• Anonym (Blärk)

Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram

Hej!
    Jag är gravid med tredje barnet och tiden fram till 12-14 veckor har tamejtusan aldrig gått så här långsamt. Mår verkligen skit den här gången, illa på morgon och kväll, trött som en gnu, halsbränna från hell och bara en allmän...sjukdomskänsla! Just nu är jag i vecka 10+1 och tiden går så vidrigt långsamt. Vill bara sluta känna så här, livet är inget kul längre. Känner mig inte det minsta som mig själv.

Finns det någon annan som är led på att lida i tidig graviditet, så vi kan peppa varandra lite, eller ha någonstans att spy galla när vi har haft en riktig skitdag?

• Svar på tråden Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram
  • Supersemlan
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-27 21:03:52 följande:
    Anonym (Blärk) skrev 2024-08-27 20:22:04 följande:

Ja, jag har kub 12/9 och är då i 13+0. Förra grav gjorde jag kub i 11+6! Det var något annat det. Samtidigt är det väl bra att göra det lite senare, då är ju risken för att nåt ska hinna hända mellan kub och rul ännu mindre, men väntan till kub känns lång.

Idag har jag (peppar peppar) tamejtusan mått lite bättre tycker jag! Vågar knappt skriva det, för jag kanske jinxar det. Helt hanterbart under dagen, nu börjar illamåendet komma lite, men tog en lergigan och hoppas det motar bort det värsta under natten (som generellt är min värsta period). 10+5 idag. Kanske det vänder nu 🙏😭

Jag kommer va i v 12 +6 så det va perfekt enligt henne. Men tiden är sååå lång..
    Mina är 12 (hinner bli 13 innan bf) och 8 ☺️
    Känner att man verkligen början om från början, med lite skräckblandad förtjusning 🙈

Skönt att du mår bättre, hoppas det håller i sig. 
    Har faktiskt också mått helt okej idag ☺️
    Men vågar inte ropa hej än. 
    Vad roligt! Jag har också två, stora tjejen kommer att hinna fyllt 13 och lilla sonen är 8. 😊
  • Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-28 05:39:54 följande:
    Vad roligt! Jag har också två, stora tjejen kommer att hinna fyllt 13 och lilla sonen är 8. 😊
    Va kul! ☺️
    Har ni andra berättat för barnen? 
  • Supersemlan
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-28 06:49:17 följande:
    Va kul! ☺️
    Har ni andra berättat för barnen? 
    Vi tänker vänta till efter NIPT, som om ca 2 veckor. Tror tyvärr inte att de kommer att jubla? 😅
  • Anonym (Blärk)

Var hos barnmorskan idag och fick höra de snabba små hjärtslagen med doppler! Det var mysigt. Men jag mår rätt illa igen och är trött som f-n. Men det kanske blir fler och fler bra dagar framöver. Hoppas på det. Ännu inte berättat för barnen. Vågarint.

• Anonym (Blärk)

Äe fyfan, riktig skitdag idag! Kräkts, haft magkatarr-känsla hela en och kväll, spytt magsyra - usch!! Mår piss. Tycker synd om mig själv. Vi berättade för barnen igår, de verkar taggade. Synd bara att man ska må så ni helvetes dåligt än!!! Jag är inte taggad. Vill bara avlida.

• Anonym (En runda till)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-08-30 21:24:35 följande:

Äe fyfan, riktig skitdag idag! Kräkts, haft magkatarr-känsla hela en och kväll, spytt magsyra - usch!! Mår piss. Tycker synd om mig själv. Vi berättade för barnen igår, de verkar taggade. Synd bara att man ska må så ni helvetes dåligt än!!! Jag är inte taggad. Vill bara avlida.

Men fy! hoppas att de gett med sig nu.

Jag själv är så låg i energin att jag helt börjat undra om ja någonsin gjort något annat än att ha legat i sängen eller soffan. Känns som ja viger mitt liv åt de just nu.
  • Anonym (Blärk)
    Anonym (En runda till) skrev 2024-09-02 16:35:48 följande:
    Men fy! hoppas att de gett med sig nu.

Jag själv är så låg i energin att jag helt börjat undra om ja någonsin gjort något annat än att ha legat i sängen eller soffan. Känns som ja viger mitt liv åt de just nu.
    Jamen eller hur, man börjar identifiera sig med det här måendet nu. Jag får alltid ångest och tänker hur ska jag orka med en bebis, jag orkar ju ingenting. Det känns omöjligt att man ska må på nåt annat sätt än det här när man har gjort det "så länge". Inte kräkts idag än iaf. Man får se de små vinsterna.
  • Anonym (Blärk)

Kräket kom en timme efter det där inlägget 🙃 Fy. Grät ut hos partnern och går och lägger mig nu, kan inte existera i det här måendet. Tack och lov är dagarna ok.

• Anonym (Blärk)

12+0 idag och jag har inte kräkts på två dagar 🙏 fortfarande mycket trött men hoppas verkligen det värsta är över nu. Kub om en vecka, så nu taggar vi! Vill veta kön redan då, men det lär de väl inte se eller vilja säga 🙈

• Anonym (Vill sova)

Då är en inte ensam om att må såhär skit. Känns som alla jag pratar med som varit gravida säger att de typ aaaldrig mådde illa.

Jag är i v 11+3 nu och har senaste dagarna kunnat ta mig upp ur soffa/säng i perioder under dagen, innan dess totaldäck med illamående/ulkningar/kräkningar. 

men mår illa konstant av lukter och har helt ändrat mathållning. trodde jag skulle bli en sån som åt nyttigt under graviditet men istället har det handlat om att bara lyckas få i sig NÅGOT, som varma koppen/nudlar etc.

idag är iaf första dagen jag kunnat dricka kranvatten normalt. så det kanske går på rätt håll nu mot vecka 12?? Hoppas! 

jag har stora problem med förstoppning, men måste ta de här järntabletterna varannan dag. Någon som har något riktigt bra knep? Jag äter ju katrinplommon, försöker dricka mycket, men hjälper inte.. Bm sa jag skulle äta laxermedel varje eller varannan dag men känns ju inte hållbart?!

Svar på tråden Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram