• Anonym (f)

Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat

Klart att det är jättetråkigt men om det var ett ärligt misstag finns inte mycket att göra åt saken

• Anonym (f)
    Anonym (M) skrev 2024-08-27 16:54:16 följande:
    Ja jag hade brytt mig, om jag hade en så nonchalant partner. För det första säljer man inte saker man äger ihop med någon annan utan samtycke, för det andra är det rimligt att en partner ska lägga på minnet vad som är viktigt för den andre.
    Det var en barnvagnsmobil av massor. Förståeligt att partnern inte reagerade på just försäljningen av en.
  • Anonym (f)
    Anonym (M) skrev 2024-08-27 18:30:54 följande:

Ja det är förståeligt om han är en nonchalant knöl med låg iq och/eller bristande empatiförmåga

och att man inte säljer en sak som är två eller flera ägares utan att alla är med på det är inte ok. Han hade inte mandat att göra denna försäljning. Och dessutom hade hon sagt till särskilt om denna pryl. Så han har verkligen klantat sig 

Alla har inte någon form av superminne. Rensar man för försäljning tillsammans ska saker som inte ska säljas läggs bort direkt för bland kartonger av saker är det inte normalt att komma ihåg exakt allt som någon vill ha kvar.
  • Anonym (f)

På vissa låter det som att han gick bland barnens saker, tog just denna specifika sak enbart och la upp online. Ja. Precis så sker tydligen försäljningar av något så futtigt som barnvagnsmobiler. Eller. Nej.

• Anonym (f)
    Anonym (M) skrev 2024-08-27 23:50:53 följande:
    Det behövs inget superminne för att komma ihåg en sådan sak. Det var EN sak, du verkar framställa det som att TS rabblat upp en lång lista som mannen förvänta kunna utantill, när du skriver komma ihåg exakt allt som hon vill ha kvar.
    Inte troligt att de sparade enbart en sak.
Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat