Anonym (Ts) skrev 2024-08-27 03:24:59 följande:
Är så ledsen. Har frågat min man om han iaf inte kan fråga köparen om det är okej att häva det eftersom det blev ett misstag. Men han tycker bara jag är fånig och överreagerar och vill inte.
Det är en sån fånig grej, jag vet, men det betyder så mkt för mig. Trodde man kunde vara snäll i ett förhållande så mot den man är med. Misstag kan hända och köparen kanske absolut absolut ville ha den, då hade jag fått acceptera. Men att inte ens vilja fråga och förklara att det blivit en miss när man ser att ens partner är jätteledsen och man har grejen kvar? För någon princip att man får skicka det man lovat och nån betalt för, punkt.
Det är ett ryggradslöst rövhattsbeteende från din man. Empatilöst att han inte kan leva sig in i att det är viktigt för dig även om han själv inte känner likadant.
Som köpare hade jag förstått till hundra procent och tyckt att det var bra att det uppdagades innan det blev alldeles olyckligt.
Jag hade tagit leksaken och vägrat lämna det till honom för att skicka iväg. Så kan han bestämma om han vill bli anmäld eller skicka ett mail där han förklarar situationen och betalar tillbaka om köparen redan har skickat pengar.
Stå på dig! Du är inte dum! Behöver ni rensa hemma har han säkert en massa prylar som är hans som ni kan göra er av med.