Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?

Vi roterar. 
    Spotify har vi "jämt", men det är uppe till diskussion då och då. 
    Just nu youtube, vilket också används en del.

Netflix, HBO, Disney+, Prime har vi vanligtvis någon åt gången. Likaså har jag perioder av BookBeat, Nextory och storytel. 

Och perioder då jag tittar mer på svt och lyssnar på SR.

Att bara ha tjänster som tickar på är slöseri. 

• Lönnsirap
    Anonym (mcd) skrev 2024-08-29 07:29:22 följande:

Jag vet inte ens hur många streamingkanaler vi har och jag har, utan framgång, föreslagit att alla i familjen får välja EN streamingkanal de vill ha och sedan kan vi kanske lägga till en eller två ytterligare om det är något som många verkligen har som "andrafavorit".

Det visar sig vara svårt att få övriga att tänka "kostnad" när en streamingkanal, per månad, kostar ungefär lika mycket som ETT hamburgermål på Max.

Men jag kämpar vidare.

Själv skulle jag klara mig bra med Netflix och Viaplay, typ.

Man behöver presentera streamingtjänster som kostnad per år när man diskuterar att plocka bort någon.
    Vanligtvis så har man ju perioder då man tittar mindre och då är det lika bra att ta en paus i 3-8 månader. 
    För nog tusan finns möjligheten att spara några månader per år.
  • Lönnsirap
    Anonym (mcd) skrev 2024-08-29 07:29:22 följande:
    Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?

Jag vet inte ens hur många streamingkanaler vi har och jag har, utan framgång, föreslagit att alla i familjen får välja EN streamingkanal de vill ha och sedan kan vi kanske lägga till en eller två ytterligare om det är något som många verkligen har som "andrafavorit".

Det visar sig vara svårt att få övriga att tänka "kostnad" när en streamingkanal, per månad, kostar ungefär lika mycket som ETT hamburgermål på Max.

Men jag kämpar vidare.

Själv skulle jag klara mig bra med Netflix och Viaplay, typ.

Anonym (mcd) skrev 2024-08-29 16:47:27 följande:
    Disney+ standard 89 kronor/månad

Max Orginalmål 89 kronor

På året blir det just över 1000 kronor vilket i sin tur är ungefär hälften av vad en familjekväll på Pinchos landar på.

De har argument för alla infallsvinklar  
    Så du blir helt nedslagen och kan inte plussa ihop kostnaderna för alla de tjänster ni har, utan tycker det är rimligt att helt enkelt fortsätta att betala för ett okänt antal tjänster.

Personligen tycker jag att de som drar in pengar i hushållet behöver ha lite koll på vilka löpande kostnader som man bundit upp sig på. 

För rent krasst blir det snabbt nya tillsvidare tjänster om man inte också bevakar vad som används och uppskattas. Är det ett snabbmål, eller en halv Pinchos-besök man "väljer bort", eller är det faktiskt på riktigt delar av sparandet man borde ha, eller att inte ha råd med reparation av cykel/bil/hus?

För min del finns det ingen anledning att ha "allt" ständigt. Utan jag ser dessa tjänster som ett "enkelt sätt" att både få underhållning, men också som något som passar utmärkt att stundtals "vara utan".
Svar på tråden Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?