Inlägg från: Anonym (Spara mindre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Spara mindre)

Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat

För stunden känns det jobbigt men nu lan den glädja ett annat barn🙏❤️

• Anonym (Spara mindre)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-27 03:24:59 följande:

Är så ledsen. Har frågat min man om han iaf inte kan fråga köparen om det är okej att häva det eftersom det blev ett misstag. Men han tycker bara jag är fånig och överreagerar och vill inte.

Det är en sån fånig grej, jag vet, men det betyder så mkt för mig. Trodde man kunde vara snäll i ett förhållande så mot den man är med. Misstag kan hända och köparen kanske absolut absolut ville ha den, då hade jag fått acceptera. Men att inte ens vilja fråga och förklara att det blivit en miss när man ser att ens partner är jätteledsen och man har grejen kvar? För någon princip att man får skicka det man lovat och nån betalt för, punkt.

Såg nu det var en mobil för ett skötbord. Herregud, släpp det. Det är bara skräp. Var glad ni fick betalt
  • Anonym (Spara mindre)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-27 23:11:56 följande:
    Du ändrade tonläge redigt fort med. Vad hade varit värt den snällare tonen i ditt första inlägg?

Jag hade förstått om man skapade en tråd och lade ner flera timmar av sin dyrbara egentid på detta om det vore barnens snuttefilt de kom hem från BB i eller vad jag trodde, en superdyr gåstol som man inbillar sig var superbra och användbar i framtiden. 

Har du problem med att göra dig av med en mobil så har du så mycket sparat att det är? Det är ett problem.

• Anonym (Spara mindre)
    Anonym (Ts) skrev 2024-08-28 22:48:18 följande:
    Så för dig är pengarna avgörande. Förstår.

Varför är mobilen mindre värd än snuttefilten om barnen struntat i filtar men gjort sina första skratt och första fokus på någonting mot mobilen?
    För att mobilen är mindre personlig, bärs inte nära kroppen, kan inte bära på upplevelser mer än blöjbyten. Jag utläser av detta att du även sparar skallror och andra leksaker, bärselar och mycket kläder. 
    Livet är kort, släpp det och låt den glädja ett annat barn. Är det värt att så split med din man för detta?
Svar på tråden Er partner sålde något ni tänkt spara, hur hade ni reagerat