• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-11 14:30:35 följande:
    Lite samma sits, fast ska nog ha ÄL imorgon eller fredag. Men jag är bortrest nu utan min sambo. Vi fick till det inatt i alla fall så hoppas de håller sig levande 2-3 dagar 🤞

Om du har peak idag kan ju ÄL ske på fredag, och sen är det väl möjligt för befruktning ca 24h efter det. Så kör på på fredag också tycker jag!! 😍
    Ja men ni borde ju ändå ha en ok chans :)
    Jag hoppas det blir på fredag får se imorgon med tempen :)
    Annars får vi släppa av barnen på fsk och köra en snabbis innan arbete XD
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-11 14:35:47 följande:
    Ja men ni borde ju ändå ha en ok chans :)
    Jag hoppas det blir på fredag får se imorgon med tempen :)
    Annars får vi släppa av barnen på fsk och köra en snabbis innan arbete XD
    Ja, inte så mkt att göra nu när jag är utomlands 😔 måste planera framtida resor efter ÄL haha

Haha ja, man gör vad man måste😍
  • Yasen
    Heybae skrev 2024-09-11 12:25:57 följande:

Vad tror ni? 
    Hade massor av ägglossning sekret i måndags och jobbade så kunde inte ta ältest. Idag ser testet ut såhär är det positivt eller början till positivt? 
    Lägger även in min graf, men där steg tempen idag? 

Den är positiv. Ett tips är att ta morgon och eftermiddag (dvs två gånger per dag när du fått positivt test) för att förstå din LH-stegring bättre. sannolikt har du ÄL inom 12-48h. 

Du kan läsa in proverna på appen ?Premom? som räknar ut din ?peak?
  • mothertotwo

Dumma mig! Kunde inte låta bli att kika nu när jag fick hem mina nya tester. Kollade LH igen och verkar som den börjar vilja stiga igen. Under den gjorde jag ett gravtest... vet att den är negativ..men det ser nästan ut som att den ville bilda ett extra rött sträck. 😂 bilden på gravtestet är taget efter 4 minuter. Får såklart vänta ännu fler dagar för att säkerställa om det fortfarande är negativt. 
  • Heybae
    Yasen skrev 2024-09-11 14:55:26 följande:
    Den är positiv. Ett tips är att ta morgon och eftermiddag (dvs två gånger per dag när du fått positivt test) för att förstå din LH-stegring bättre. sannolikt har du ÄL inom 12-48h. 

Du kan läsa in proverna på appen ?Premom? som räknar ut din ?peak?
    Premom räknar peak 0,79 på testet vid lunch.
    Tog ett till nu och har hållt mig i ca 3h som visade peak 0,56
    Varför är testet vid lunch starkare än nu på eftermiddagen.
    Jag testade igår men endast på förmiddagen och då blev peak 0,34 men testade inte på eftermiddagen/kvällen
    Här är testet från nu i eftermiddag
  • Yasen
    Heybae skrev 2024-09-11 15:49:46 följande:
    Premom räknar peak 0,79 på testet vid lunch.
    Tog ett till nu och har hållt mig i ca 3h som visade peak 0,56
    Varför är testet vid lunch starkare än nu på eftermiddagen.
    Jag testade igår men endast på förmiddagen och då blev peak 0,34 men testade inte på eftermiddagen/kvällen
    Här är testet från nu i eftermiddag

kan ju vara din peak helt enkelt? 

Du bör testa ungefär samma tidpunkter under dagen

• Meddelande borttaget
  • cheryblossom

Grattis till alla som plussat! Hjärta Jag är så taggad på att försöka igen denna månad. Mensen är över och äl nästa vecka, let's go. Skrattande

• angermanlandskan

Nu hoppar jag in igen då det rört på sig för mig de senaste dagarna. Jag tempar inte utan följer min cykel genom att logga i Fitbits app. De senaste tre cyklerna har jag kompletterat med ÄL-test och blev gravid på ?första försöket? med ÄL-test i juli. Slutade i ett tidigt missfall - men tyckte att jag lärt känna kroppen bättre och förstod vid dessa cykler att jag släpper ägget senare i den fertila perioden än vad jag först trott! 

IDAG ringde jag 1177 för att jag för första gången fått någon slags mellanblödning (tillsammans med fertilt sekret, är precis i början av fertil period så jag gissar på ÄL om 5-7 dagar). Har även haft ont i buken i tre dagar och hade hög temp (37,8). 1177 ville att jag skulle boka tid hos gyn för att utesluta strul, så sagt och gjort har jag både fått gjort urin-, blodprov och testat för diverse könssjukdomar idag. 

Blev helt ställt under VUL dock, då det visar sig att jag sökt vård för att jag har ägglossning. Död Fick superfint bemötande och de sa att det händer regelbundet att det inte är några större fel - överläkaren visade på skärmen att jag har en stor ?ledande äggblåsa? som hon bedömer ska släppa om 2-3 dygn.  Så! Nu kör jag på ÄL-test kommande dagar och hoppas att vi får till det. Känns fortfarande pinsamt/onödigt att jag åkte in idag, men jag är samtidigt glad då jag annars hade missat ägglossningen denna månad, jag hade planerat att börja testa om kanske 4 dar utifrån hur det sett ut tidigare månader!

• Mikaaelaa

Hej!
    Är rätt säker på att jag haft ÄL runt 9/8 vilket gör att beräknad BIM borde vara 23/9 istället för 27/9.

Svar på tråden BIM September 2024