Inlägg från: Anonym (Luukfordamax) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Luukfordamax)

Hur snygg är den här mannen från 1-10?

Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-28 17:55:12 följande:
    Så du är snyggare än alla andra som visar intresse för snygga tjejer, ofta även medelmåttiga tjejer?

Även om det mot förmodan skulle stämma, är utseendet inte allt. I ett förhållande är annat viktigare.

Mycket duger bevisligen för dagens tjejer. Jag ser ofta yngre par där killen inte är vrålsnygg. Det vanligaste är väl att båda ser ganska medelmåttiga ut, de flesta är ju inga fotomodeller.

Men tillgång och efterfrågan skiljer sig mellan könen, och detta märks extra tydligt på Tinder och liknande, där en liten klick killar tydligen får nästan all kvinnlig uppmärksamhet. Men lika skevt är det inte i verkligheten.

Om jag var du skulle jag försöka lära känna tjejer på andra sätt än via dejtingappar. Gemensamma intressen, föreningar, genom vänner, skola, jobb.
    Jag tror att det är det enda svaret, men varken genom vänner, skola och jobb för min del.

Blev behandlad som ett spöke där jag gick innan.
    Har knappt vänner.
    Har inte heller något jobb.

Får många matchningar, men få som svarar på mina meddelanden trots att jag alltid inleder med mer än "tja läget?".
  • Anonym (Luukfordamax)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-28 18:21:29 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 05:38:41 följande:
    Är det matten som ljuger när någon är felprogramerad och räknar fel?
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 15:04:46 följande:
    Nej, eftersom jag har en massa meddelanden och bara skummläser igenom bland de olika som finns här.

Orkar inte direkt gå igenom alla och nej, du känner mig inte tillräckligt väl för att kunna säga om jag är intelligent eller inte. 

Att du väljer att kalla mig för ointelligent, eftersom du inte gillar mina svar är ganska trångsynt, vilket i sig kan ses som ointelligent. Det faktum att du inte kan vara öppen för annat tänk så att säga.

Självskrytigt exempel av tecken på någon form av intelligens 😇:
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 20:49:32 följande:
    Jag tycker att BMI precis som MIB och horoskopet något man kan roa sej med på fritiden. Horoskopet är säkrare än MIB eftersom det är gjort så att det ska stämma för den vanliga människan.
    Vad har detta med dig att göra?

Vad gör du ens på familjeliv när du är så intelligent?

Ut och skapa ett sätt att bota cancer.
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-28 18:11:45 följande:
    Var det bara tjejer som kallade dig ful? Var det tjejer som slog och sparkade?

Mobbning är för jävligt, men det är ALDRIG en ursäkt för att bete sig illa mot andra. Ta ingen skit, men straffa inte oskyldiga för vad mobbarna gjorde mot dig.

Många blir mobbade under uppväxten. Tyvärr. De flesta blir inte våldsamma eller mördare för det.

En del har hemska uppväxter, blir misshandlade hemma och allt möjligt. Men börjar ändå inte skada eller döda andra.

Du måste varken ha ett perfekt utseende eller en perfekt personlighet för att hitta en tjej. Alla har fel och brister. Men personligheten är viktigare än utseendet.
    Killar slog mig, tjejerna stod vid sidan om och antingen skrattade dem eller så sa de åt mig att sluta slåss, även om det bara var ren självförsvar.

Vad i hela.....?

Under högstadiet behandlade tjejer mig som att jag hade varit kriminell. Bara för mitt utseende.

De tittade på mig och sa "ewwwww" och liknande skit. Kände mig mindre värd. 

Allt blev helt annorlunda i början av tvåan på gymnasiet, men då hade jag som person redan förändrats.

Upptäckte blackpill i nian och det var då jag förstod att allt jag hade varit med om handlade om mig, mitt ansikte och min bakgrund.

Har tyvärr inte kunnat se tjejer som änglar sedan dess. Alltid så de porträtteras i media.

Åhhhhh stackars kvinnor..... bojkotta patriarkatet!!

Ojojoj 

Fast det finns ju självklart inget patriarkat
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 20:10:54 följande:
    Ja exakt.
    Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!

För ca 10 år sen provade jag en dejtingsajt bara för skojs skull, och innan jag ens hunnit ladda upp en bild blev jag överöst av meddelanden. Jag är för snäll och ville besvara alla meddelanden, och eftersom det gick för sakta blev dom förbannade när att jag inte svarade tillräckligt fort. Undrade hur många jag hade på gång samtidigt, eller frågade om de inte var snygga nog att prata med etc. Jag lade ner efter 1-2 veckor.

Eftersom det är så många fler män och få kvinnor kommer dejtingappar vara värdelöst för de flesta män. Verkligheten är tillräckligt svår, eftersom det blir allt fler män. Varför då utsätta sig för en dejtingapp, och utifrån den avgöra att alla kvinnor är si eller så och bara vill ha de absolut snyggaste männen? Ration är säkert ännu värre där än i verkligheten?
    Tror att den är runt 70% män och 30% kvinnor. Som vanligt, är dejting mycket lättare för kvinnor än för män och ja, kvinnor väljer chads i allt större utsträckning.
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 16:42:00 följande:
    Nej, vad man attraheras av är INTE objektivt.

Chad, Stacy, lookmaxa etc kommer från incel-världen. Eller från mansaktivister, kanske jag ska säga. Är 23. Om det är gamling i din värld så får det väl vara så. Som tjej kan jag bara säga att killar som uttrycker sig som du gör är den största red flag som finns. Men du väljer ju själv hur du vill framstå.
    En tjej som kallar sig själv för feminist är en red flag för mig
  • Anonym (Luukfordamax)
    EnAnonumius skrev 2024-08-28 16:57:10 följande:
    Bara för att man kan "räkna ut något matematiskt", så är det faktiskt inte "samma sak" som att det är objektivt...
    Det matten säger är bara ration på hur symmetrisk någon är. Det säger inget om hur "objektiv snygg" någon är.  För "snygg"/"ful" är något som är subjektivt.

Dessutom så säger ju killen i YT videon du lade upp "should be more attractive"..  Beakta ordet "should" i kontext så blir det "borde" (på svenska)
    Så även i YT klippet du lade in, om man aktivt verkligen lyssnar på vad som säges. Så sa de inget om något om att en människa är "objektivt snygg" bara för att den symmetriska ration var näst intill perfekt.
    Ja och?

Han borde vara mer så pass attraktiv och jo, snygghet är objektiv.

Att man kan beräkna hur snygg en person är genom matematiska beräkningar, är ett bevis på att det visst är objektivt.

Det enda som är subjektivt är om man vill jämföra två personer som är lika snygga. Vilken som är snyggast av de två är subjektivt, så ja lite subjektivitet finns det, men i det stora hela är snygghet objektivt.

Galante är en 5/10 och Samuelsson en fyra om man bara kollar på ansiktet.
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 20:14:16 följande:
    Och du tycker inte att du är en incel? På riktigt? This ticks ALL boxes.
    Nope
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 20:59:42 följande:
    Jag tror att det är det som TS vill uppnå. Han vill ses som en bad boy/kriminell för att han tror att det ska ge honom uppmärksamhet och tjejer.
    Vad är det du inte förstår?

Ja, han är kriminell, men han ses inte som kriminell av många tjejer p.g.a. hans utseende.

I mitt fall var det tvärtom.

Nu råkade jag skriva till fel person, men orkar inte ta bort och kopiera det här i ett nytt inlägg.
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 20:22:51 följande:
    Är nog ingen risk att en feminist skulle attraheras, så du behöver inte oroa dig {#emotions_dlg.djavulsk}
    K  gumman
  • Anonym (Luukfordamax)
    EnAnonumius skrev 2024-08-28 20:59:15 följande:
    Det är du som inte förstår "snygg" och "ful" är abstrakta begrepp. Det är knappast något man kan göra till något s.k "objektiva" begrepp ävben om du nu "vill att det skall gå".
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:18:40 följande:
    Ja och?

Att man kan beräkna hur snygg en person är genom matematiska beräkningar, är ett bevis på att det visst är objektivt.

Det enda som är subjektivt är om man vill jämföra två personer som är lika snygga. Vilken som är snyggast av de två är subjektivt, så ja lite subjektivitet finns det, men i det stora hela är snygghet objektivt.

Galante är en 5/10 och Samuelsson en fyra om man bara kollar på ansiktet.
    De beräknar inte hur "snygg" en person är via matematiska beräkningar. De matematiska beräkningarna är baserat på hur mycket/lite symmetriskt ett ansikte är. 

Bara för att något är symmetriskt så betyder de inte att det är ett "snyggt" ansikte. Ett ansikte kan vara väldigt symmetriskt men ändå fult och oattraktivt.
    OM du valde att lyssna ordentligt på det YT videon du själv hade lagt in så hade du inte resonerat så dumt som "objektiv snygghet".
    Utan då hade du fattat att det handla om symmetri, och det sägs också "borde vara mer attraktivt". Men nu gör det det inte ens i den YT-videon du länkade till.

Sedan var får du de siffrorna ifrån?
    Enligt VEM är Galante en 5:a och Samuelsson en 4:a.  Kan du hänvisa till källan där du fick fram siffrorna?
    Dig själv är ingen källa, då det är bara ditt jävla subjektiva tyckande och inget annat..

Fast skall du fortsätta att spotta ur dig att det finns något heter "objektiv snygghet".
    Då är det på tiden att du länkar till objektiv forskning på detta.
    Det går bra att hänvisa till forskningen så att man måste gå ned och läsa det på Universitets bibliotek.  Skall du hänvisa det så så skall  titeln på forskningen var med, med och forskarnas för- och efternamn med så man kan söka  Universitets bibliotekets databaser. 
    Är du insatt och vet hur man rate:ar ett ansikte, så kan du lätt ta reda på att den ena är en MTN d.v.s. average och den andra är LTN d.v.s. lågt average.

Jag har aldrig påstått att snygghet är 100% objektiv, men jag menar bara att det finns en liten subjektivitet i det stora hela. Dock så är det för det mesta objektivt.
    Att man dras till en viss fenotyp är dock subjektivt, men man kan ändå erkänna om en person är objektivt vacker eller inte. I Ramirez fall så har han hög symmetri, magnifik dimorfism etc.

Om du ändå väljer att kalla en objektivt snygg man som honom för ful, så är du således vinklad till vissa åsikter eller så gillar du bara inte honom p.g.a. etniska bakgrund.

Googla på vad som räknas som objektivt attraktiva egenskaper hos både män och kvinnor.

Det står såhär:

averageness, symmetry, sexual dimorphism, a pleasant expression, good grooming, and youthfulness
Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?