• Anonym (good grief)

Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?

Hur gör ni med alla streamingtjänster? Hur väljer ni? Roterar ni eller har ni ala igång samtidigt?

Streamingtjänster vi har:
    Netflix
    HBO/Max
    Disney+
    Crunchyroll
    Prime
    SkyShowtime
    Apple TV+

Youtube Premium 

Playstation Plus
    GamePass Ultimate

Nextory

Jag kanske har glömt något. Det känns som att det enda vi inte har är Spotify premium.

Det känns som att det börjar bli mycket och dyrt. 

• Svar på tråden Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?
  • Anonym (GA)

Har bara Britbox. Lägger hellre mina pengar och tid på annat.

• Anonym (varför?)
    Anonym (good grief) skrev 2024-08-27 18:46:52 följande:
    Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?

Hur gör ni med alla streamingtjänster? Hur väljer ni? Roterar ni eller har ni ala igång samtidigt?

Streamingtjänster vi har:
    Netflix
    HBO/Max
    Disney+
    Crunchyroll
    Prime
    SkyShowtime
    Apple TV+

Youtube Premium 

Playstation Plus
    GamePass Ultimate

Nextory

Jag kanske har glömt något. Det känns som att det enda vi inte har är Spotify premium.

Det känns som att det börjar bli mycket och dyrt. 

Varför behöver ni allt? Jag har inget. Signar endast upp mig för någon månad om det exempelvis är OS eller om jag verkligen vill se något, sen säger upp direkt.
  • Anonym (good grief)
    Anonym (GA) skrev 2024-08-27 18:48:18 följande:

Har bara Britbox. Lägger hellre mina pengar och tid på annat.

Jag har funderat på Britbox också men jag vet inte. Jag tror ingen är tillräkligt intresserad av den.
  • Anonym (Em)

Jag har Spotify premium, fattar inte hur man klarar sig utan! Sen har jag en ljudbokstjänst, varierar efter erbjudande. 

just nu har vi även Netflix, men ska avsluta det snart så vi inte kollar. Köpte till semestern, men ser bara på tv ett fåtal timmar i veckan så det känns så onödigt. Räcker med SVT play och tv4. 

• Anonym (good grief)
    Anonym (varför?) skrev 2024-08-27 18:48:47 följande:
    Varför behöver ni allt? Jag har inget. Signar endast upp mig för någon månad om det exempelvis är OS eller om jag verkligen vill se något, sen säger upp direkt.
    Behöver? Ingen behöver så mycket som en smartphone om vi ska vara petiga. 

Vi är kanske mer intresserade av visuellt berättande i vår familj än du är. Sport däremot går fetbort, även för maken och tonårssönerna. Det värsta med Os var at hela HBO togs upp av det och det var svårt att navigera till resten.

Varför har vi allt? Förmodligen mycket för att vi har samlat på oss för att det vi vill se och spela finns på olika ställen. Prime till exempel var det sista vi skaffade för att vi ville se Good Omens. Vi skulle säkert egentligen kunna avsluta Prime och sedan starta upp den på nytt när nästa säsong kommer.
  • Anonym (GA)
    Anonym (Em) skrev 2024-08-27 18:55:33 följande:

Jag har Spotify premium, fattar inte hur man klarar sig utan! Sen har jag en ljudbokstjänst, varierar efter erbjudande. 

just nu har vi även Netflix, men ska avsluta det snart så vi inte kollar. Köpte till semestern, men ser bara på tv ett fåtal timmar i veckan så det känns så onödigt. Räcker med SVT play och tv4. 

Böcker lånar jag gratis på biblioteket. Läser böcker, gillar inte att lyssna.
  • Anonym (Enja)

Spotify är ett måste för mig, så det är konstant.

Streamning film/serie brukar jag rotera beroende på om det finns något jag vill se just då. Så pausar jag när jag kollat klart på det jag vill.

Har just nu även en bok-app som jag har gratis ett antal dagar, kommer nog inte fortsätta med den sedan.

• Anonym (Elin79)

Men herregud människa, kollar du så mycket på tv att du behöver alla de där?
    Mitt hushåll betalar för Netflix + en ljudbokstjänst. That's it.
    Disney + , MAX och Viaplay lånar vi.
    Äldsta sonen har Playstation + som han själv betalar för.
    Spotify gillar ingen av oss så det har vi inte.
    Övriga vet jag inte ens vad det är

• Anonym (good grief)
    Anonym (Em) skrev 2024-08-27 18:55:33 följande:

Vi har Youtube premium "istället", spotify kändes överflödigt då. 

Ja, vi har Nextory, något som inte kommer avslutas då både vuxna och barn använder den flera timmar om dagen vardera.

Netflix, och Disney+, är nog det som går varmast här.
  • Anonym (G)

Vi har:

Max (HBO) - Signade upp mig när det var halva priset livet ut så betalar 50 kr. Gillar starkt att de kör tillsammans med Discovery.
    Tv4play - Behåller den mest för att min svärmor använder den varje dag. 
    Crunchyroll 
    Netflix (Jag och sonen tittar just nu på Pokemon Indigo League tillsammans, nostalgi)
    Storytel 

Använder svägerskans Disney+ så betalar ingenting. 

Vi har ingen box och har inte tittat på "vanlig" tv (tv-kanaler) på över 10 år. Allt vi tittar på är genom streamingtjänster. Just nu är det dock mycket fokus på barnvänliga filmer/serier och inte så mycket vuxenTV.

Svar på tråden Det börjar bli många streamingtjänster nu, hur gör ni?