Har makten slutat att utgå från folket?
-Anser ni att makten börjar falla folket ur händerna?
-Vad är orsaken till att makten faller oss ur händerna?
På vilket sätt svarar ditt inlägg på någon av dessa frågor?
@Raumbuad
Vad var det jag sa?😂
Hade önskat att jag hade haft fel. men drömma kan man alltid göra!
Hur kan det komma sig att de politiker som styr landet (SD, M, KD och L) försvarar ett skolsystem där sådant här kan ske?
Här har vi en friskola i Sundsvall som fick miljonbidrag retroaktivt för att ge skolan samma förutsättningar som kommunala skolor. Istället gav ledningen i hemlighet sig själva 14 miljoner i utdelning..
Hur fan kan politiker som säger sig måna om skattebetalarnas pengar försvara något sådant?
omni.se/friskolans-styrelse-plockade-ut-miljoner-i-hemlighet/a/6341b8
Har en fråga till er som ondgör er över att politiska partier är maktgalna.
Är det inte själva tanken med partier att tävla om makter och när de fått den nyttja den på bästa sätt så att partiets agenda kommer till uttryck ?
Vad ska man annars med partier till?
Hur ska annars demokratin fungera som styrelsesätt?
Om man sympatiserar med parti som inte är i regeringsställning måste man väl inse att det finns partier som samlar fler röster och därmed sitter på makten.
När partier suttit vid makten under lång tid är det för att partiets agenda samlat fler sympatisörer än andra. Inte som ett utslag av maktfullkomlighet.
Demkrati kräver ödmjukhet. Har man inte ödmjukhet inför väljarnas val är man inte demokrat
Det är just det som är charmen med demokratin.
Dock finns det ett litet problem och det är när partier har omvandlar sin makt till vanstyre. Somliga föredrar att socialdemokraterna tillsammans med miljöpartiet missbrukar sin makt medans en person som mig föredrar demokrati.
Smaken är som baken. Jag kan faktiskt inte hjälpa att jag föredrar demokrati framför diktatur. Jag kan heller inte hjälpa att endel av våra invånare beter sig som om vi bodde i en diktakturstat. Men vem är jag att döma? Endel kanske mentalt har ställt in sig på att det är diktatur som kommer förbli vår framtid?
Det är förvisso ett smart drag att blunda för verkligheten, då är man verkligen förberedd inför diktaturens framfart.
Kill Bill kanske är ett geni trots allt?😬
Hmm..synd att poletten inte har trillat ner hos mig tidigare!