Nu hoppar jag in igen då det rört på sig för mig de senaste dagarna. Jag tempar inte utan följer min cykel genom att logga i Fitbits app. De senaste tre cyklerna har jag kompletterat med ÄL-test och blev gravid på ?första försöket? med ÄL-test i juli. Slutade i ett tidigt missfall - men tyckte att jag lärt känna kroppen bättre och förstod vid dessa cykler att jag släpper ägget senare i den fertila perioden än vad jag först trott!
IDAG ringde jag 1177 för att jag för första gången fått någon slags mellanblödning (tillsammans med fertilt sekret, är precis i början av fertil period så jag gissar på ÄL om 5-7 dagar). Har även haft ont i buken i tre dagar och hade hög temp (37,8). 1177 ville att jag skulle boka tid hos gyn för att utesluta strul, så sagt och gjort har jag både fått gjort urin-, blodprov och testat för diverse könssjukdomar idag.
Blev helt ställt under VUL dock, då det visar sig att jag sökt vård för att jag har ägglossning. Fick superfint bemötande och de sa att det händer regelbundet att det inte är några större fel - överläkaren visade på skärmen att jag har en stor ?ledande äggblåsa? som hon bedömer ska släppa om 2-3 dygn. Så! Nu kör jag på ÄL-test kommande dagar och hoppas att vi får till det. Känns fortfarande pinsamt/onödigt att jag åkte in idag, men jag är samtidigt glad då jag annars hade missat ägglossningen denna månad, jag hade planerat att börja testa om kanske 4 dar utifrån hur det sett ut tidigare månader!