Anonym (Vill sova) skrev 2024-09-05 17:19:05 följande:
Då är en inte ensam om att må såhär skit. Känns som alla jag pratar med som varit gravida säger att de typ aaaldrig mådde illa.
Jag är i v 11+3 nu och har senaste dagarna kunnat ta mig upp ur soffa/säng i perioder under dagen, innan dess totaldäck med illamående/ulkningar/kräkningar.
men mår illa konstant av lukter och har helt ändrat mathållning. trodde jag skulle bli en sån som åt nyttigt under graviditet men istället har det handlat om att bara lyckas få i sig NÅGOT, som varma koppen/nudlar etc.
idag är iaf första dagen jag kunnat dricka kranvatten normalt. så det kanske går på rätt håll nu mot vecka 12?? Hoppas!
jag har stora problem med förstoppning, men måste ta de här järntabletterna varannan dag. Någon som har något riktigt bra knep? Jag äter ju katrinplommon, försöker dricka mycket, men hjälper inte.. Bm sa jag skulle äta laxermedel varje eller varannan dag men känns ju inte hållbart?!
Du är sannerligen inte ensam! Ja, vad är det med den där aversionen mot kranvatten??? Så jävla skumt! Jag går runt på mjölk för det mesta, men när jag väl dricker vatten så dricker jag mängder, för jag är så törstig inser jag.
Jag äter typ bara skit. Mkt godis har det blivit och färdigrätter, som tydligen är min nya grej. Fy! Och inte har jag lyckats träna nåt heller, så kroppen är numera förfallen. Får hoppas att det går att ordna upp lite när jag mår bättre.
Jobbigt med förstoppning, har tyvärr inga bra råd att ge - det har tack och lov inte varit ett av mina symtom nånsin.