• Anonym (Man)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Det finns en sådan dubbelmoral i samhället just nu för vad man kan skriva om män och kvinnor. Vänd gärna på denna artikel genusmässigt. Lägg gärna till att det var en man som skrivit om olika tjejtyper och hur mycket dom får ligga.

Här är sommarens mest omtalade killtyper

Premium Texmex-män, råttkillar, Patagonia-snubbar och babygirl-pojkar får tjejers hjärtan att smälta.

Katarina Muhr berättar om männen som det snackas om, och dreglas över, i sommar.

✓ Detta är utmärkande hos de mest intressanta manstyperna.

✓ Katarina Muhr: ?Trots att det är lite märkligt så smälter vi...?

✓ Egenskaperna som tjejer gillar lite extra.

• Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar
  • Anonym (Man)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-02 09:41:23 följande:
    Nej, det går inte, eftersom du undviker sakfrågan.
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 15:06:12 följande:

Finns fortfarande ingen som tycker det var dumt uttryckt. Bara att jag som diskuterar detta är incel, patetisk och massa andra nedvärderande uttryck.

Det säger en del.

ClumsySmurf skrev 2024-08-02 00:05:48 följande:
    Det är inte svårt att försvara ett beteende om man inte tycker att personen gjort något fel.

Om vi ringar in det problem jag ser, så är det inte att hon skrev på det sättet hon gjorde, utan att det skulle vara svårt att komma undan med att uttrycka sig så om kvinnor som manlig journalist.
  • Anonym (kom igen nu!)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-01 23:37:39 följande:
    Vill bara påvisa det uppenbara. Kvinnor kan uttrycka sig sexistiskt utan att få problem.
    och jag har fortfarande inte fått svar ifrån ts om dubbel moral när det handlar om att många män ser på andra  män som haft  många sexpartners som lyckade och att man ser upp till dom medans samma män ser på kvinnor som haft många sexpartners som horor, förbrukade och ser ner på dom.
    nej det handlar inte om att tycka synd om kvinnor utan just dubbelmoral hos många. 
    Män som haft många kvinnor ser många upp till,  som haft många ser man ner på.

vad anser du själv? 
    ts svarar inte utan hänvisar bara till att det ?alltid är synd om kvinnor ?
    om man påpekar att det finns otroligt mycket dubbelmoral mot kvinnor och inte bara mot män.

min man som jag visade detta för sa vem tar sådana här artiklar på allvar, skrivs ju alla möjliga larviga artiklar i kvällstidningarna och finns väl annat att uppröras över.
    och ja vi har både son och dotter och ställer inte kön mot varandra.
    Finns stora problem och små som man förstorar upp! 

Prata om dubbelmoral absolut men förkasta då inte allvarligare saker en än en artikel som knappast någon tar seriöst och inte är något som var elakt menat av journalisten! 

så just skillnaden mellan att skriva vilka män som får ligga är inte negativ, att skriva kvinnor som får ligga mycket är just oftast negativt. 
    Det vet dom flesta män! 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-02 10:02:33 följande:
    Om vi ringar in det problem jag ser, så är det inte att hon skrev på det sättet hon gjorde, utan att det skulle vara svårt att komma undan med att uttrycka sig så om kvinnor som manlig journalist.
    Du tycker inte det är fel att kvinnor i artikeln beskrivs som dreglande varelser? 
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-02 08:42:48 följande:
    För att underlätta din världsbild så låtsas vi att jag är en incel. Kan vi diskutera sakfrågan och inte mig från och med nu?
    Sakfrågan är att incels är bittra jävlar som skyller sin situation på kvinnor. 
  • Anonym (P)

Obegripligt hur denna diskussion fortfarande pågår.

• Anonym (Dubbla måttstockar)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-08-02 15:33:00 följande:
    Sakfrågan är att incels är bittra jävlar som skyller sin situation på kvinnor. 
    hur får du in incels i diskussionen?
    är incels sådana som inte håller med dig?
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-02 19:01:10 följande:
    hur får du in incels i diskussionen?
    är incels sådana som inte håller med dig?
    Du illustrerar en typisk incel.
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-08-02 19:22:47 följande:
    Du illustrerar en typisk incel.
    En sån som inte delar dina åsikter?
    Ngt du säger när du saknar svar?
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-02 19:58:59 följande:
    En sån som inte delar dina åsikter?
    Ngt du säger när du saknar svar?
    Incels?
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-08-02 20:18:29 följande:
    Incels?
    Ja, det människor blior incels för dig.
    Glöm inte att gå med i godhetsparaden Pride i helgen och visa att alla människor ör lika i värde.

Skriv ett plakat där det står "Incels är dumma SD-väljare!"
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar