Anonym (Nina) skrev 2024-08-17 13:56:00 följande:
Okej, du kanske inte har haft en stroke. Men jag tycker ändå att du ska prata med läkare såväl som präst. De kommer kunna hjälpa dig att bli av med det som hemsöker er.
Och bara för att utesluta detta: har ni gasspis hemma, eller använder ni någon annan typ av gas hemma? Finns garaget i anslutning till huset? Eller bor ni i flerfamiljshus?
Nej inte gas. Garaget är fristående, det är en herrgård. Tänker du på ångor eller så? Det är eldstad i två rum, så andats in rök kanske? Tror nog inte det är nåt sånt. Det är en stor öppen spis i rummet där älgen var först. Väldigt gammaldags men fint rum. Väldigt romantiskt rum (därav...ja) känns det som men ibland lite skräckfilmskänsla... skenet/ljuset där ihop med älgen kunde vara rätt scary och det även innan jag fattade att det är nåt övernaturligt. Jag trivs mest i de moderna rummen, gymmet, altanen (pool), köket, tv-rummet, sovrummet (egentligen gästrum men vi sover där istället för stora för det är spooky med)
Fast i vinkällaren är älgen scary med. Kanske jag bara skall flytta tillbaks honom till sin plats och det är det han är sur över inte att vi haft/har sex framför honom, sex före vi var gifta osv. Han kanske inte moraliserar så alls utan bara vill tillbaks? Min man kommer nog tycka att jag är knäpp om jag ber honom flytta älgen igen.
Fast nu har älgen gaslightat mig hela helgen. Inte rört sig alls. Han gör så för att jag skall känna mig som en idiot och att jag inbillar mig. Lagom tills att jag känner att det är inbillning kommer han läsa av det och röra sig igen.
Anonym (Nina) skrev 2024-08-17 14:01:10 följande:
Att hålla alla typer av vapen inlåsta är nog det tryggaste i detta sammanhang.
"Det är inte en leksak!" Nu låter du som min man.