• Anonym (Blärk)

Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram

Hej!
    Jag är gravid med tredje barnet och tiden fram till 12-14 veckor har tamejtusan aldrig gått så här långsamt. Mår verkligen skit den här gången, illa på morgon och kväll, trött som en gnu, halsbränna från hell och bara en allmän...sjukdomskänsla! Just nu är jag i vecka 10+1 och tiden går så vidrigt långsamt. Vill bara sluta känna så här, livet är inget kul längre. Känner mig inte det minsta som mig själv.

Finns det någon annan som är led på att lida i tidig graviditet, så vi kan peppa varandra lite, eller ha någonstans att spy galla när vi har haft en riktig skitdag?

• Svar på tråden Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram
  • Anonym (Blärk)

Puff. Denna helgen går till historien som den värsta nånsin. Vill bara sova sova sova. Och spy spy spy.

• Flowerpower1

Kunde varit jag som skrev detta! Jag orkar ingenting och mår bara illa och är helt håglös, orkar knappt ens prata eller tänka, haha. Vad göra? Ska till bm på inskrivning imorgon och funderar på att be om lergigan comp så en kommer tillbaka till livet kanske? 

• Anonym (Sladdis)

Känner fullt med dig! Mår pyton morgon till kväll. Trött som f*n, på en nivå så man inte vet vart man ska ta vägen. Har fått utskrivet Lergigan Comp, hjälper något. Är i v 8+2, inskrivning om ett par veckor. KUB om 5 (!) veckor o vi tänkte vänta med att berätta tills efter det. Min man ser inte riktigt problemet med att vänta, jag vill bara att alla ska veta o låta mig va 😂

• Supersemlan

Samma här. 8+3 idag, tredje barnet. Minns inte att jag varit såhär jävla trött tidigare!? Det kanske beror på min ålder iofs. Orkeslös och yr. Och allting känns tråkigt. Jag är överlycklig såklart, men ville ändå gnälla lite?? 

• Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-25 15:20:14 följande:

Samma här. 8+3 idag, tredje barnet. Minns inte att jag varit såhär jävla trött tidigare!? Det kanske beror på min ålder iofs. Orkeslös och yr. Och allting känns tråkigt. Jag är överlycklig såklart, men ville ändå gnälla lite?? 

Tredje här med, vet att jag mådde kasst med andra men inte på denna nivån. Kan ha med åldern att göra som du säger, är ändå snart 9 år sedan sist för min del. 
    Men visst måste man få gnälla lite också?
    Vill bara att dagarna ska springa på så att man förhoppningsvis mår bättre 😁
  • Anonym (Blärk)
    Flowerpower1 skrev 2024-08-25 14:57:01 följande:

Kunde varit jag som skrev detta! Jag orkar ingenting och mår bara illa och är helt håglös, orkar knappt ens prata eller tänka, haha. Vad göra? Ska till bm på inskrivning imorgon och funderar på att be om lergigan comp så en kommer tillbaka till livet kanske? 

Äntligen några som hittat in här! Även om jag inte hade unnat min värsta fiende att må så här är det skönt att inte vara ensam. Jaa, jag har en kompis som nyligen varit gravid som har skickat sina lergigan till mig, förhoppningsvis kommer de imorgon. Har liksom inget hopp dock, för de hjälper väl inte mot denna oerhörda trötthet? Jag ska jobba imorgon, bävar för hur det ska gå... Kan du fungera i vardagen?
  • Anonym (Blärk)
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-25 15:09:13 följande:

Känner fullt med dig! Mår pyton morgon till kväll. Trött som f*n, på en nivå så man inte vet vart man ska ta vägen. Har fått utskrivet Lergigan Comp, hjälper något. Är i v 8+2, inskrivning om ett par veckor. KUB om 5 (!) veckor o vi tänkte vänta med att berätta tills efter det. Min man ser inte riktigt problemet med att vänta, jag vill bara att alla ska veta o låta mig va 😂

Nej, vi hade också tänkt vänta tills efter kub, men jag är en gengångare här hemma och vi har rätt stora barn varannan vecka, så nu i veckan tänkte vi faktiskt berätta för dem. Läskigt, hoppas det går vägen så det inte behöver bli nåt kludd. Jaa, jag isolerar mig liksom, jag kan inte ta in nån annan. Vill inte träffa nån, inte prata med nån. Hemskt!
  • Anonym (Blärk)
    Supersemlan skrev 2024-08-25 15:20:14 följande:

Jag är ju också lite äldre denna gång, men inte såååå mkt (två år sen sist). Min förra graviditet var en piece of cake, visst mådde jag lite illa, men det var helt hanterbart. Det är djävulens avkomma jag bär på den här gången, har vi skojat om här hemma. Överlycklig... Jag kan typ inte ens vara det längre, det enda jag vill är att det här ska vara över. Det här blir min sista graviditet, och det är jag MYCKET glad för. Allt känns dödstrist!
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-08-25 19:22:59 följande:
    Nej, vi hade också tänkt vänta tills efter kub, men jag är en gengångare här hemma och vi har rätt stora barn varannan vecka, så nu i veckan tänkte vi faktiskt berätta för dem. Läskigt, hoppas det går vägen så det inte behöver bli nåt kludd. Jaa, jag isolerar mig liksom, jag kan inte ta in nån annan. Vill inte träffa nån, inte prata med nån. Hemskt!
    Skönt ändå att det är flera som känner så här. 
    Vi hade kunnat berätta för vår äldsta men inte vår 8-åring, ALLA hade fått veta då och det är jag inte riktigt redo för 😂
    Jobbar i butik så är helt dränerad när jag kommer hem. Där vet dock dom flesta om det då jag inte alls är mig själv.
    Kan era hålla en hemlighet? ☺️
Svar på tråden Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram