Bör jag hjälpa till med hushållssysslorna?
Hej !
nu är det så att jag och min fru har varit tillsammans i 5 år och gifta i 2 år samt har barn på 1,5 år och en på 3,5 år. på dessa 5 år vi varit tillsammans så har inte frun jobbat mycket alls utan varit mycket mamma ledig och sommarjobbat (medans jag varit hemma som pappaledig/semester). jag själv jobbar 100% 07-16 måndag till fredag och försörjer i princip hela familjen. Utöver jobbet så bör jag nämna vad jag mest lägger min tid på när det blir helg och då blir det oftast en hel dag som jag försöker sätta av till att lägga på familjen hemma. men även försöker jag iallafall varannan helg att åka iväg och spela nån discgolf tävling som funkar lite som terapi för mitt huvud då det är den enda stunden som jag känner att jag kan koppla av och rensa huvet lite. då jag uppfattar det som att min vardag går i 150% fart. värt att tillägga här nu är att jag lämnar barnen på förskolan och hämtar dom varje dag medans frun hemma nu mera pluggar. Hennes plugg består av måndag,tisdag hemma studier (här är alltså barnen på förskola). sedan har hon lektioner resterande dagar av veckan.
det var lite viktig info som det känns som ni bör känna till.
nu är det så att vi inte riktigt känner att vi har hunnit med varandra lite och hon känner väl att vi har glidit ifrån varandra lite och säger att en stor orsak till detta är att jag inte hjälper till så mycket hemma med hushållssysslorna och det jag känner över det är väl att jag redan gör väldigt mycket för familjen hemma sen har jag väl även tagit förgivet lite att hon sak ta det eftersom hon ändå har så mycket tid hemma när barnen är på förskolan under hela min arbetstid. detta kom alltså fram nu efter att jag kände att hon verkade inte lika intresserad av mig längre så då satt vi oss ner o prata och detta kom fram och nu känns det nästan lite som jag fått ett ultimatum att om inte jag börjar hjälpa till med detta hemma så kommer det inte hålla imellan oss som jag uppfatta det på henne medans jag känner att jag är redan är på toppen av vad jag orkar psykiskt i vardagen.
Tack om ni nu kommit ända hit att ni tog er tid att läsa detta och jag skulle bli så glad om jag kunde få lite synpunkter av folk på detta .
tack på förhand