• Anonym (Blärk)

Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram

Hej!
    Jag är gravid med tredje barnet och tiden fram till 12-14 veckor har tamejtusan aldrig gått så här långsamt. Mår verkligen skit den här gången, illa på morgon och kväll, trött som en gnu, halsbränna från hell och bara en allmän...sjukdomskänsla! Just nu är jag i vecka 10+1 och tiden går så vidrigt långsamt. Vill bara sluta känna så här, livet är inget kul längre. Känner mig inte det minsta som mig själv.

Finns det någon annan som är led på att lida i tidig graviditet, så vi kan peppa varandra lite, eller ha någonstans att spy galla när vi har haft en riktig skitdag?

• Svar på tråden Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram
  • Anonym (J)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-08-25 19:20:20 följande:
    Äntligen några som hittat in här! Även om jag inte hade unnat min värsta fiende att må så här är det skönt att inte vara ensam. Jaa, jag har en kompis som nyligen varit gravid som har skickat sina lergigan till mig, förhoppningsvis kommer de imorgon. Har liksom inget hopp dock, för de hjälper väl inte mot denna oerhörda trötthet? Jag ska jobba imorgon, bävar för hur det ska gå... Kan du fungera i vardagen?
    Man ska absolut inte ta andras utskrivna läkemedel. 
  • Anonym (Blärk)
    Anonym (J) skrev 2024-08-26 18:13:41 följande:

Man får inte heller 

Tack för info.
  • Anonym (Blärk)
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-25 19:30:54 följande:
    Skönt ändå att det är flera som känner så här. 
    Vi hade kunnat berätta för vår äldsta men inte vår 8-åring, ALLA hade fått veta då och det är jag inte riktigt redo för 😂
    Jobbar i butik så är helt dränerad när jag kommer hem. Där vet dock dom flesta om det då jag inte alls är mig själv.
    Kan era hålla en hemlighet? ☺️
    Nej, det tror jag inte, så ja, det kommer nog att innebära att många får veta. Men vi är inga kändisar här i stan, så det är mest "närmsta familjen". Gud, det tänkte jag inte på, att de kanske berätta för kompisar och sånt... Kanske får tänka om. Men idag när jag kom hem från jobbet mådde jag så otroligt dåligt, kunde inte ens visstas i köket, så de märker ju att nåt är galet. Suck, svårt dilemma. Har inte kub förrän 12 september. Får se hur vi gör nu i veckan, tiden får utvisa det.
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-08-26 21:00:38 följande:
    Nej, det tror jag inte, så ja, det kommer nog att innebära att många får veta. Men vi är inga kändisar här i stan, så det är mest "närmsta familjen". Gud, det tänkte jag inte på, att de kanske berätta för kompisar och sånt... Kanske får tänka om. Men idag när jag kom hem från jobbet mådde jag så otroligt dåligt, kunde inte ens visstas i köket, så de märker ju att nåt är galet. Suck, svårt dilemma. Har inte kub förrän 12 september. Får se hur vi gör nu i veckan, tiden får utvisa det.
    Vi bor i en by så vi får hålla det hemligt att tag till. Mejlade min bm idag för att kolla om man kan göra KUB tidigare. Jag går in i v 14 när jag har det bokat och tycker att det känns så sent OM det nu skulle va hög risk och man ska testas vidare. 12 september är ju inte sååå långt bort, bara två veckor men fattar dilemmat ☺️
  • Anonym (En runda till)
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-26 21:29:22 följande:
    Vi bor i en by så vi får hålla det hemligt att tag till. Mejlade min bm idag för att kolla om man kan göra KUB tidigare. Jag går in i v 14 när jag har det bokat och tycker att det känns så sent OM det nu skulle va hög risk och man ska testas vidare. 12 september är ju inte sååå långt bort, bara två veckor men fattar dilemmat ☺️

Va sjukt har också bokat kub den 12/9 går också in i v14 då. kul, att detta också är min sladdis 😅♥️

• Anonym (Sladdis)
    Anonym (En runda till) skrev 2024-08-27 17:46:11 följande:

Va sjukt har också bokat kub den 12/9 går också in i v14 då. kul, att detta också är min sladdis 😅♥️

Jag har inte kub förrän 26/9, syftade till "Blärk" som har den 12 ☺️
    Va i kontakt med min bm idag o tydligen vill dom helst ha en i v 13+0 vid kub. Ny info för mig men bara att rätta sig i ledet och väääänta 😂
    Hur gamla är dina barn? 
  • Anonym (En runda till)

Ja, det lät som nya riktlinjer. Har hört senast 12+4.

Mina söner är 16,12 och 9. känner mig verkligen som en nybörjare. Dina?

• Anonym (Blärk)

Ja, jag har kub 12/9 och är då i 13+0. Förra grav gjorde jag kub i 11+6! Det var något annat det. Samtidigt är det väl bra att göra det lite senare, då är ju risken för att nåt ska hinna hända mellan kub och rul ännu mindre, men väntan till kub känns lång.

Idag har jag (peppar peppar) tamejtusan mått lite bättre tycker jag! Vågar knappt skriva det, för jag kanske jinxar det. Helt hanterbart under dagen, nu börjar illamåendet komma lite, men tog en lergigan och hoppas det motar bort det värsta under natten (som generellt är min värsta period). 10+5 idag. Kanske det vänder nu 🙏😭

• Anonym (Sladdis)
    Anonym (En runda till) skrev 2024-08-27 20:12:50 följande:

Ja, det lät som nya riktlinjer. Har hört senast 12+4.

Mina söner är 16,12 och 9. känner mig verkligen som en nybörjare. Dina?

Anonym (Blärk) skrev 2024-08-27 20:22:04 följande:

Ja, jag har kub 12/9 och är då i 13+0. Förra grav gjorde jag kub i 11+6! Det var något annat det. Samtidigt är det väl bra att göra det lite senare, då är ju risken för att nåt ska hinna hända mellan kub och rul ännu mindre, men väntan till kub känns lång.

Idag har jag (peppar peppar) tamejtusan mått lite bättre tycker jag! Vågar knappt skriva det, för jag kanske jinxar det. Helt hanterbart under dagen, nu börjar illamåendet komma lite, men tog en lergigan och hoppas det motar bort det värsta under natten (som generellt är min värsta period). 10+5 idag. Kanske det vänder nu 🙏😭

Jag kommer va i v 12 +6 så det va perfekt enligt henne. Men tiden är sååå lång..
    Mina är 12 (hinner bli 13 innan bf) och 8 ☺️
    Känner att man verkligen början om från början, med lite skräckblandad förtjusning 🙈

Skönt att du mår bättre, hoppas det håller i sig. 
    Har faktiskt också mått helt okej idag ☺️
    Men vågar inte ropa hej än. 
Svar på tråden Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram