• Anonym (Blir knäpp på det här)

Exorcism av ett besatt föremål?

Det här är medialt/andligt. Hur utför man en exorcism av ett föremål? Räknas ett uppstoppat djurhuvud som ett föremål eller en person när det gäller sånt här? Har testat dopvatten från kyrkan och funderat på att skjuta den med en pilbåge när jag hade druckit mycket vin. men det kanske skall vara silverpil? Spetsarna på pilarna är av stål tror jag. Dessutom har min man låst in pilbågen och jag får inte skjuta med den inomhus bara på tavla utomhus när han är med. 

• Svar på tråden Exorcism av ett besatt föremål?
    Anonym (Mystika) skrev 2024-08-16 23:30:38 följande:

De här sakerna kan vara det roligaste jag läst på länge. Låter som du lever ett spännande liv ts. Jag skulle nog också tycka att det känns obehagligt med ett dött uppstoppat djur som stirrade på mig.

Tack. Ja det är spännande. Jag kommer från förort från början och han från landet. jag flyttade till honom. Har väl gjort lite av en klassresa kan man säga. Det är nog bara älgen och älgar i allmänhet som känns spooky här. Björn med men inte sett nån bara spår. Eller vägpirater, men inte sett några sådana heller.
    Anonym skrev 2024-08-16 23:37:14 följande:
    Du är medveten om att älghuvudet ifråga inte ens är utrustat med sina egna origial-ögon av biologisk vävnad, va?
    Nej det är glas eller porslin. Men den ser med dem ändå.
  • Anonym
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-16 23:48:12 följande:
    Nej det är glas eller porslin. Men den ser med dem ändå.
    Du har transplanterat in synnerver?
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-16 23:35:53 följande:
    Han blir bara så där dominant/bossig när det gäller saker kring älgen, vapenskåpet, värjor, motorsåg, rustningen, köksknivar osv. Man skär sig typ 3 ggr i fingret och sedan får man inte hacka gurka utan att han blir nervös. Jag är lite klumpig bara. Vi köper färdigskivat bröd som jag var nån retard. Jag övningskör med honom och även där är han så jäkla nervös av sig.

Men övriga grejer är han inte alls dominant med. 

Nu var det ju inte riktigt maken eller hans dominans jag nämnde utan din psykos och bristande bildning.
    Kan, som en liten bildningsbonus, nästan också sätta en slant på att det som du kallar för "värjor" inte är värjor.
    Anonym skrev 2024-08-17 00:02:32 följande:
    Du har transplanterat in synnerver?
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-16 23:35:53 följande:
    Han blir bara så där dominant/bossig när det gäller saker kring älgen, vapenskåpet, värjor, motorsåg, rustningen, köksknivar osv. Man skär sig typ 3 ggr i fingret och sedan får man inte hacka gurka utan att han blir nervös. Jag är lite klumpig bara. Vi köper färdigskivat bröd som jag var nån retard. Jag övningskör med honom och även där är han så jäkla nervös av sig.

Men övriga grejer är han inte alls dominant med. 

Nu var det ju inte riktigt maken eller hans dominans jag nämnde utan din psykos och bristande bildning.
    Kan, som en liten bildningsbonus, nästan också sätta en slant på att det som du kallar för "värjor" inte är värjor.
    Kavallerisabel då, det är flera olika ganska smala svärd? Inget är japanskt det skulle jag känna igen utan svenska. Från 1500 nån modell från 1800 vet inte vilket som är vilket. Det är dessutom moderna kopior jag använt skulle inte svinga runt hans farfarsfars..fars? Hillebarden är också en modern kopia. Ha jag gillar det ordet Hillebard vilket jäkla brutalt coolt vapen! Men den gillar inte min man när jag plockar upp. Fast den går inte in i vapenskåpet så good luck hålla mig från den.
  • Anonym
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-17 00:28:46 följande:
    Kavallerisabel då, det är flera olika ganska smala svärd? Inget är japanskt det skulle jag känna igen utan svenska. Från 1500 nån modell från 1800 vet inte vilket som är vilket. Det är dessutom moderna kopior jag använt skulle inte svinga runt hans farfarsfars..fars? Hillebarden är också en modern kopia. Ha jag gillar det ordet Hillebard vilket jäkla brutalt coolt vapen! Men den gillar inte min man när jag plockar upp. Fast den går inte in i vapenskåpet så good luck hålla mig från den.
    Det blir värre och värre med bildningen är tycker jag? Nu kanske jag iofs är lite part i målet eftersom jag råkar vara blankvapensamlare men ketchup, psykoser och ave maria kan vi väl ändå hålla koll på användningsområdena för?
  • Anonym
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-17 00:28:46 följande:
    Varför har han förresten kopior och varför ska han pela in dem i ett vapenskåp?
    Antingen är ni alltså fattiga eller så saknar han riktig kunskap.
    Anonym skrev 2024-08-17 00:45:51 följande:
    Varför har han förresten kopior och varför ska han pela in dem i ett vapenskåp?
    Antingen är ni alltså fattiga eller så saknar han riktig kunskap.
    För att han inte gillar när jag övar med dem inomhus...eller övar med dem öht :/ Eller som när jag skar mig på värjan/älgen skar mig med värjan.  Han är väldigt känslig/petig vad gäller allt som är vasst eller spetsigt, eller kan skjuta.  

Känns så jäkla skumt. Idag får jag inga vibbar alls av den, det är ett dött uppstoppat huvud bara och 100 år gammalt. Har tittat 3 ggr och den ser lika död ut. Ingen reaktion av en örfil med en flugsmälla. Men det är tidigt på dagen.

• Anonym (Uu)
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-17 09:44:03 följande:

Känns så jäkla skumt. Idag får jag inga vibbar alls av den, det är ett dött uppstoppat huvud bara och 100 år gammalt. Har tittat 3 ggr och den ser lika död ut. Ingen reaktion av en örfil med en flugsmälla. Men det är tidigt på dagen.

Du kanske skulle vara försiktig med den om den är så gammal, kanske värd mkt pengar. Kanske sälja den så försvinner ju problemet på köpet. 
  • Anonym (Mystika)
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-17 09:44:03 följande:

Har du provat prata med den? Ställ lite frågor och se om du får något tecken/respons.

Om du vill bli av med anden kan du väl prova guida den till ljuset? 🙂
    Borde gå att hitta instruktioner för hur man gör på nätet eller i någon bok.
Svar på tråden Exorcism av ett besatt föremål?