• Anonym (Förtvivlad)

Han vill inte ha barnet

Min sambo är så himla arg för att jag är gravid, påstår att jag lurat honom för att jag inte sa på dagen när jag slutade med ppiller. Han VISSTE dock att jag bara hade 3 månader kvar och inte skulle äta efter det. Jag höll koll koll så vi inte hade samlag vid säkra perioden, men en månad ballade min kropp ur (uppsökte tillomed läkare) så då måste min ÄL flyttats. Han har kallat min fruktansvärda saker och hotat med självmord, socanmälan osv. Jag vill inte ta bort det, jag har redan gjort en abort för honom. Han har sagt att han vill ha barn så trodde aldrig att reaktionen skulle bli såhär stark. Har någon varit med om att en man reagerar så starkt men ändå vill stanna? Han har inte lämnat mig ÄN men vet inte om han vill leva med oss. 

• Svar på tråden Han vill inte ha barnet
  • Fjäril kär

Du har gjort EM abort för att han bestämde det då. Varför är det då sån överraskning att han återigen bestämmer att du ska göra abort?

Han vill inte ha barn. Alls. Jag tror du måste ta in det och acceptera det. Han säger massa skit för att han bestämmer över både dig och sitt liv. 

Oavsett vad du gör med barnet så måste du lämna denna man. Annars kommer du snart sitta där med flera aborter och inga barn. 

• Anonym (Förtvivlad)

Hej Angelina. Därför att jag mådde så otroligt dåligt av p-pillren, jag har testat de ena och de andra. Och han vet det.. nä jag misstänker också nu att han faktiskt aldrig ville ha barn. men samtidigt pussar han mig nu, och säger pusshej åsånt. Så jag vet inte. jag är mest förtvivlad 

• Anonym (Angelina)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 18:45:51 följande:

Och ja, jag va jätte tydlig med att min kropp balla ur och han fick all info vad läkaren sa. skulle utredas för pcsos

Han skiter I dina piller för att han redan förra gången bestämde att du skulle göra abort och därför gör han.samma sak igen. Han skyddar sig inte för att han förutsätter att du gör abort.
  • Anonym (Nja)

Men ts, har han verkligen sagt att han kan tänka sig barn NU om det råkar bli? Lätt att säga "jag trodde....", men tydligen trodde du fel. Just barn är en så pass viktig fråga att man (särskilt som kvinna) behöver vara säker på vad den andra menar. Här och nu idag och nyss, blir det så blir det eller tänker sig personen om tio år framåt. Det är sånt man måste diskutera en sån här gång.

Sent att vara efterklok, men jag förstår inte varför du "försvarar" det här fostret med näbbar och klor på det här sättet, särskilt som du nog fattar att det river upp livet för alla i hela familjen. Kommer du verkligen behålla fostret till varje pris, vad det än kostar dig? Vad är det för fel med att vänta tills han också är redo? Och isf diskutera när ungefär han tänker sig det så du vet om det är värt att vänta eller om du ska söka dig vidare.

Känns tyvärr mest som att du söker en spermiedonator, kosta vad det kosta vill bara du får ditt barn och åt helvete med konsekvenserna för alla andra. Och varför känns det så? Jo, för att du är beredd att kasta precis allt åt skogen och orsaka lidande för alla inblandade, inkl de barn som redan finns och ett stackars ofött, bara för att du vägrar tänka dig abort. Anledningarna vore intressant att veta.

• Anonym (Angelina)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 18:51:35 följande:

Hej Angelina. Därför att jag mådde så otroligt dåligt av p-pillren, jag har testat de ena och de andra. Och han vet det.. nä jag misstänker också nu att han faktiskt aldrig ville ha barn. men samtidigt pussar han mig nu, och säger pusshej åsånt. Så jag vet inte. jag är mest förtvivlad 

Han manipulerar dig till att göra abort. Han fortsätter sitt liv som vanligt med att älska dig  för att han är övertygad om att barnet ska tas bort och att han löst problemet.  
  • Anonym (Förtvivlad)

Varför är han övertygad om att jag ska ta bort? De har jag aldrig sagt högt

• Tecum
    Anonym (Angelina) skrev 2024-07-28 18:45:27 följande:

Jag är ledsen Ts men han vill verkligen inte ha barn. Kanske nån gån srn men troligtvis inte.  Du har redan gjort en abort tidigare pga honom.så självklart kommer han ännu en gång anse att detta är ditt ansvar .

Varför slutar du med piller överhuvudtaget?  Ni verkar ju inte vara överens om barn och Varför då sluta skydda dig när du ändå har gjort abort en gång och vet vad det innebär?  Varför gamla med ett barns liv?

Han beskyller dig för att ha lurat honom, ja må så vara , men samtidigt har ju han lurat dig att tro att han vill ha barn när han helt uppenbart inte vill ha barn alls. 

Jag fick barn med en partner som hotade med gud vet vad om.jag inte gjorde abort men jag behöll det och en fasansfull vårdnadstvist började som pågick I flera år och trasade sönder oss alla.  Motvilligt tog han ansvar men med tiden blev han en bra pappa och vårt barn är nu vuxen. Men det trauma som blev av alla år i tingsrätten och Hovrätten kommer för evigt sitta kvar i oss alla. I synnerhet sonen. Jag älskar mitt barn till döds men var det värt resan om jag hade fattat konsekvenserna?  Nej.  

Inte för att vi har med saken att göra, men vad tvistade ni om? Ville han inte ha barnet men ändå halva vårdnaden? Varför fick/tog du inte vårdnaden? 
    Eller var det du som försökte tvinga på honom vv?

TS får helt enkelt välja mellan relationen och barnet. Och chansa på att han ändrar inställning när han står inför fullbordat faktum. Men också vara beredd på att bli ensam mamma.
  • Anonym (Tänk nu)

Jag tänker att det inte är fostret TS försvarar med näbbar och klor, utan sin egen längtan efter fler barn. Jag må vara cynisk, men det är min gissning.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Tänk nu) skrev 2024-07-28 19:09:09 följande:

Jag tänker att det inte är fostret TS försvarar med näbbar och klor, utan sin egen längtan efter fler barn. Jag må vara cynisk, men det är min gissning.

I ts ålder har man oftast tid på sig att göra det på ett mer genomtänkt sätt istället för att tvinga faderskap på en man som tydligen inte alls vill samtidigt som man förstör livet för precis alla omkring sig. Då är det bättre att ts gör slut och hittar någon som vill skaffa barn. Med andra ord, man måste inte släppa sin dröm om fler barn men däremot inse att det här verkar som en riktigt dålig idé och att man kan göra det på ett mycket bättre sätt.
  • Anonym (Tänk nu)
    Anonym (Nja) skrev 2024-07-28 19:13:47 följande:
    I ts ålder har man oftast tid på sig att göra det på ett mer genomtänkt sätt istället för att tvinga faderskap på en man som tydligen inte alls vill samtidigt som man förstör livet för precis alla omkring sig. Då är det bättre att ts gör slut och hittar någon som vill skaffa barn. Med andra ord, man måste inte släppa sin dröm om fler barn men däremot inse att det här verkar som en riktigt dålig idé och att man kan göra det på ett mycket bättre sätt.
    Jag håller med. Men barnlängtan kan vara oerhört stark och det kan överskugga logik och sunt förnuft.
Svar på tråden Han vill inte ha barnet