• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Annpor
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-12 10:21:29 följande:
    Åh vilken fin idé till överraskning för sambon. Du har i alla fall plussat, så fira det ❤️ vet inte om man ska stirra sig blind på eventuell ökning eller inte. Lättare sagt än gjort, jag vet. Men jag säger åtminstone GRATTIS! Och lycka till 🙏

Min läkare sa så här ?ett plus är alltid ett plus, oavsett vad?. Man ska enligt henne inte testa mer om man fått plus utan höra av sig till mödravården istället. 😃

Mina streck var inte heller jätte ökande till en början men sedan typ ÄL+ 14 jätte starkt plus. Så stirra dig inte blind, njut av att det ÄR ett plus och en graviditet. 

Lycka till med överaskningen i helgen, så himla kul! 

• EJT
    Siripiri skrev 2024-09-12 09:49:01 följande:

Är helt klart orolig att mensen kommer snart.. ser inget jätte stegring på fyra dagar och brösten är inte lika ömma idag, främst le nipples som är känsliga. Det enda jag ser som ?bra tecken? är att min vilopuls hoppat upp ännu en snäpp inatt, samt tempen är uppe 36,6 fortfarande, vilket inte så högt som den var uppe på förra veckan men jag var också liiite sjuk förra veckan. 

Har inte sagt något till sambon som jobbar borta och tänkte överaska i helgen🥺 Planerat att jag ska ställa fram en flaska alkoholfritt som jag sagt att vi ska fira med när jag blir gravid, tillsammans med ett digitalt test... 

Näää, sluta med testen tycker jag och vila i det positiva beskedet! När HCG blivit tillräckligt hög kan väl ändå testen bli "mättade" och visa svagare.

Fira med sambon låter fantastiskt och helt rätt! Grattis igen!
  • EJT
    TrueResolution skrev 2024-09-12 11:17:39 följande:

Känns som man ställer sig samma frågor varjw månad.. 😄 Har inte varit så hoppfull denna månaden eftersom vi fick till det sämre än önskat så har inte varit så svårt att låta bli att testa. Tills idag då.. har börjat få sådan molvärk som hållt i sig sista dygnet så jag började såklart tänka "ellerrrrrr.....?"  

Är idag på ÄL+8-9 så ännu tidigt, testade imorse och såklart tvärblankt. Har BIM på måndag så känns ändå som att det kanske borde visa i helgen om det är något där. Gick mellan svagt hopp till stort hopp till krossat hopp igen under morgonen... samma jäkla karusell av känslor varje månad 😣 

Ni som plussat, har ni testat negativt före ni testade plus? 

Håller tummarna, TYDLIG molvärk (alltså inte inbillad spm mam kan få ibland, utan rejäl mensvärk som typ kräver smärtstillande) långt innan man brukar ha det är mitt säkraste tecken på graviditet i min cykel! Det enda säkra tecknet jag fortfarande inväntar vill säga 😁 Alla andra lyckas jag alltid inbilla mig, även illamående. 
  • EJT
    Popcorn1990 skrev 2024-09-11 22:07:39 följande:
    Här är min ÄL tester dem senaste tre dagarna. Alltså min mens var sista dagen den 4e. Kan man ha ägglossning redan? De har varit ganska så exakt förut med dagarna. FLO appen säger att den bör vara runt lördag. Men kan de redan ha skett? Eller sker de nu? Hur tolkar ni testen?
    Är så förvirrad. Tyckte de var liiiite äggviteliknande i måndags. Men inte igår eller idag. Brukar vara mycket mer än så. Så om jag ska gå på sekret så hade jag sagt att de inte varit än. Men ja.. svårt de här.
    Du hade sannolikt ägglossning igår eller idag eller imorgon! Dvs sexa på ☺️ Om du tempar också kan du bekräfta att ägglossning sen skett...
  • EJT
    Anonym (Trean) skrev 2024-09-12 11:56:46 följande:

Äl sekretet är över för denna månad, nu normal flyttning. Har ännu inte fått påvisat att äl hänt via tempen. 

Ni som tempar, slutar era flytningar innan reg temphöjning? ????

Har du använt ägglossningstest nåt? Tycker det ofta är säkrast att använda alla. Jag kan få fertilt sekret "i perioder" iblsnd innan ägglossning sker, dvs att de kommer och går lite innan det blir ägglossning. 

Ibland så kommer också min temphöjning kanske 2 dagar efter förmodad ägglossning. Då brukar ofta ägglossningsflytningen ha slutat innan temphöjningen kommer, dvs kanske dirket efter äl. 
  • Nanathalie

Jag har knappt tempat pga glömmer och kommer på för sent men var liiite förkyld och då steg tempen till 37.08. Det lägsta jag haft är 36.40 i mitten av augusti, så jag försöker jämföra dagens tempningar med den. Är det en normal "låg" temp?

Jag misstänker ju att jag hade äl strax innan sen temphöjningen på 37.08. Nu tempar jag varje dag och har lagt in de senaste i fertilityfriend. 

Ska det "hålla sig" runt 36.70-36.80? Är det målet? Har jag förstått det rätt i att När tempen sjunker är mensen påväg och om tempen fortsätter vara hög är det ett bra tecken? Mvh Temprookien

• Anonym (Sladdis2025)
    Nanathalie skrev 2024-09-12 14:32:35 följande:

Jag har knappt tempat pga glömmer och kommer på för sent men var liiite förkyld och då steg tempen till 37.08. Det lägsta jag haft är 36.40 i mitten av augusti, så jag försöker jämföra dagens tempningar med den. Är det en normal "låg" temp?

Jag misstänker ju att jag hade äl strax innan sen temphöjningen på 37.08. Nu tempar jag varje dag och har lagt in de senaste i fertilityfriend. 

Ska det "hålla sig" runt 36.70-36.80? Är det målet? Har jag förstått det rätt i att När tempen sjunker är mensen påväg och om tempen fortsätter vara hög är det ett bra tecken? Mvh Temprookien

Tänker det är så olika, vart ?det ska hålla sig? beror nog helt på vad man har för medelvärd/medellinje. Men för mig är det bra att hålla mig på 36,60 & uppåt . Se min graf 
  • mothertotwo

Var precis hos gynekologen och det visar sig att jag har en stor och fin follikel som snart spricker. Dock har jag inga flytningar. Att ha koll på sitt sekret är alltså heller inget säkert tecken 😅. Men läkaren sa att risken finns att jag haft ägglossning en gång redan. Men frågan är när denna follikel spricker för det vet jag inte, utan bara när som helst. Jag har dessutom fortsatt med ägglossningstest men dem är väldigt negativa. I mitt fall kan man alltså inte gå på sekret eller ägglossningstest 🙂 

Men om den spricker snart, vad tror ni läkaren menar med detta? Tror ni helgen räcker? Sambon är bara hemma under helgen. Men då har jag väl ett nytt bim omkring den 29 september.

• Popcorn1990
    EJT skrev 2024-09-12 14:07:36 följande:
    Du hade sannolikt ägglossning igår eller idag eller imorgon! Dvs sexa på ☺️ Om du tempar också kan du bekräfta att ägglossning sen skett...

Ja förmodligen är de så. Tog nytt test idag.
    Bilderna visar testet från igår och idag. Så idag var de svagare. Hade mys fredag, lördag, söndag och igårkväll. Ska försöka få till mys ikväll igen. Så får vi hoppas de tar sig. 😬😁
Svar på tråden BIM September 2024