• Anonym (Blir knäpp på det här)

Exorcism av ett besatt föremål?

Det här är medialt/andligt. Hur utför man en exorcism av ett föremål? Räknas ett uppstoppat djurhuvud som ett föremål eller en person när det gäller sånt här? Har testat dopvatten från kyrkan och funderat på att skjuta den med en pilbåge när jag hade druckit mycket vin. men det kanske skall vara silverpil? Spetsarna på pilarna är av stål tror jag. Dessutom har min man låst in pilbågen och jag får inte skjuta med den inomhus bara på tavla utomhus när han är med. 

• Svar på tråden Exorcism av ett besatt föremål?
    Överste Senap skrev 2024-08-16 18:28:20 följande:

Det är en fråga för Vatikanen att svara på och inte FL.

Jag har sett många trådar här om mediala ämnen, spådomar osv. Så varför inte här? Det behöver inte vara en kristen lösning, bara älgen försvinner liksom.
  • Anonym (M)
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-16 18:34:38 följande:
    Jag har sett många trådar här om mediala ämnen, spådomar osv. Så varför inte här? Det behöver inte vara en kristen lösning, bara älgen försvinner liksom.
    Kör den till soptippen?
  • Anonym (Mystika)

Nyfiken vad det är med älgen som får dig att anse att den är besatt? Händer det konstiga saker, eller vaddå? 

Förstår inte hur en pil av silver skulle hjälpa, det är inte en vampyr eller varulv? Händer något när du kastat dopvatten på den? Du kanske ska läsa högt ur bibeln och be?

Anonym (M) skrev 2024-08-16 18:44:22 följande:
    Kör den till soptippen?
    Jag vet inte om jag får för min man eller om han skulle tycka att jag är knäpp då. Han säger att jag inbillar mig saker. Men den är flyttad från stora rummet till vinkällaren som kompromiss. Jag tänker att om jag slänger den så finns anden av den kvar och nu kan jag åtminstone se huvudet om den skulle få för sig något.

Jag har försökt avdramatisera den med hatt, halsduk, även kastat BH på den som sedan hängde från ena hornet men det var av misstag. Vet inte om det är det som gjort den så pissed? Tror det började där att jag av misstag kastade min BH på den och agerade som att den inte var där. Är ett väldigt fint rum och vi var inte gifta ännu då jag och min man. Funderar på typ bara en filt över men jag vill kunna läsa av ögonen på den. Har hällt vigvatten på den och även senap och ketchup. Fast min man såg det efteråt, senap och ketchup på den och undrade om jag mådde riktigt bra.

Jag har filmat den men då har den verkat livlös hela tiden så den fattar sånt.
    Anonym (Mystika) skrev 2024-08-16 18:52:41 följande:

Nyfiken vad det är med älgen som får dig att anse att den är besatt? Händer det konstiga saker, eller vaddå? 

Förstår inte hur en pil av silver skulle hjälpa, det är inte en vampyr eller varulv? Händer något när du kastat dopvatten på den? Du kanske ska läsa högt ur bibeln och be?

Den följer mig med blicken. Jag vet att ögonen är av glas/porslin för man kan inte konservera ögon men den ser igenom de ändå. Den ändrar även min så att den ser aggressiv ut, ibland dömande typ högfärdigt dömande och sedan tillbaks till det där döda utseendet bara ett uppstoppat djurhuvud på en vägg, ingen fara.

Det händer inget direkt men om jag gjort åverkan på den kommer den där dömande blicken nästa gång jag tittar. Vid ett tillfälle plockade jag ner ett svärd från väggen, typ värja, långt smalt svärd från väggen och satte mig och väntade på den. Drack vin, somnade, och sedan vaknade jag av att det högg till i låret och då hade jag skurit mig med värjan, eller älgen hade gjort det vet ej. Efter det är även värjorna inlåsta i vapenskåpet och jag är "inte betrodd med dem för du är som ett barn med vapen och leker med dem" men det finns en hillebard (typ lång spjut/yxa i kombo) jag kan plocka ner. 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-16 19:05:45 följande:
    Jag har filmat den men då har den verkat livlös hela tiden så den fattar sånt.
    Tog du av linsskyddet och läste Ave Maria 3 gånger först?
    Anonym (Wtf) skrev 2024-08-16 19:36:18 följande:
    Tog du av linsskyddet och läste Ave Maria 3 gånger först?
    Driver du nu eller? Vad är en ave maria? När jag besökte katolska kyrkan (finns en sån i stan) bad de mig att gå därifrån:(
  • Anonym (!)
    Anonym (Blir knäpp på det här) skrev 2024-08-16 19:50:06 följande:
    Driver du nu eller? Vad är en ave maria? 
    Oj!
Svar på tråden Exorcism av ett besatt föremål?