• Anonym (Ts)

Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat

Rensning av alla småbarnssaker pågår för fullt då vi inte ska ha fler barn.

Nu visade det sig att min partner sålt en sak jag tänkt spara som minne från våra barns bebistid. Hur hade ni reagerat?

Jag hade nämnt för honom att det var något jag ville ha sparat tillsammans med ett par andra minnen från barnens bebistid men det har blivit en miss och nu har han sålt det. 

Det är en leksak bägge barn använt mkt och som jag har foto på båda barnen som lekte med den.

Hade ni brytt er?

• Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat
  • Anonym (agt)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-26 15:47:00 följande:
    Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat

Rensning av alla småbarnssaker pågår för fullt då vi inte ska ha fler barn.

Nu visade det sig att min partner sålt en sak jag tänkt spara som minne från våra barns bebistid. Hur hade ni reagerat?

Jag hade nämnt för honom att det var något jag ville ha sparat tillsammans med ett par andra minnen från barnens bebistid men det har blivit en miss och nu har han sålt det. 

Det är en leksak bägge barn använt mkt och som jag har foto på båda barnen som lekte med den.

Hade ni brytt er?

Jag hade väl sagt igen att jag hade velat att den skulle sparas. Men gjort är ju gjort, saken är borta, då skulle jag släppa det.
  • Anonym (f)

Klart att det är jättetråkigt men om det var ett ärligt misstag finns inte mycket att göra åt saken

• Anonym (Toker)

Nä, trist men så är livet.

Lärdomen din partner får om ni rensar bland leksaker och han råkar slänga/sälja "fel" leksak är ju att du får städa i fortsättningen.

• Anonym (Ts)

Ja det var ett misstag. Den är inte postad än så teoretiskt kunde han ju kontakta köparen om att häva köpet, men han vill inte det för det känns jobbigt (och det är ju inte säkert köparen accepterar det heller).

• Anonym (Isa)

Jag hade blivit ledsen men insett att det inte går att göra något åt. Kanske försökt få tag i saken begagnad, även om det inte är exakt samma.

Sedan hade jag tänkt att det är ju inte ens säkert barnen själva kommer vara så intresserade när de är vuxna, tex mina barn har inte lekt med eller haft på sig mina kläder som var sparade sedan min bebis/barntid. Jag tittar inte på teckningar osv som min mamma sparat som jag ritat osv.

Du har korten på saken, du får tänka att den ändå bara legat i en kartong för kanske resten av barnens uppväxt och när de får egna barn kommer det finnas massa roligt, nytt och fint du kommer vilja köpa till barnbarnen.

Minnessaker är fina att spara men det är också fint att spara minnena i huvudet.

• Anonym (Isa)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-26 15:50:00 följande:

Ja det var ett misstag. Den är inte postad än så teoretiskt kunde han ju kontakta köparen om att häva köpet, men han vill inte det för det känns jobbigt (och det är ju inte säkert köparen accepterar det heller).

Om den inte är postad än så häv köpet, sätt tillbaka pengarna + en liten slant till som plåster på såren!

Hade ALDRIG skickat iväg den om det var ett misstag att den blev såld. Skickar han den nu är det ju bara elakt.
  • Anonym (Toker)

Är den inte postad är det ju bara att häva köpet... Vad är det för trams?

Skicka tillbaka pengarna om ni fått några. Vad köparna tycker är väl skit samma. De får köpa någon annan stans.
  • Anonym (agt)

Så han tycker att det känns mer jobbigt att göra en köpare eventuellt upprörd, än att göra dig upprörd. Det känns inte så bra.

Såklart han ska häva köpet! Du får säga åt honom att växa upp, och om det är så jobbigt, kolla ordentligt innan han säljer saker.
  • Anonym (E)

Säg att du kan kontakta köparen och förklara situationen, sätt tillbaka pengarna och sen är det bra, jag är också en person som gärna inte vill vara besvärlig och hade tyckt att det skulle vara jättejobbigt och pinsamt att kontakta köparen men det kanske känns lättare om du tar den biten, som köpare hade jag inte blivit upprörd om säljaren hävde köpet i den här situationen 

Hade det redan varit för sent så hade jag accepterat misstaget, blivit lite ledsen en stund men sen gått vidare, de senaste åren har jag verkligen jobbat på att inte bli så upprörd över saker jag inte kan styra över

• Anonym (xxx)

Vad ska du ha leksaken till? 

Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat