Anonym (Skov) skrev 2024-08-16 20:52:17 följande:
Det här har jag läst tidigare. Är det något som kommer och går?
Ja, han håller sig väldigt chill i perioder, kan vara flera månader, han ser bara död ut, följer inte med blicken, ingen högfärdig dömande min. Åtminstone inte som jag ser, så det är inte alltid som jag är i vinkällaren med värja, mobil och så. Undviker även vinkällaren i perioder och då vet jag ju givetvis inte vad han sysslar med under tiden.
Det är en trätrappa ner och man ser honom uppsatt mellan de de mittersta hyllorna. Dels är det lite spooky men vill inte ha han i något hörn eller så ifall han smyger på. Dessutom blir min man orolig om jag bråkar med älgen kanske skadar mig igen som med värjan. Han tror inte på den annat än som ett uppstoppat huvud.
Hade vart något om jag hittade nycklarna till vapenskåpet och bara gå loss på den med studsaren eller hagelgeväret men då hade min man blivit SKITSUR.
Nu har ju jag provocerat den med tex genom att berätta att jag nyss ätit älg sprutat ketchup på honom, klätt han i hatt o halsduk osv. Så det är ju delvis lite mitt fel med med vår beef.