• Anonym (Ts)

Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat

Rensning av alla småbarnssaker pågår för fullt då vi inte ska ha fler barn.

Nu visade det sig att min partner sålt en sak jag tänkt spara som minne från våra barns bebistid. Hur hade ni reagerat?

Jag hade nämnt för honom att det var något jag ville ha sparat tillsammans med ett par andra minnen från barnens bebistid men det har blivit en miss och nu har han sålt det. 

Det är en leksak bägge barn använt mkt och som jag har foto på båda barnen som lekte med den.

Hade ni brytt er?

• Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat
  • Anonym (S)

Iså fall hade jag köpt en ny likadan om det fortfarande går. Och skickat den nya om köparen är okej med det. 

Anonym (Ts) skrev 2024-08-26 15:50:00 följande:

Ja det var ett misstag. Den är inte postad än så teoretiskt kunde han ju kontakta köparen om att häva köpet, men han vill inte det för det känns jobbigt (och det är ju inte säkert köparen accepterar det heller).

• Anonym (,ökNkön)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-26 15:50:00 följande:

Ja det var ett misstag. Den är inte postad än så teoretiskt kunde han ju kontakta köparen om att häva köpet, men han vill inte det för det känns jobbigt (och det är ju inte säkert köparen accepterar det heller).

Då hade jag sagt att det är hans problem, saken ska inte säljas punkt slut. 

Alternativt hade jag kontaktat köparen och sagt som det var eller tom kommit med en vit lögn om att saken visade sig vara trasig och återbetalat pengarna. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (S) skrev 2024-08-27 19:02:53 följande:

Iså fall hade jag köpt en ny likadan om det fortfarande går. Och skickat den nya om köparen är okej med det. 

Hm, det får jag kolla om det går. Bra ide. Min man har kontaktat köparen nu så jag håller tummarna för att personen har förståelse.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-27 21:45:34 följande:
    Hm, det får jag kolla om det går. Bra ide. Min man har kontaktat köparen nu så jag håller tummarna för att personen har förståelse.
    Du behöver inte hålla tummarna. Behåll den bara.
  • Anonym (f)
    Anonym (M) skrev 2024-08-27 18:30:54 följande:

Ja det är förståeligt om han är en nonchalant knöl med låg iq och/eller bristande empatiförmåga

och att man inte säljer en sak som är två eller flera ägares utan att alla är med på det är inte ok. Han hade inte mandat att göra denna försäljning. Och dessutom hade hon sagt till särskilt om denna pryl. Så han har verkligen klantat sig 

Alla har inte någon form av superminne. Rensar man för försäljning tillsammans ska saker som inte ska säljas läggs bort direkt för bland kartonger av saker är det inte normalt att komma ihåg exakt allt som någon vill ha kvar.
  • Anonym (f)

På vissa låter det som att han gick bland barnens saker, tog just denna specifika sak enbart och la upp online. Ja. Precis så sker tydligen försäljningar av något så futtigt som barnvagnsmobiler. Eller. Nej.

• Anonym (Spara mindre)

För stunden känns det jobbigt men nu lan den glädja ett annat barn🙏❤️

• Anonym (Spara mindre)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-27 03:24:59 följande:

Är så ledsen. Har frågat min man om han iaf inte kan fråga köparen om det är okej att häva det eftersom det blev ett misstag. Men han tycker bara jag är fånig och överreagerar och vill inte.

Det är en sån fånig grej, jag vet, men det betyder så mkt för mig. Trodde man kunde vara snäll i ett förhållande så mot den man är med. Misstag kan hända och köparen kanske absolut absolut ville ha den, då hade jag fått acceptera. Men att inte ens vilja fråga och förklara att det blivit en miss när man ser att ens partner är jätteledsen och man har grejen kvar? För någon princip att man får skicka det man lovat och nån betalt för, punkt.

Såg nu det var en mobil för ett skötbord. Herregud, släpp det. Det är bara skräp. Var glad ni fick betalt
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Spara mindre) skrev 2024-08-27 22:36:08 följande:
    Såg nu det var en mobil för ett skötbord. Herregud, släpp det. Det är bara skräp. Var glad ni fick betalt
    Tja. Man är olika. Alla leksaker är väl egentligen mest skräp, inte så de är gjorda av guld eller ädelmetaller. Det är inte i det värdet är.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Spara mindre) skrev 2024-08-27 22:34:30 följande:

För stunden känns det jobbigt men nu lan den glädja ett annat barn🙏❤️

Du ändrade tonläge redigt fort med. Vad hade varit värt den snällare tonen i ditt första inlägg?
Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat