Har makten slutat att utgå från folket?
Jag är stolt över att mina barn inte är med i marxistkyrkan.
Ser inte du att det skulle leda till konsekvenser om vi förbjöd brudöverlämningen?
Då ska du ha med i beräkningen att Svenska kyrkan gör viktiga insatser för den lilla människan och att det finns en risk att endel inte vill betala kyrkoskatten i ren protest. För alla tänker inte som dig och tycker inte överlämningen är ett stort problem, endel vill ha det så för att vi har gjort det till en tradition även om traditionen är osvensk.
Lämna dina värderingar åt sidan för en stund. Så ska jag sedan besvara din fråga =)
Om du lyckas så ska jag utveckla mitt svar. Om du misslyckas och duckar frågan (igen) så får du inget svar ;)
Att jämföra sig med Danmark är bra. Då Danmark också har en fantastisk demokrati och ett bra samhälle.
Danmark må ha gått om oss från att Sverige hade en starkare ekonomi på 50, 60 och 70 talet. Vi måste inte bli bättre än Danmark då jag önskar dem fortsatta framgångar. Vi ska fokusera på att bli bättre oberoende hur bra det går för Danmark.
Sverige är en av världens finaste demokratier.
Apropå korruption. Att fiffla till sig ersättning som man inte har rätt till och när man blir påkommen hävda att man har hanterat utbetalningen kontant något som sedan visar sig inte stämma. Skatteverket bör oavsett titta närmare på om maken intäkter var beskattade.
PS. Erixons fd. make Jimmie Åkesson försökte få ut sjukpenning samtidigt som han hade lön. En vanlig löntagare hade blivit dömd för bidragsbrott
Vilket semantiskt svammel.
Nej det är inte olämpligt att en präst argumenterar för/övertalar någon att gifta sig i enlighet svenska kyrkans traditionella ceremonier utan tvärtom så är det är bra att kyrkan lyfter fram det olämpliga med en ceremoni som har sin grund gamla och osvenska traditioner (där kvinnan behandlas som en ägodel som en man ger till en annan).
Svenska grundlagar, särskilt Regeringsformen, ger trossamfund omfattande rätt att bestämma över sina egna ritualer och religiösa praxis. Denna rättighet är skyddad genom religionsfriheten och så länge verksamheten inte bryter mot annan svensk lagstiftning, såsom diskrimineringslagen eller andra civilrättsliga bestämmelser så kan trossamfundens själva fatta beslut kring sina egna ritualer och ceremonier. Därför är ditt påstående om att Svenska Kyrkan skulle bryta mot svensk lag om den inte tillät brud-överlämning helt fel.
Vad säger folket om miljard-utbetalningar till konsulter samtidigt som regionen gör förluster på flera miljarder och inte har råd att köpa in arbetsskor till personalen?
I likhet med riket styrs Region Skånes nya styre: M, KD och L med stöd av SD..
www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/over-en-miljard-till-konsulter-men-inte-pengar-till-arbetsskor/
Det är fördärvligt att den SD-styrda (M/KD/L) regeringen kraftigt dragit ner på resurserna till civilsamhället. Detta drabbar organisationer som nattvandrarna hårt. En organisation som bidrar till ökad trygghet på våra gator.
www.dn.se/debatt/ge-grasrotterna-chansen-att-tata-halen-i-tryggheten/
En vanlig människa hade blivit åtalad för bidragsfusk men för klägget gäller andra regler..