat än läser för att du har mer än 10 böcker?

Så, ja, självklart gör vi annat också.
    Om jag var så galen i att läsa böcker att jag aktivt betalade flera hundra i månaden för bokläsning, då skulle jag nog knappt ha tid till annat, nej.
  • Anonym (Enja)
    beli skrev 2024-08-28 12:46:50 följande:
    Om jag var så galen i att läsa böcker att jag aktivt betalade flera hundra i månaden för bokläsning, då skulle jag nog knappt ha tid till annat, nej.
    Det beror ju på hur fort man läser och när tiden finns. Jag pendlar över 2 h om dagen tex och läser ut en normal bok på 3-6 timmar. Så skulle kunna läsa 3-4 böcker i veckan utan att det inkräktade på tex tid med familjen.
  • Anonym (Love)

Vi har alltid spotify och netflix.

Dom andra startar vi om det är något speciellt vi vill se, och avslutar efter 1-2 månader. 

• Mrs Moneybags

Hur jag gör? Jag har inte alla de där tjänsterna. Vem har tid att titta så mycket på tv osv? 

Vi har Netflix och så hade vi Max under OS. Spotify har vi också.

Man får titta på sin budget och se vad man är beredd att lägga på olika tjänster. Kanske rotera lite?

Svar på tråden Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?