• Anonym (Ts)

Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat

Rensning av alla småbarnssaker pågår för fullt då vi inte ska ha fler barn.

Nu visade det sig att min partner sålt en sak jag tänkt spara som minne från våra barns bebistid. Hur hade ni reagerat?

Jag hade nämnt för honom att det var något jag ville ha sparat tillsammans med ett par andra minnen från barnens bebistid men det har blivit en miss och nu har han sålt det. 

Det är en leksak bägge barn använt mkt och som jag har foto på båda barnen som lekte med den.

Hade ni brytt er?

• Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat
  • Anonym (Ts)

Ja det var ett misstag. Den är inte postad än så teoretiskt kunde han ju kontakta köparen om att häva köpet, men han vill inte det för det känns jobbigt (och det är ju inte säkert köparen accepterar det heller).

• Anonym (Ts)

Hur hade ni reagerat som köpare?

• Anonym (Ts)
    Bagar Bengtsson skrev 2024-08-26 16:21:39 följande:

Om den hade varit så viktig så borde du kanske tagit undan den från de övriga leksakerna?

Nu kan du ju själv kontakta köparen och förklara vad som skett och häva köpet om du tycker det är värt det.

Absolut. Jag borde det.
  • Anonym (Ts)

Ska kolla med honom igen då om det går att häva då.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Linda) skrev 2024-08-26 16:57:31 följande:
    Beror på vad det är för något. Är det en leksak jag kan hitta relativt många av på annons/Tradera hade jag letat vidare. 
    Är det nåt som jag letat länge efter och kanske svårt att hitta så hade jag aldrig accepterat att häva köpet. 
    Det är en mobil för skötbädd. Fånigt kanske mend det var den första "leksak" båda barnen lekte med och roade sig med och har många minnen för min del.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Guckosko) skrev 2024-08-26 17:40:59 följande:
    Hade blivit mycket irriterad och gett ett uselt omdöme för er som säljare.
    Ok,även om du förstått att det var ett misstag och att det var något som betydde mycket för mig?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Guckosko) skrev 2024-08-26 20:30:44 följande:
    Ja, om föremålet var något jag ville ha och det var till ett bra pris.
    Ok. Kap>empati alltså?
  • Anonym (Ts)

Att han tyckte/tycker det var jobbigt att föreslå att häva köpet är också för att han tycker att vi har för mycket saker och är otroligt onostalgisk som person själv. Vi håller på att sälja av saker med som sagt, men denna hade hamnat fel. 

Känner mig så himla dum just nu. Det känns så fånigt att göra en grej av det men jag hade verkligen velat spara just den saken eftersom den var en sak som jag lekt specifikt med bägge barnen med och hade minnen med och som var något jag ändå såg som fin nog att spara för framtiden. 

• Anonym (Ts)

Är så ledsen. Har frågat min man om han iaf inte kan fråga köparen om det är okej att häva det eftersom det blev ett misstag. Men han tycker bara jag är fånig och överreagerar och vill inte.

Det är en sån fånig grej, jag vet, men det betyder så mkt för mig. Trodde man kunde vara snäll i ett förhållande så mot den man är med. Misstag kan hända och köparen kanske absolut absolut ville ha den, då hade jag fått acceptera. Men att inte ens vilja fråga och förklara att det blivit en miss när man ser att ens partner är jätteledsen och man har grejen kvar? För någon princip att man får skicka det man lovat och nån betalt för, punkt.

Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat