Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-01 23:37:39 följande:
Vill bara påvisa det uppenbara. Kvinnor kan uttrycka sig sexistiskt utan att få problem.
och jag har fortfarande inte fått svar ifrån ts om dubbel moral när det handlar om att många män ser på andra män som haft många sexpartners som lyckade och att man ser upp till dom medans samma män ser på kvinnor som haft många sexpartners som horor, förbrukade och ser ner på dom.
nej det handlar inte om att tycka synd om kvinnor utan just dubbelmoral hos många.
Män som haft många kvinnor ser många upp till, som haft många ser man ner på.
vad anser du själv?
ts svarar inte utan hänvisar bara till att det ?alltid är synd om kvinnor ?
om man påpekar att det finns otroligt mycket dubbelmoral mot kvinnor och inte bara mot män.
min man som jag visade detta för sa vem tar sådana här artiklar på allvar, skrivs ju alla möjliga larviga artiklar i kvällstidningarna och finns väl annat att uppröras över.
och ja vi har både son och dotter och ställer inte kön mot varandra.
Finns stora problem och små som man förstorar upp!
Prata om dubbelmoral absolut men förkasta då inte allvarligare saker en än en artikel som knappast någon tar seriöst och inte är något som var elakt menat av journalisten!
så just skillnaden mellan att skriva vilka män som får ligga är inte negativ, att skriva kvinnor som får ligga mycket är just oftast negativt.
Det vet dom flesta män!