Inlägg från: Anonym (Sladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sladdis)

Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram

Känner fullt med dig! Mår pyton morgon till kväll. Trött som f*n, på en nivå så man inte vet vart man ska ta vägen. Har fått utskrivet Lergigan Comp, hjälper något. Är i v 8+2, inskrivning om ett par veckor. KUB om 5 (!) veckor o vi tänkte vänta med att berätta tills efter det. Min man ser inte riktigt problemet med att vänta, jag vill bara att alla ska veta o låta mig va 😂

• Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-25 15:20:14 följande:

Samma här. 8+3 idag, tredje barnet. Minns inte att jag varit såhär jävla trött tidigare!? Det kanske beror på min ålder iofs. Orkeslös och yr. Och allting känns tråkigt. Jag är överlycklig såklart, men ville ändå gnälla lite?? 

Tredje här med, vet att jag mådde kasst med andra men inte på denna nivån. Kan ha med åldern att göra som du säger, är ändå snart 9 år sedan sist för min del. 
    Men visst måste man få gnälla lite också?
    Vill bara att dagarna ska springa på så att man förhoppningsvis mår bättre 😁
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-08-25 19:22:59 följande:
    Nej, vi hade också tänkt vänta tills efter kub, men jag är en gengångare här hemma och vi har rätt stora barn varannan vecka, så nu i veckan tänkte vi faktiskt berätta för dem. Läskigt, hoppas det går vägen så det inte behöver bli nåt kludd. Jaa, jag isolerar mig liksom, jag kan inte ta in nån annan. Vill inte träffa nån, inte prata med nån. Hemskt!
    Skönt ändå att det är flera som känner så här. 
    Vi hade kunnat berätta för vår äldsta men inte vår 8-åring, ALLA hade fått veta då och det är jag inte riktigt redo för 😂
    Jobbar i butik så är helt dränerad när jag kommer hem. Där vet dock dom flesta om det då jag inte alls är mig själv.
    Kan era hålla en hemlighet? ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-08-26 21:00:38 följande:
    Nej, det tror jag inte, så ja, det kommer nog att innebära att många får veta. Men vi är inga kändisar här i stan, så det är mest "närmsta familjen". Gud, det tänkte jag inte på, att de kanske berätta för kompisar och sånt... Kanske får tänka om. Men idag när jag kom hem från jobbet mådde jag så otroligt dåligt, kunde inte ens visstas i köket, så de märker ju att nåt är galet. Suck, svårt dilemma. Har inte kub förrän 12 september. Får se hur vi gör nu i veckan, tiden får utvisa det.
    Vi bor i en by så vi får hålla det hemligt att tag till. Mejlade min bm idag för att kolla om man kan göra KUB tidigare. Jag går in i v 14 när jag har det bokat och tycker att det känns så sent OM det nu skulle va hög risk och man ska testas vidare. 12 september är ju inte sååå långt bort, bara två veckor men fattar dilemmat ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (En runda till) skrev 2024-08-27 17:46:11 följande:

Va sjukt har också bokat kub den 12/9 går också in i v14 då. kul, att detta också är min sladdis 😅♥️

Jag har inte kub förrän 26/9, syftade till "Blärk" som har den 12 ☺️
    Va i kontakt med min bm idag o tydligen vill dom helst ha en i v 13+0 vid kub. Ny info för mig men bara att rätta sig i ledet och väääänta 😂
    Hur gamla är dina barn? 
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (En runda till) skrev 2024-08-27 20:12:50 följande:

Ja, det lät som nya riktlinjer. Har hört senast 12+4.

Mina söner är 16,12 och 9. känner mig verkligen som en nybörjare. Dina?

Anonym (Blärk) skrev 2024-08-27 20:22:04 följande:

Ja, jag har kub 12/9 och är då i 13+0. Förra grav gjorde jag kub i 11+6! Det var något annat det. Samtidigt är det väl bra att göra det lite senare, då är ju risken för att nåt ska hinna hända mellan kub och rul ännu mindre, men väntan till kub känns lång.

Idag har jag (peppar peppar) tamejtusan mått lite bättre tycker jag! Vågar knappt skriva det, för jag kanske jinxar det. Helt hanterbart under dagen, nu börjar illamåendet komma lite, men tog en lergigan och hoppas det motar bort det värsta under natten (som generellt är min värsta period). 10+5 idag. Kanske det vänder nu 🙏😭

Jag kommer va i v 12 +6 så det va perfekt enligt henne. Men tiden är sååå lång..
    Mina är 12 (hinner bli 13 innan bf) och 8 ☺️
    Känner att man verkligen början om från början, med lite skräckblandad förtjusning 🙈

Skönt att du mår bättre, hoppas det håller i sig. 
    Har faktiskt också mått helt okej idag ☺️
    Men vågar inte ropa hej än. 
  • Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-28 05:39:54 följande:
    Vad roligt! Jag har också två, stora tjejen kommer att hinna fyllt 13 och lilla sonen är 8. 😊
    Va kul! ☺️
    Har ni andra berättat för barnen? 
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-10-06 09:03:52 följande:

Alltså... Jag hatar att behöva skriva detta men det är fortfarande skit till stor del här? 17+0 imorgon, men idag har jag redan kräkts tre ggr. Oftast bättre på vardagarna när jag jobbar, men helgerna är alltid hemska. Hur mår ni andra nu? Är det helt bra för alla eller är det nån som fortfarande lider som jag? Är så ledsen.

Usch, lider med dig.. 
    Jag är i 14+0 o mår bra, förutom tröttheten som sitter kvar en del.
    Hoppas det vänder för dig ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-11-09 20:11:54 följande:

Nu ÄNTLIGEN börjar jag känna mig lite som mig själv igen. Har inte kräkts på en vecka, men äter fortfarande medicin.ska försöka börja trappa ner snart. Jag har fortfarande lite halsbränna på kvällarna, men det funkar bra med Reduflux. Fick se ungen på rul för några veckor sen och jag väntar min första pojke efter två flickor!!! Frisk och kry! Kanske därför jag mått så fruktansvärt dåligt denna graviditet. Hur går det för er? Mår ni helt bra? Har ni gjort rul? Sett kön?

Va skönt att höra att det äntligen vänt för dig ❤️
    Mitt illamående försvann efter v 12, mådde bra fram till v 18 då foglossning o halsbränna från helvetet kom.. Men  tycker ändå att jag mår okej o tar en dag i taget.
    Är idag v 19+2 och ska iväg o göra rul 😊
    Ska inte ta reda på kön denna gång 
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Blärk) skrev 2024-11-14 22:21:19 följande:

Skönt att du har sluppit illamåendet så länge. Men halsbränna - I feel you. Min har börjat släppa lite nu, men den kommer väl snart tillbaka igen när allt är ännu mer ihoptryckt. Hur gick rul?? Gud, fattar inte hur folk har tålamod att vänta, haha! Men det måste ju vara jättespännande. Själv började jag trappa ner minedicin mot illamående här ikväll. Får väl se vad det resulterar i imorn.....

Rul gick fint. Allt såg bra ut och den va en livlig liten en. Har känt rörelser tydligt ett par veckor och idag kunde jag tom känna utanpå magen så snart hoppas jag att familjen också kan känna ☺️
    Har inte haft tålamodet att vänta med dom andra två men denna gång så 😁
    Håller tummarna för att du mår okej imorgon 💕
Svar på tråden Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram