-
Meddelande borttaget
-
Nej, alla kvinnor är inte lika, men ni är mer lika varandra än män.Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 21:46:34 följande:
För en kvinna som vill ha en egoboost eller sex kanske. Det är nog inte lika enkelt för de som vill ha seriösa förhållanden.
Fast jag vet Inte om incels faktiskt alltid haft den synen på kvinnor. Det är nog mycket besvikelse som ligger bakom, och det är på sätt och vis tragiskt. Att bli hatisk mot kvinnor är förstås inte rätt sätt att tackla problemet. Vi kvinnor är och tänker inte lika. Lika lite som alla män.
Jag är ingen expert på incels, men det känns som att många haft underliggande problem i livet som gjort att de kanske bor hos sin mamma eller är arbetslösa. Outredd NPF, utanförskap eller mobbing kan vara skäl tex. Med det sagt är lösningen inte att hata kvinnor eller vistas på dejtingappar som bekräftar deras syn på kvinnor.
Om problemen är så djupliggande borde psykiatrin inte vara så undermålig och överbelastad, då de flesta verkar behöva stöd för att komma vidare. En del blir möjligen starkare av mobbing men alla har olika bakgrund, ärftlighet och känsligheter. Därmed faller alltid en del mellan stolarna.
Om ett problem är arbetslösheten eller boende hos föräldrar, så borde nästa fokus ligga där innan tankar på dejting med risk för att bli ratad. Skaffa vänner och något som man brinner för gör en attraktivare ( både för män och kvinnor). Tiden bör läggas där istället för att spamma forum med hat, eller beundra ouppnåeliga mansideal. Det leder ingenstans.
Ja, om man vistas på en dejtingapp måste man verkligen aggressivt marknadsföra sin personlighet. En jämförelse är att det blir svårt att skriva ett CV om man inte har någon erfarenhet alls. Därför är a och o att ta itu med de psykiska problem man har, därefter skaffa ett liv utanför nätet och dejtingvärlden. Då har man åtminstone en chans att hitta någon när man minst anar det. Om inte annat så bryr man sig inte på samma sätt längre.
Kämpa för ett liv framför att kämpa för att få en kvinna. Det är först då det brukar lösa sig.
Förklarar varför ni ofta hamnar på samma del av en normalfördelad kurva när det gäller iq.
Har också för mig att jag såg en studie som hade gjorts, där det hade bevisats att kvinnor faller mycket lättare för grupptryck gentemot män. Att kvinnor ofta följer flocken.
I detta fall handlar det om att alla kvinnor söker en chad (top 1% av männen utseendemässigt)
Eftersom män knappt har något sätt för att se bättre ut utseendemässigt, så gäller det alltså att de männen som ser bra ut är de som har haft tur i det genetiska lotteriet.
Denna mängd män är ganska liten och eftersom i stort sett alla kvinnor söker dessa chads, så hamnar alla icke chads i skuggorna.
Alla dessa män är helt enkelt osynliga i kvinnors ögon och kommer med största förmodan aldrig att kunna skaffa en flickvän. -
Tror dig inte.molly50 skrev 2024-08-28 21:42:48 följande:Även om jag inte hade vetat om Ramirez bakgrund så skulle jag inte tycka att han är attraktiv.
Men det kan man ju förstås inte tycka,enligt dig,för då är man ju oärlig.
Kan du isåfall berätta vem som är snygg? -
Jo, jag ser det ibland, men inte när det kommer till min generation.Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-29 00:18:57 följande:
Om det skulle stämma att nästan alla kvinnor bara sökte chads borde väldigt många kvinnor inte ha någon partner?
Jag tycker sällan jag ser några kvinnor tillsammans med några särskilt snygga män. Åtminstone inte i stil med några kändisar eller fotomodeller utan normala och t.o.m. det som du anser vara under. Mina tjejkompisar tycker inte att de killar/män jag fallit för är särskilt snygga, och jag tycker inte att deras är något som attraherar mig. Tack och lov för det, annars skulle alla slåss om samma män.
Du kanske är väldigt ung. Unga tjejer är säkert mer benägna att bry sig om vad deras kompisar tycker och tänker. Men om du ser dig om på stan osv kommer du se knubbiga män, spinkiga män, långa män, korta män , utländska män osv med kvinnor. En del gånger kan mannen vara snygg men ha en medioker kvinna och ibland gäller det motsatta. Ibland ser man en överviktig kvinna med spinkig man och ibland det motsatta. Det är vad jag ser, men inte du?
Nej, inga kvinnor är ensamma. Chadsen är ihop med flera tjejer samtidigt -
Ja???ClumsySmurf skrev 2024-08-29 00:23:05 följande:Du tänkte 👍The Science of Gender and Science: Pinker vs. Spelke, a Debate😇
A second important corollary is that tail ratios are affected by differences in variance. And biologists since Darwin have noted that for many traits and many species, males are the more variable gender. So even in cases where the mean for women and the mean for men are the same, the fact that men are more variable implies that the proportion of men would be higher at one tail, and also higher at the other. As it's sometimes summarized: more prodigies, more idiots.
https://www.edge.org/event/the-science-of-gender-and-science-pinker-vs-spelke-a-debate -
Jag är tonåring, men till skillnad från vad många AB er tror, så är jag inte efterblivenAnonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-29 00:18:57 följande:
Om det skulle stämma att nästan alla kvinnor bara sökte chads borde väldigt många kvinnor inte ha någon partner?
Jag tycker sällan jag ser några kvinnor tillsammans med några särskilt snygga män. Åtminstone inte i stil med några kändisar eller fotomodeller utan normala och t.o.m. det som du anser vara under. Mina tjejkompisar tycker inte att de killar/män jag fallit för är särskilt snygga, och jag tycker inte att deras är något som attraherar mig. Tack och lov för det, annars skulle alla slåss om samma män.
Du kanske är väldigt ung. Unga tjejer är säkert mer benägna att bry sig om vad deras kompisar tycker och tänker. Men om du ser dig om på stan osv kommer du se knubbiga män, spinkiga män, långa män, korta män , utländska män osv med kvinnor. En del gånger kan mannen vara snygg men ha en medioker kvinna och ibland gäller det motsatta. Ibland ser man en överviktig kvinna med spinkig man och ibland det motsatta. Det är vad jag ser, men inte du?
-
Menade avAnonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-29 00:28:09 följande:Jag är tonåring, men till skillnad från vad många AB er tror, så är jag inte efterbliven
-
Jag får matchningar på tinder och andra dejtingappar. Alltså ser jag åtminstone helt ok ut, men grejen är att de inte söker vilken chad som helst, utan de med mest status och pengar också.Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-29 00:53:01 följande:
Aldrig trott eller sagt att du är efterbliven. Tror du bara haft det tufft.
Hoppas att ditt liv blir bättre, om inte annat så med åren.
Jag vet att unga tjejer kan vara riktigt elaka. Råkade själv ut för dem när jag var yngre. Utfrysning och hånfulla, elaka kommentarer. Särskilt för att jag var ny på en skola där alla känt varandra hela livet. Jag var en jäkla stockholmshora som trodde jag var något. Inte blev det bättre när vissa killar blev intresserade heller.
Men det blir bättre när man blir äldre. De tjejer du tycker är så utseendefixerade kommer mogna och ändra sina preferenser. Jag har då verkligen inte samma ideal som när jag var tonåring. Men sluta med dejtappar för där vill alla ha Chads?, ungefär som företag vill ha en extremt arbetslivserfaren 25 åring som helst ska ha studerat på universitet i minst fem år.
Aah du fattar!
Förklarar varför så många av er alltid nämner skådespelare och liknande när ni snackar om snygga män. Män är inte i närheten av lika statuskåta som kvinnor.
Vad spelar det för roll om de ändrar preferenser?
Tänker inte dejta någon av de när de är 35 och redan har blivit knullade av hundra andra snubbar, när de var yngre. -
Skulle kunna säga samma sak om dig, men nej, du som kvinna kan aldrig förstå hur det är att vara män i dagens samhälle. Istället lägger du skulden på män.EnAnonumius skrev 2024-08-29 02:08:56 följande:Nej du kanske inte är efterbliven.
Men du är direkt trångsynt och saknar förmågan att vara öppen för andras tänk, det går som en röd tråd i dina inlägg. -
Så han ser ut som en kvinna?Anonym (Anna) skrev 2024-08-29 16:09:50 följande:
1. Han ser ut som en medelålders kvinna.
Ser inte så många kvinnor därute med så pass maskulin käklinje och kindben, men visst. Vissa kanske påminner om transor.